پوکت جزیره بی نظیر با سواحل سفید و نقره ای تایلند

پوکت یا فوکت جزیره ای رویایی که به خاطر طبیعت بی بدیل و غواصی در سواحل مرجانی به عنوان یکی از محبوبترین مقاصد ساحلی آسیا شناخته شده است. بیش از نیمی از این جزیره را جنگل های آن فراگرفته است و نیم دیگر را هم کوه هایی سربه فلک کشیده ای در برگرفته است، تماشای مناظر طبیعی پوکت بسیار لذتبخش است. در واقع جزیره پوکت آنقدر زیبایی و رنگ و شگفتی دارد که گاه آن را با جزایر قناری مقایسه می کنند. اقامت در پوکت برای گردشگرانی که عاشق ساحل و طبیعت هستند، یک مقصد ایده آل و فوق العاده جذاب به حساب است. می توان گفت سفر به این جزیره زیبا در مقایسه با جزایر مشابه اقتصادی تر خواهد بود؛ چرا که هزینه های سفرمثل بلیط هواپیما و هتل قیمت مناسبی دارد.

پوکت آب و هوای گرمسیری دارد؛ از آبان ماه تا فروردین ماه خشک است و از اواخر خرداد تا اواخر شهریور بارانی است. در این شهر گاه بارندگی های شدیدی  پیش می آید که گردشگران را به دلیل ناگهانی بودن اش حیرت زده می کند. فصل خیلی گرم این شهر از اواخر فروردین آغاز می‌شود و تا اواخر خرداد ادامه دارد. تابستان، فصل باران‌های موسمی است که از اواسط خرداد شروع می‌شود و تا اوایل آبان هم دوام دارد. البته صبح تا ظهر، بیشتر وقت‌ها هوا صاف و آفتابی است، اما عصرها معمولا باران می‌بارد. بهترین وقت سفر به پوکت هم، از اواسط آبان تا اواسط اسفند است که دریا گرم و آرام است.

بلیط هواپیما پوکت (بلیط هواپیما چارتر پوکت) در زمان های خلوتی به 3 میلیون تومان نیز می رسد چرا که در حال حاضر پرواز مستقیم پوکت به صورت معمول و میانگین با خرید بلیط هواپیما پوکت (بلیط رفت و برگشت پوکت ) با یکی از ایرلاین های خارجی 6 میلیون تومان است که بسته به زمان پروازمتغیر است. باید بدانید هیچ پرواز ایرانی مستقیمی به پوکت وجود ندارد و باید با یک توقف به پوکت بروید.

عمدتا آژانس های مسافرتی برای شما سیم کارت این کشور را تهیه می کنند. سرعت اینترنت سیم کارت بسیار بالاست و دیگر نیازی به استفاده از وای فای هتل ندارید چون می توانید تماس اینترنتی یا تماس تصویری برقرار کنید و از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. با شارژ سیم کارت می توانید اینترنت نامحدود داشته باشید. برای شارژ کارت هم کافی است به یکی از مارکت ها مراجعه کنید و از کلمه شارژ استفاده کنید.

هزینه ‌های اقامت در پوکت بسته به محل آپارتمان، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا مرکز شهر و امکانات متفاوت است. حدود ۶۰۰ هتل آپارتمان، مهمان خانه و هاستل در جزیره پوکت وجود دارد

هزینه های اقامت در پوکت از شبی ۱۰۰-۲۰۰۰ بات متفاوت است.

آنتالیا شهر تفریحی و ساحلی ترکیه

آنتالیا شهری است ساحلی و بسیار زیبا که رشته کوههای توروس در این شهر به سمت دریا امتداد پیدا کرده و خط ساحلی نامنظمی از صخره‌های سنگی و خلیج‌های کوچک بکر را ایجاد کرده است. آنتالیا یادآور با ساحل و دریا و روزهای آفتابی و درخشان و شب‌های آرام مدیترانه؛ با هتل‌های باشکوه و تفریح‌گاه‌های بی‌نظیر رنگی، پر از تفریحات لذت بخش و رستوران‌ها و کافه‌ها که انواع غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای مثل ماهی، اسکندر کباب و دلمه سرو می‌کنند.

آنتالیا یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که با توجه به امکانات و جاذبه‌هایش بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. البته روس‌ها ، آلمانی‌ها و ایرانیان عزیز، بیشتر از سایر مردم دنیا از تفریح در این استان ساحلی ترکیه لذت می برند … اگر تصمیم‌تان برای رزرو تور آنتالیا حتمی است، بهتر است قبل از سفر با جاذبه ها و شرایط این شهر توریستی ترکیه‌، آشنا شوید و یک راهنمای سفر به آنتالیا را تهیه کنید تا سفر راحت تری را تجربه کنید‌. داشتن اطلاعاتی در زمینه آب و هوای آنتالیا، جاذبه‌های گردشگری آنتالیا‌، مناسب‌ترین هتل‌های آنتالیا و یا نقشه این شهر برای هر مسافری مفید و تا حدودی ضروری است‌.

بلیط هواپیما چارتر آنتالیا در زمان‌های خلوتی به یک میلیون تومان نیز می‌رسد اما به صورت معمول و میانگین خرید بلیط هواپیما آنتالیا با یکی از ایرلاین‌های ایرانی که در آدانا یا اسپارتا یا دنیزلی می روند حدود 900 هزار تومان است که بسته به کیفیت ایرلاین متغیر است، البته باید به این نکته توجه کنید پرواز مستقیم آنتالیا به فرودگاه واقع در شهر (فرودگاه قاضی پاشا) قیمت بالاتری دارد و معمولا از 2 میلیون شروع می‌شود، ویژگی پروازهای ترک، پرواز مستقیم به شهر آنتالیاست که در مقایسه با پروازهای ایرانی فاصله کم‌تری تا شهر و هتل خواهید داشت در صورتی که فرودگاه دنیزلی یا اسپارتا فاصله حدود 3 ساعته تا آنتالیا دارد و ترانسفر فرودگاه به هتل کمی خسته کننده خواهد بود.

آنتالیا مانند بسیاری از شهرهای ترکیه آب و هوای مدیترانه‌ای دارد؛ تابستان‌هایش آفتابی و زمستان‌هایش معتدل‌ و بارانی‌ است؛ ساحل آنتالیا از فروردین تا آبان ماه برای شنا بسیار مناسب هستند. البته در ماه اردیبهشت هم هوا شرجی نیست و در می‌توانید حمام آفتاب بگیرید، بهترین زمان سفر به آنتالیا در همین زمان است.

شرایط رزرو هتل آنتالیا بسیار متفاوت است، چرا که بسته به منطقه هتل، درجه و امکانات هتل قیمت‌ها فرق می‌کند. اما در زمان‌های خلوتی می توان با 400 هزار تومان برای هر شب اقدام به رزرو هتل آنتالیا کرد که با در نظر گرفتن تمامی این خدمات یعنی بلیط هواپیما رفت و برگشت آنتالیا، رزرو هتل آنتالیا و ترانسفر با بودجه‌ای در حدود یک و نیم میلیون می‌توان به یک سفر چند روزه و با کیفیت آنتالیا رفت.

تریپ با ارائه بلیط هواپیما و همچنین هتل ارزان آنتالیا در ایام مختلف امکان یک سفر اقتصادی به آنتالیا را فراهم کرده است.