تریپ

بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

۳۰ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

سایت های رزرو بلیط خارجی و داخلی

به نقل از گزارشی که "مهرنیوز" در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ منتشر کرد و اطلاعات آن برگرفته از گزارش تحلیلی وبسایت تریپ با موضوع "بهترین سایت های رزرو بلیط خارجی و داخلی" گردآوری شده با هم نگاهی میندازیم به مزایای معروفترین سامانه های خارجی و داخلی رزرواسیون بلیط هواپیما. با ما تا انتها همراه باشید.
خرید اینترنتی بلیط هواپیما از کدام سایت به صرفه تر است؟ کدام سایت، مرجع مطمئنی برای اطلاع از آخرین قیمتها و ارزانترین پروازهاست؟ مزیت برترین سایتهای رزرو بلیط هواپیما نسبت به سایر رقبا چیست؟ اگر می خواهید خرید بلیط هواپیما به مقصد خارجی یا داخلی را از بهترین سایتهای رزرو انجام دهید، انتخاب شما کدام سایت است؟ ما به شما چند وبسایت تراز اول رزرو بلیط خارجی و داخلی را همراه با مزایا و ویژگی ها معرفی خواهیم کرد تا با خیال آسوده خرید خود را انجام دهید. 

سایتهای رزرو بلیط خارجی

سایتهای مختلفی در زمینه رزرو بلیط هواپیما در دنیا فعال هستند. ما از بین 10 سایت برتر، کایاک، اسکای اسکنر و موموندو را برگزیدیم تا با مقایسه ویژگی و مزایا، خرید بلیط هواپیما خارجی را با اطلاعات دقیقتری انجام دهید. 

کایاک، سایت شاخص رزرو بلیط هواپیما(Kayak)

کایاک (Kayak) یک موتور جستجوی سفر است که به شما کمک می کند تا به سرعت بهترین گزینه های مسافرتی را پیدا کنید. کایاک سالهاست که جزو لیست اول بهترین سایت های رزرو بلیط هواپیما دنیا جای دارد. کایاک بهترین قیمت و زمان بندی فروش بلیط هواپیما را ارایه می دهد. همچنین در زمینه رزرو هتل، اجاره آپارتمان، رزرو کروز، اجاره خودرو، خرید بلیط قطار و پکیج های سفر نیز فعالیت دارد. از مزیتهای خرید بلیط هواپیما در کایاک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تخفیف 35 درصدی بلیط هواپیما: با پیوستن به لیست ایمیلی کایاک، شما تا 35 درصد تخفیف برای موقعیت های مختلف سفر کسب می کنید.

قویترین موتور جستجوی بلیط هواپیما: کایاک از بهترین سایتها برای تحقیق درباره قیمت بلیط هواپیما برای مقصد مورد نظر شماست

پیش بینی روند قیمت بلیط هواپیما: سرعت بالا در نمایش مستقیم آخرین نرخ بلیط و پیش بینی روند قیمت آن اشاره کرد.

اعلام قیمتهای ارزانتر پرواز مقصد: اگر برای رزرو امروز آماده نباشید، کایاک از طریق نوتیفیکیشن به شما قیمتهای جدید بلیط مقصد مورد نظرتان را یادآوری می کند.

خرید بلیط بر مبنای آب و هوا: شما در کایاک به کمک فیلتر مقصد بر اساس آب و هوا، می توانید به راحتی محل مورد علاقه خود را پیدا کنید.  

صفحه پروازهای بدون توقف: گزینه «بدون توقف» در فیلترهای نقشه کایاک هم موجود است. معمولا پرواز مستقیم قیمت بالاتری نسبت به پروازهای همراه با توقف دارد.

بلیط هواپیما چند شهری: گزینه چند شهری (Multi-city) یک فرصت است. شما می توانید در مسیر پرواز خود از لندن به توکیو، چندین شهر دیگر را هم دیدن کنید.

سایت کایاک یکی از بهترین سایتهای بلیط ارزان هواپیما در دنیاست.

 

اسکای اسکنر، پر طرفدارین سایت رزرو بلیط هواپیما(Skyscanner)

یکی از معروفترین موتورهای جستجو و خرید بلیط دنیا، اسکای اسکنر است. این سایت با 85 میلیون کاربر در کشورهای مختلف جهان به یکی از مهمترین برندهای رزرو بلیط هواپیما تبدیل شده است. این وبسایت خدمات دیگری چون راهنمای سفر، اجاره خودرو، رزرو هتل و اپلیکیشن سفر عرضه کرده است. اما مزیتهای اسکای اسکنر چیست؟ بهترین ویژگیهای اسکای اسکنر شامل موارد زیر است:

انتخاب باز و کمترین قیمت: گستردگی داده های اسکای اسکنر، انتخاب متنوعی برای ارزانترین پرواز بر مبنای تاریخ و مقصد خواهد داد.

دسترسی به انواع تامین کننده های بلیط هواپیما: اسکای اسکنر به دلیل اینکه یک جمع کننده (اگریگیتور) بزرگ بلیط هواپیماست، به انواع و اقسام تامین کننده های بلیط ارزان وصل است.

بهترین پرواز نه فقط ارزانترین: ارائه ترکیبی از بهترین پروازها بر اساس عملکردهای مختلف.

ارسال قیمتهای جدید بلیط هواپیما:  گزینه اعلام قیمت به صورت نوتیفیکیشن.

جستجوی پروازها بر مبنای نقشه: به کمک نقشه، پروازها و فرودگاههای هر نقطه از دنیا را بررسی کنید.
 

اسکای اسکنر محبوبیت بالایی در زمینه بلیط آنلاین هواپیما دارد.

موموندو، قویترین سایت رزرو بلیط هواپیما(Momondo)

موموندو یک سایت بی نظیر برای خرید بلیط ارزان هواپیما است. این سایت در مقایسه با کایاک و اسکای اسکنر تلاش می کند بهترین قیمت را ارایه دهد. موموندو یک سایت مستقل، رایگان و شگفت است که میلیاردها گزینه پرواز هواپیما، هتل و اجاره خودرو را عرضه می کند. این شرکت از سال 2006 تا کنون توانسته جایگاه خود را بین 10 وبسایت برتر رزرو بلیط هواپیما تثبیت کند. مزیتهای رزرو بلیط در موموندو را بیشتر بشناسید:

تخفیف ثابت بلیط هواپیما: ارایه بلیط هواپیما با تخفیف چشمگیر 

بیشترین گزینه های بلیط هر مقصد: بهره گیری از شمار فراوان آژانس های مسافرتی

یافتن مقاصد جدید: گزینه جستجوی «سفر به هر مقصد» به صورت تصادفی

موتور ابرجستجوگر: جستجوی این سایت نه فقط از تامین کننده ها بلکه از بین صدها آژانس مسافرتی آنلاین و ایرلاین صورت می گیرد

تحلیل نتایج جستجوی شما: نمودار اطلاعات جستجوی شما

فیلترهای پیشرفته جستجو: دارای انواع فیلتر برای جستجوی دقیقتر
 

ارزان ترین قیمت بلیط هواپیما در موموندو نسبت به رقبا

سایتهای رزرو بلیط داخلی

علی بابا معروفترین سایت رزرو ایران
 

سایت علی بابا شناخته شده ترین سایت خرید بلیط اینترنتی در ایران است. این معروفیت به واسطه عرضه گسترده بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار، علی بابا را به یک مرجع قوی برای گردشگران و مسافران بدل ساخته است. با مزایای رزرو بلیط در علی بابا آشنا شوید:

شبکه وسیع پرواز: پوشش جامعی از پروازهای داخلی و خارجی

نوتیفیکیشن کاهش قیمت بلیط هواپیما: با فعال کردن نوتیفیکیشن قیمت، به صورت مداوم از کاهش قیمت بلیط برای مقصد مورد نظرتان مطلع شوید

تنظیمات بهینه خرید بلیط هواپیما: با انتخاب گزینه ها در تنظیمات، به روش راحتتر و مطلوب خود، بلیط مقصدتان را تهیه کنید.

بهترین بلیط چارتر هواپیما: علی بابا به عنوان یکی از چارترکننده های بزرگ در ایران، به شما امکان خرید بهترین بلیط چارتری به مقصد داخلی یا خارجی را خواهد داد.

دسترسی به اطلاعات کامل پرواز: با نصب اپلیکیشن علی بابا به اطلاعات پرواز تمام فرودگاه‌های کشور دسترسی پیدا می کنید.

تریپ بهینه ترین سایت رزرو بلیط هواپیما ایران

تریپ یکی از معروفترین سایت های بلیط ارزان هواپیما در ایران است. این سایت به عنوان یک مرجع مهم خرید آنلاین و رزرو بلیط هواپیما، در زمینه رزرو هتل و تورهای مسافرتی نیز فعالیت دارد. پشتیبانی شبانه روزی و در تمام ایام هفته، خرید آنلاین از تریپ را مطمئن و راحت می سازد. با ویژگیهای تریپ و مزایای خرید بلیط در این سایت آشنا شوید:

شبکه گسترده پرواز و ایرلاینها: تریپ با ایجاد اعتماد و فضای رقابتی حرفه ای، در حال حاضر با بیش از 100 شرکت هواپیمایی در سراسر دنیا همکاری دارد.

پایین ترین قیمت بلیط هواپیما: شانس شما برای خرید بلیط هواپیما ارزان در تریپ بالاست، به دلیل اینکه تریپ تمامی تامین کنندگان بلیط هواپیما را برای ارزانترین خرید بلیط هواپیما به کار می گیرد. 

امکان لغو و استرداد بلیط هواپیما: تریپ در کمترین بازه زمانی مبلغ شما را باز می گرداند و در صورت درخواست شما، امکان تغییر تاریخ پرواز سیستمی مقدور است. شما نیازی به مراجعه حضوری ندارید و به صورت آنلاین امکان لغو و دریافت مبلغ خواهید داشت.  

امکان مقایسه قیمت ایرلاینها: تریپ در لیست نتایج هر مقصد به شما انواع قیمت بلیط هواپیما را عرضه می کند. شما می توانید با مقایسه قیمتها، بهترین بلیط هواپیما را متناسب بودجه خود خریداری کنید.

اطلاع از ارزانترین بلیط هواپیما: شما با نصب اپلیکیشن تریپ اطلاعات کاملی از پروازهای داخلی و خارجی، قیمتها و بلیط های چارتری و لحظه آخری خواهید داشت.

 

تریپ ارزانترین نرخ بلیط هواپیما را نسبت به رقبا دارد.

فلایتیو، سایت جامع رزرو بلیط هواپیما

فلایتیو جزو 10 سایت معروف رزرواسیون بلیط هواپیما در ایران است. فلایتیو به عنوان یکی از برندهای مطرح، خدمات دیگری چون بلیط اتوبوس، قطار و رزرو هتل را نیز انجام می دهد. اما مزیت فلایتیو نسبت به رقبای ایرانی چیست؟

تقویم قیمت پروازها: با استفاده از گزینه تقویم قیمتی، از نوسان چند روز بعد بلیط هواپیما مطلع شوید 

جستجوی سریع بین تمام ایرلاینها: شما در فلایتیو به سرعت می توانید طبق تاریخ و مقصد انتخابی، انواع ایرلاین داخلی و خارجی و قیمتها را ببینید

رزرو بلیط هواپیما بدون هزینه: برای رزرو بلیط یک مقصد خارجی که فلایتیو نماینده رسمی آن شرکت باشد، می توانید بدون هزینه رزرو انجام دهید.

بلیط چند مسیره: شرایط خرید بلیط برای چندین مسیر

سخن آخر

خرید بلیط هواپیما یکی از دغدغه های مهم مسافران در سفرهای داخلی و خارجی است. به خاطر تعدد آژانسها و سایتهای فروش بلیط، برای شما این سوال ایجاد خواهد شد که خرید از کدام سایت به صرفه تر است؟ برای اینکه شما بتوانید دید کاملتری نسبت به سایتهای مرجع بلیط هواپیما پیدا کنید، در این مقاله بهترین سایت های رزرو بلیط داخلی و خارجی هواپیما را معرفی کردیم. امکانات این سایتها بیش از تصور معمول حین خرید بلیط است. ما با تشریح توانمندی موفقترین سایتها در این زمینه، به معرفی قابلیت‌ها و امکانات هرکدام پرداختیم. 
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs

معبد کایلاسا اسرار آمیزترین معبد جهان

هند سرزمین افسانه ای و پر راز و رمز است. یکی از عجیب ترین و شگفت انگیزترین جاذبه های هند، معبد کایلاسا Kailasa Temple است. معبدی روییده از سنگ که شما را در برابر زیبایی و هنر میخکوب می کند. به جرات معبد کایلاسا اسرارآمیزترین معبد جهان است که هنوز ناشناخته مانده است. شاهکاری که نظیرش را هیچ کجا نخواهید دید. معبد کایلاسا در هند را می توان از عجایب هفتگانه دانست. معبد کایلاسا در مجموعه غارهای الورا قرار دارد.
 

معبد کایلاسا کجاست؟

معبد کایلاسا یا کایلاساناتا (به معنی خدای کایلاسا) در کشور هندوستان، در ایالت ماهاراشترا و نزدیک به غارهای باستانی الورا قرار گرفته است. فاصله معبد تا شهر اورنگ آباد 30 کیلومتر است. اگر دلتان خواست از این معبد اسرارآمیز دیدن کنید می‌توانید با خرید بلیط هواپیما تهران بمبئی به شهر بمبئی واقع در ایالت ماهاراشترا سفر کرده و از آنجا با پرواز داخلی به اورنگ آباد بروید.

زمان ساخت معبد کایلاسا

یونسکو ساخت این معبد را بین 600 تا 1000 میلادی در نظر گرفته است. عده ای معتقدند معبد در زمان کریشنا اول حاکم امپراتوری رشتراکوتا ساخته شده است. این اثر سال 1983 در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

معبد کایلاسا کجاستمعبد کایلاسا با قدمت هزار ساله معبد عجیب در هند

غارهای الورا (ELLORA CAVES)

غارهای الورا مجموعه ای زیارتگاهی ست که در دل سنگ ایجاد شده است. در این محدوده 100 غار وجود دارد که فقط 34 مورد آن قابل بازدید است. هر کدام از این بناهای آیینی به سه مذهب کهن هند یعنی بودا، جین و هندو تعلق دارند. در گذشته نیایشگاه پیروان مذاهب و هم جایی برای زندگی راهبان بودایی و هندو بوده است.

عجایب معبد کایلاسا

اولین چیزی که هر ببینده ای را مبهوت می کند، معبدی یکپارچه از سنگ است. این معبد مانند یک مجسمه از صخره ها تراشیده شده است. در آثار معماری دنیا قطعات و اجزای سازه بر روی هم سوار می شوند ولی معبد کایلاسا یک استثنای شگفت معماری است. شواهد نشان می دهد روش تراشیدن معبد از بالای کوه به پایین بوده است. هنرمندان آن زمان یک شاهکار برای شیوا خدای معروف هند ساختند. معبد کایلاسا بزرگترین سقف سنگی یکدست در جهان شناخته می شود. ساختن چنین اثر فرا انسانی با ابزار و فناوری آن زمان غیرقابل باور است.

طبق تخمین باستانشناسان حدود 400 هزار تن سنگ از کوه جابجا شده تا معبد بوجود آمده است. عجیبتر آنکه چنین اثر سنگی عظیمی در 18 سال ساخته شده که با توجه به تکنولوژی هزار سال پیش باورنکردنی است. تراشیدن اثری هنرمندانه به ابعاد تاج محل با ستونهای 30 متری آنرا به یکی از عجایب ناشناخته دنیا بدل کرده است. دقت این اثر به قدری بالاست که سازندگان حق اشتباه نداشته اند و با هر برش باید کار نهایی درست در می آمد. حالا تصور کنید ساخت راه پله، بالکن، تونل زیر زمینی، مسیر آب و هزاران جزییات سنگی کنده شده چقدر مهارت و ظرافت به همراه داشته است.

از دیگر عجایب معبد کایلاسا در هندوستان مجسمه های متعدد است. این ویژگی در معابد هندو چشمگیر است. برای نمونه در پایه های معبد مجسمه های فیل دیده می شود که انگار از معبد محافظت می کنند. در حیاط ورودی نیز مجسمه گاو مقدس شیوا از نشانهای مهم بودیسم قرار گرفته است.

رازهای معبد کایلاسامجسمه های معبد کایلاسا در هندوستان

معبد جاودانه کایلاسا

در سال 1682 حاکم مسلمان اورنگ زیب، با هزار نفر به این معبد حمله کرد تا کامل آن را از بین ببرد. به باور مردم محلی سه سال تلاش آنها برای تخریب معبد بی ثمر ماند و آنها فقط به بخش کوچکی از معبد آسیب زدند. در نهایت معبد سنگی هند طی قرنها جاودانه شد.

رازهای معبد کایلاسا

به نظر عده ای از محققان تمدن بزرگی زیر غارهای الورا پنهان است. وجود تعداد زیادی تونل های عمیق و معابر باریک در غارهای الورا این نظریه را تشدید می کند. ابتدای این تونلها امکان عبور دارد اما هر چه جلوتر می رود پیشروی غیر ممکن می شود. با چه ابزاری این تونلها ساخته شده است؟ آیا راههای یک شهر زیرزمینی را نشان می دهد؟

نکته دیگر اینکه در تمام نقاشی های دیواری و کنده کاری ها وجود تمدن زیرزمینی در زیر تصویر خدایان و الهه ها به صورت انسانها و حیوانات ریز نقش، حک شده است. معبد کایلاسا در هند هنوز از ناشناخته ترین و مرموزترین آثار باستانی دنیا به شمار می رود.

مورخان ثابت کردند که غار شماره 16 قدیمی ترین سازه مجموعه الورا است. علاوه بر این معماری و طراحی پیشرفته تری نسبت به سایر غارها دارد. این مبعد سنگی در هند تنها سازه ی مجموعه است که در پرواز هوایی قابل مشاهده است. آیا دلیل خاصی برای این نشانه گذاری داشته اند؟ اگر به معبد کایلاسا از آسمان نگاه کنید متوجه شگفتی‌های این معبد اسرارآمیز خواهید شد. در ادامه عکسی از معبد کایلاسا از نمای بالا آورده شده است.

عکس معبد کایلاسا از بالا

عکس معبد کایلاسا از بالا

در سنگ نگاره های معبد کایلاسا، صحنه هایی از دو حماسه مهم هندو، مهاباراتا و رامایانا به تصویر کشیده شده است. علاوه بر آن حدود 30 میلیون متن سانسکریت در این معبد پیدا شده که بخش کوچکی ترجمه شده و هنوز رازهای زیادی از معبد در هاله ای از ابهام قرار دارد. آیا در مورد ساختن معبد اطلاعاتی پیدا خواهد شد؟

معبد کایلاسا کوه مقدس

کوه کایلاش بخشی از کوههای هیمالیا است که به عنوان خانه شیوا، خدای هندوها شناخته می شود. در گذشته معبد با یک لایه ضخیم از گچ سفید پوشانده می شد تا مانند کوه مقدس کایلاش که پوشیده از برف است، دیده شود. هنوز برخی از آثاری از رد گچ باقی مانده است.

افسانه معبد کایلاسا

در افسانه محلی مردم مراتی ساخت معبد به دلیل بیماری پادشاه بوده است. ملکه برای نجات جان همسرش،  قول می دهد در یک هفته معبدی برای شیوا بسازد. پس شیوا دعای ملکه را برآورده می کند. مردم آن زمان عملی کردن این نذر را غیرممکن می دانستند. طبق گفته محلیها، معماری به نام کوکاسا به ملکه اعلام کرد راه حلی برای اتمام  معبد در یک هفته دارد. او به وعده اش عمل می کند و ایده تراشیدن کوه از بالا به پایین را انجام می دهد. با عمل خلاقانه کوکوسا، ملکه از مخمصه رها می شود.

بهترین زمان سفر به معبد کایلاسا

شما در هر فصلی از سال می توانید به غارهای الورا سفر کنید اما از نوامبر تا مارس به دلیل خنکی هوا بهترین زمان سفر به معبد کایلاسا است. البته هر ساله در اورنگ آباد فستیوال الورا- آجانتا برگزار می شود که برای گردشگران پر از جذابیت است. برای لذت بردن از آین جذابیت‌ها با خرید بلیط هواپیما سفری به یاد ماندنی داشته باشید.

ساعت بازدید معبد کایلاسا

بازدید از غارهای الورا به جز روزهای سه شنبه، هر روز از طلوع تا غروب آفتاب برای عموم امکان پذیر است. شما برای دیدن این مجموعه بزرگ حدود نصف روز زمان نیاز دارید.

 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

هیجان انگیزترین شهرهای دنیا کدامند؟

7 ناگفته از عجایب هفتگانه جدید دنیا

اسرار تاج محل

 

سوالات متداول

معبد کایلاسا در کدام شهر هند است؟

در شهر اورنگ آباد

معبد کایلاسا کجاست؟

معبد کایلاسا یا کایلاساناتا (به معنی خدای کایلاسا) در کشور هندوستان، در ایالت ماهاراشترا و نزدیک به غارهای باستانی الورا قرار گرفته است.

شگفتی غیر قابل باور معبد کایلاسا چیست؟

باستان شناسان معتقدند که برای ساخت معبد کایلاسا 400000 تن سنگ برداشت شده است. برداشت این مقدار سنگ آن هم فقط در طی 18 سال با امکانات گذشتگان تقریبا غیرممکن است. همچنین در طول سالیان پادشاهانی دستور تخریب این معبد را دادند اما هیچکس نتوانست جز شکستن تعدادی مجسمه و انداختن چند خراش بر روی دیوار معبد کار دیگری از پیش ببرد.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs

کشتی یونانی کیش و ماجرای عجیب آن

جنوب ایران همیشه محلی برای تجارت با کشورهای دیگر بوده است. کشتی‌های خارجی قرنها در خلیج فارس و تنگه هرمز در حرکت بوده‌اند و هر کدام داستان‌های خود را در جزایر و بنادر ایران دارند. جزیره کیش نیز به واسطه موقعیتش، یک مرکز تجارت دریایی بوده است. از بین کشتی‌های بسیاری که در کیش تردد داشته‌اند یک نام ماندگار شده است: کشتی یونانی جزیره کیش

کشتی یونانی نماد جزیره کیش

کشتی یونانی نماد جزیره کیش است. نمادی که در مقابل تاریخ کهنسال جزیره عمر چندانی ندارد اما شهرت آن جهانی است. بیش از نیم قرن حضور کشتی در کیش، آن را به خاطره جزیره تبدیل کرده است. دیدن این کشتی درهم شکسته با پس‌زمینه غروب آفتاب ساحلی، چشم‌نواز است. در کنارجاذبه‌های جزیره کیش از سواحل شگفت مرجانی تا شهر زیرزمینی کاریز، همه گردشگران کنجکاوند تا باقیمانده کشتی را از نزدیک ببینند. عکس گرفتن با کشتی یونانی کیش مورد علاقه مسافران جزیره است.


کشتی یونانی سمبل جزیره کیش

عکس کشتی یونانی نماد جزیره کیش

داستان کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی لقب یک کشتی باری است که در طول حیات 23 ساله خود سراسر جهان را درنوردید. داستان کشتی یونانی کیش در نوع خود منحصربفرد است. نام و خدمه کشتی یونانی مرتب تغییر کرد و مالکیت آن جابجا شد تا برای همیشه در خلیج فارس زمین‌گیر شود.

این کشتی سال 1943 توسط کشتی‌سازی انگلیسی ویلیام همیلتون و کمپانی پورت گلاسکو در اسکاتلند ساخته و به نام امپایر ترومپت نامگذاری شد. کشتی تحت مالکیت وزارت حمل و نقل جنگ انگلیس در تاریخ 9 مارس همان سال به دریا وارد شد. شرکت کشتی بخار لاریناگا دو سال مسئولیت این کشتی را بر عهده داشت. بعد از آن کشتی در اختیار شرکت تی اند جی هریسون قرار گرفت.

طی سه سال بعد دولت آفریقای جنوبی، کشتی را اجاره کرد. شرکت کشتی بخار شرانت در سال ۱۹۴۶ با خریداری کشتی، نام نچرالیست را انتخاب کرد. نچرالیست دوباره به مالک قبلی آن یعنی تی اند جی هریسون واگذر شد.

شرکت ایرانی لوید در سال ۱۹۵۹ نام کوروش پارسی را بر روی کشتی نهاد و به مدت 6 سال تحت مدیریت شرکت اشورث قرار گرفت. این کشتی در سال ۱۹۶۵ به خطوط کشتیرانی ایران در خرمشهر تعلق گرفت. در نهایت سال 1966 کشتی توسط دو یونانی خریداری شد و نام کولا اف را برای آن برگزیدند.

تصویر قدیمی  کشتی یونانی

عکس قدیمی کشتی یونانی

نامگذاری کشتی یونانی

چون آخرین مالکان کشتی اهل یونان بودند، لقب کشتی یونانی تا به امروز روی آن باقی مانده است. جالب اینکه نامگذاری کشتی یونانی، تداعی آخرین سفر این کشتی به سمت یونان نیز هست. 

سرانجام کشتی یونانی

داستان جزیره کیش کشتی یونانی هم در نوع خود جالب است. وقتی کشتی یونانی در آبهای کم عمق سواحل جنوب غربی کیش گیر افتاد، یک قایق یدک‌کش هلندی با نام اورینوکو به مدت 80 روز تلاش کرد تا کشتی را بیرون بکشد ولی به نتیجه نرسید. بر اساس اطلاعات شرکت بیمه لویدز لندن، کشتی کاملا از دست رفت و طبق گفته مردم محلی، مالکان کشتی آن‌را آتش زده و رها کردند تا بتوانند از بیمه خسارت بگیرند. سرانجام کشتی یونانی با به گل نشستن در 25 جولای 1966، برای همیشه در کیش ابدی شد. تا 50 سال قبل کشتی یونانی سالم بود اما امروزه بخش‌های زیادی از کشتی آسیب دیده است و احتمال ریزش آن وجود دارد.

مالکین کشتی یونانی

این کشتی از نوع باری (Cargo Vessel) است که بزرگترین نوع کشتی‌های باربری محسوب می‌شوند. کشتی یونانی نام‌های مختلفی داشته است مانند نچرالیست 1946، کوروش پارسی 1959، همدان 1965. مالکین کشتی یونانی نیز مرتب در حال تغییر بوده است:

وزارت حمل و نقل جنگ انگلیس. مالکیت از سال 1943 تا 1946

شرکت کارنت استمشیپ، لیورپول. مالکیت از سال 1946 تا 1959

شرکت ایرانی لویدز، لندن. مالکیت از سال 1959 تا 1965

خط کشترانی ایران، خرمشهر. مالکیت از سال 1965 تا 1966

فرانگولیس و کلیافاس، یونان. مالکیت سال  1966

علت توقف کشتی یونانی

علت توقف کشتی یونانی در سواحل جزیره کیش روشن نیست. به باور مردم محلی هوای مه‌آلود و عدم وجود فانوس دریایی در ساحل جزیره باعث برخورد کشتی با ساحل ماسه‌ای شده است.

توقف کشتی یونانی

توقف ابدی کشتی یونانی

جاذبه گردشگری کشتی‌ یونانی

در دنیا نمونه‌هایی‌ شبیه کشتی یونانی وجود دارد که در اثر حادثه‌ای در ساحل، دیگر به دریا بازنگشتند. برخی از آنها امروزه مانند جاذبه گردشگری کشتی یونانی معروفیت جهانی پیدا کرده‌اند:

  1. کشتی اس اس، آمریکا
  2. کشتی دیمیتریوس، یونان
  3. کشتی ام وی اونجلیا، رومانی
  4. کشتی اس اس ماهنو، استرالیا
  5. کشتی ام وی پاناگیوتیس، یونان
  6. کشتی کورنتین، مثلث برمودا

 جاذبه گردشگری کشتی یونانی

کشتی اس اس آمریکا

کشتی یونانی در سینما

قصه‌های کیش به صورت اپیزودیک توسط کارگردانان معروف ایران ساخته شد. ناصر تقوایی در سال 1377 یکی از اپیزودها را به نام کشتی یونانی کارگردانی کرد که داستان آن در این کشتی اتفاق می‌افتد. با ساخت این فیلم کشتی یونانی در سینما ثبت شد.

 

آدرس کشتی یونانی جزیره کیش

پیدا کردن آدرس کشتی یونانی جزیره کیش راحت است. این کشتی نزدیک روستای باغو در غرب جزیره کیش قرار گرفته است. روستای باغو از آبادی‌های قدیمی جزیره است که با بافت اصیل و تاریخی، برای گردشگری جذابیت بالایی دارد.  پس ابتدا بلیط هواپیما تهران کیش را خریده و سفر خود را شروع کنید. شما می‌توانید همزمان از کشتی یونانی بازدید کنید و سری به تنها روستای به جامانده از دوران کهن کیش بزنید. با خودرو می‌توانید مستقیم به این ساحل زیبا برسید. همچنین می‌توانید با تورهای جزیره کیش یا تورهای ساحلی از کشتی یونانی دیدن کنید.

قیمت بلیط کشتی یونانی کیش

دیدن کشتی یونانی از نزدیک برای گردشگران هیجان انگیز است. بهترین راه برای دیدن فضای داخلی کشتی زیبای یونانی، غواصی در این محدوده است.  قیمت بلیط کشتی یونانی کیش رایگان است. هزینه شما بابت غواصی از طریق کلوپ های غواصی کیش یا تورهای ساحلی خواهد بود. تورهای محلی با قایق شما را تا نزدیکی کشتی همراهی می‌کنند.
 

امکانات گردشگری کشتی یونانی

یکی از بهترین امکانات گردشگری کشتی یونانی، غواصی و پاراسل است. شما می‌توانید با مراجعه به کلوپهای غواصی و تفریحی جزیره، یک تجربه خاص بسازید. همچنین پارک ساحلی غروب، در فاصله نزدیکی از کشتی یونانی کیش قرار دارد. این پارک برای گردشگران و مسافران امکانات مختلفی از رستوران و کافه تا کرایه دوچرخه در اختیار شما می‌گذارد.
 دایوینگ کشتی یونانی

غواصی در کشتی یونانی

کشتی یونانی شکست

به خاطر تاثیر آب شور دریا بخشی از بدنه کشتی یونانی از میان رفته است. احتمال فرو ریختن کشتی به خاطر این فرسایش دور از ذهن نیست. در شرایط نامطلوب آب و هوایی و عدم نگهداری، چند سال پیش کشتی یونانی شکست.



کشتی یونانی شکست

آسیب کشتی یونانی

امیدواریم از ماجرای کشتی یونانی در خلیج فارس لذت برده باشید. برای سفر به کیش می‌توانید تور کیش را نیز مدنظر داشته باشید. این تورها با پکیج‌های مختلف خدمات بسیار خوبی را ارائه می‌دهند.
 

سوالات متداول

کشتی یونانی کجاست؟

کشتی یونانی جزیره کیش در سواحل غربی این جزیره و در نزدیکی روستای باغو قرار دارد.

قیمت بلیط کشتی یونانی جزیره کیش چقدر است؟

شما بابت دیدن کشتی یونانی مبلغی نمی‌پردازید اما برای رسیدن به کشتی با تورهای ساحلی یا غواضی و سایر امکانات باید مبلغی بپردازید.

کشتی یونانی جزیره کیش سالم است؟

متاسفانه طی 50 سال گذشته بخشهای زیادی از کشتی آسیب دیده است و احتمال ریزش کشتی وجود دارد.

نام کشتی یونانی کیش از کجا آمده است؟

آخرین مالکین کشتی، دو نفر یونانی به نام فرانگولیس و کلیافاس بودند. به همین دلیل نام کشتی یونانی روی آن ماند.

امکانات گردشگری کشتی یونانی چیست؟

 پارک ساحلی غروب در نزدیکی کشتی یونانی قرار گرفته است و امکاناتی نظیر رستوران، کافه و کرایه دوچرخه دارد. تفریحات آبی مانند غواصی و قایق سواری از دیگر امکانات جزیره کیش برای لذت بردن از کشتی یونانی است

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs

فاصله هوایی تهران با شهرهای ایران چقدر است؟

بیشترین مسافت پرواز بین تهران با کدام شهر ایران است؟ فاصله هوایی تهران با شهرهای ایران چقدر است؟ اگر علاقه مند به مسافرتهای هوایی هستید و دلتان می‌خواهد فاصله هوایی شهرهای ایران را بدانید، با ما همراه شوید.
 

فاصله هوایی تهران تا اصفهان

فاصله تهران تا اصفهان با هواپیما 338 کیلومتر است. شما یک ساعت در حال پرواز تهران اصفهان هستید. از فرودگاه اصفهان تا مرکز شهر حدود نیم ساعت فاصله دارید. فرودگاه اصفهان در بزرگراه شهرک صنعتی جی قرار گرفته است.

فاصله هوایی تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش با هواپیما 1043 کیلومتر است. پیمودن مسافت تهران تا کیش با هواپیما حدود یک ساعت و ۵۰ دقیقه طول می‌کشد. فرودگاه بین المللی کیش در بزرگراه خلیج فارس قرار دارد. فاصله شما تا مرکز شهر با تاکسی 10 دقیقه است. بهترین راه سفر به کیش ،سفر هوایی به کیش است.برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما کیش به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

فاصله هوایی تهران تا شیراز

فاصله تهران تا شیراز با هواپیما 682 کیلومتر است. پرواز تهران تا شیراز شما یک ساعت و 20 دقیقه طول خواهد کشید. فرودگاه شیراز از مجهزترین فرودگاه های ایران است. این فرودگاه در بزرگراه خلیج فارس قرار دارد. از فرودگاه تا مرکز شهر 15 دقیقه راه دارید.

فاصله هوایی تهران تا قشم

فاصله هوایی تهران تا قشم 1072 کیلومتر می باشد. مدت زمان پرواز تهران تا قشم  1 ساعت 40 دقیقه طول خواهد کشید. فرودگاه بین المللی قشم در کنارک قرار گرفته است. فاصله فرودگاه قشم تا مرکز شهر حدود 40 دقیقه است.

فاصله هوایی تهران تا قشممسافت هوایی تهران تا قشم 1072 کیلومتر است.

فاصله هوایی تهران تا یزد

فاصله تهران تا یزد با هواپیما 502 کیلومتر است. شما در پرواز تهران تا یزد 1 ساعت در راه هستید. مسافت فرودگاه یزد تا مرکز شهر حدود 15 دقیقه است. این فرودگاه در میدان صنعت، انتهای بلوار آزادگان قرار دارد.

فاصله هوایی تهران تا مشهد

فاصله هوایی تهران مشهد 741 کیلومتر است. مدت زمان پرواز تهران مشهد، یک ساعت و ریع می‌باشد. فرودگاه مشهد تا مرکز شهر یک ربع فاصله دارد. این فرودگاه بعد از فرودگاههای تهران، بهترین فرودگاه ایران است.

فاصله هوایی تهران تا بندرعباس

فاصله هوایی تهران تا بندرعباس نیز 1050 کیلومتر می باشد و اگر می‌خواهید بدانید تهران تا بندرعباس با هواپیما چند ساعت است باید بگوییم که سفری حدود یک ساعت و ۵۰ دقیقه‌ای پیش‌رو دارید. فرودگاه بندرعباس در بلوار 15 خرداد قرار دارد و مسافت شما تا مرکز شهر 10 دقیقه است.  

فاصله هوایی تهران تا تبریز

فاصله تهران تا تبریز با هواپیما ۵۲۸ کیلومتر است. مدت زمان پرواز تهران تبریز یک ساعت و ۱۵ دقیقه است. فاصله فرودگاه تبریز تا مرکز شهر 20 دقیقه است. این فرودگاه در بلوار شهید بابایی قرار دارد.

فاصله هوایی تهران تا اهواز

فاصله هوایی تهران تا اهواز 547 کیلومتر است. مدت زمان پرواز تهران اهواز بیش از یک ساعت می‌باشد. فاصله فرودگاه اهواز تا مرکز شهر 20 دقیقه است.

فاصله هوایی تهران تا بوشهر

فاصله تهران تا بوشهر با هواپیما 747 کیلومتر است. برای پرواز تهران تا بوشهر  یک ساعت و نیم در راه هستید. فاصله فرودگاه بوشهر تا مرکز شهر 10 دقیقه است.

فاصله هوایی تهران تا کرمانشاه

فاصله تهران تا کرمانشاه با هواپیما 423 کیلومتر است. مدت زمان پرواز تهران تا کرمانشاه چهل و پنج دقیقه‌ است. فرودگاه کرمانشاه در میدان امام خمینی قرار گرفته است. فاصله فرودگاه کرمانشاه تا مرکز شهر 15 دقیقه است.

فاصله هوایی تهران تا گرگان

فاصله هوایی تهران تا بوشهر 299 کیلومتر است. در پرواز تهران تا گرگان، شما 50 دقیقه در راه خواهید بود. فاصله فرودگاه گرگان تا مرکز شهر 15 دقیقه است.

فاصله هوایی تهران تا گرگانپرواز تهران تا گرگان 50 دقیقه است.

فاصله هوایی تهران تا عسلویه

فاصله هوایی تهران تا عسلویه 920 کیلومتر است. اگر قصد پرواز از تهران تا عسلویه را دارید، یک ساعت و 20 دقیقه زمان می برد. مسافت فرودگاه عسلویه تا مرکز شهر 10 دقیقه است.

فاصله هوایی تهران تا کرمان

فاصله تهران تا کرمان با هواپیما 800 کیلومتر است. شما در پرواز از تهران تا کرمان یک ساعت و نیم طول می کشد. مسافت فرودگاه کرمان تا مرکز شهر 20 دقیقه است.

بیشترین فاصله هوایی تهران با کدام شهر است؟

فاصله تهران تا چابهار با هواپیما 1453 کیلومتر است. مدت زمان پرواز تهران تا چابهار 2 ساعت و 20 دقیقه است. فاصله فرودگاه چابهار تا مرکز شهر 50 دقیقه است.

10 فرودگاه پر تردد ایران

براساس تعداد پروازها، تعداد مسافرین و میزان بار جابه‌جاشده، پررفت و آمدترین فرودگاههای ایران در سال 2018 به صورت زیر است:
فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز، فرودگاه بین‌المللی اهواز، فرودگاه بین‌المللی کیش، فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، فرودگاه خلیج فارس عسلویه 

خرید آنلاین بلیط هواپیما و چارتر با سامانه اینترنتی رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما Trip میتوانید خرید بلیط سیستمی و چارتری را از تمامی ایرلاین ها سریع و آسان تجربه کنید!

سوالات متداول

طولانی ترین مسیر پرواز تهران با کدام شهر ایران است؟ پرواز تهران تا چابهار به مسافت 1453 کیلومتر است.

کوتاه ترین فاصله هوایی تهران با کدام شهر ایران است؟ پرواز تهران تا سمنان به مسافت 220 کیلومتر است.

پرترددترین خط هوایی ایران کدام فرودگاه است؟ فرودگاه بین المللی امام خمینی، فرودگاه مشهد و فرودگاه شیراز است

مجهزترین فرودگاه های ایران کدامند؟ فرودگاه بین المللی امام خمینی بهترین فرودگاه ایران است. رتبه دوم فرودگاه مهرآباد و رتبه سوم فرودگاه مشهد است.

بیشترین جابجایی مسافر در کدام فرودگاه ایران است؟ فرودگاه مهرآباد ، فرودگاه مشهد و فرودگاه شیراز

 

 

 برای آشنایی بیشتر با دانستنیهای پرواز بخوانید:

طولانی ترین خط پرواز جهان

چرا هواپیماها در ارتفاع 3600 پایی پرواز می کنند؟

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs

راهنمای سفر به چابهار و جزییات هزینه ها

زیر و بم سفر به چابهار را کامل بدانید و از جزییات هزینه راههای مسافرت شخصی و تور چابهار مطلع شوید. چابهار از بهترین مقاصد گردشگری جنوب است که هر سال علاقه مندان بیشتری پیدا می کند. سواحل کم نظیر، آب و هوای مطبوع، مردمان خونگرم و مهمان نواز، دریای آزاد و جاذبه های گردشگری منحصر بفرد بندر چابهار انگیزه های مسافرت را بیشتر می کند. با ما با راهنمای سفر به چابهار همراه شوید.
 

برنامه سفر به چابهار

به خاطر مسافت طولانی چابهار نسبت به اکثر شهرهای ایران، بهتر است زمان کافی برای سفر در نظر بگیرید. قبل از حرکت از سایت های مرجع گردشگری، با دانستنی های چابهار آشنا شوید. در اینستاگرام می توانید انواع سفرنامه چابهار را با تصاویر دیدنی پیدا کنید. اگر قصد دیدن جاذبه های گردشگری اطراف چابهار را دارید، همراهی راهنمای محلی باعث صرفه جویی در هزینه و زمان می شود. اگر سفرهای خلوت و آرام دوست دارید، تعطیلات عید اصلا زمان مناسبی نیست. قبل از سفر به چابهار اطلاعات کافی از محلهای بازدید خود داشته باشید و تا حد ممکن طبق آن پیش بروید. شرایط فرهنگی و عرفی جامعه میزبان را در نظر داشته باشید و به آن احترام بگذارید. اگر دوست دارید تفریحات آبی چابهار و سفر دریایی را تجربه کنید، وضعیت آب و هوا را در نظر بگیرید. معمولا در فصل پاییز دریا ناآرام و موج خیز است. گفتگو با مردم بومی هم شناخت شما را از محل بازدید بیشتر می کند هم به شما فرصت معاشرت با یک فرهنگ جدید می دهد. سفر به چابهار کاملا امن است و شما با خیال راحت می توانید به گردش و سیاحت بپردازید. از بهترین اپلیکیشن های سفر به چابهار، چابهار گردی است. علاوه بر مسیریابی اطلاعات کاملی از جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و تفریحی و اقامتی ... را به شما ارائه می دهد. از شنا در دریا آزاد خودداری کنید چون به شدت مرگبار است.

کوههای مینیاتوری چابهار

کوههای مینیاتوری از پدیده های منحصر بفرد طبیعی چابهار

جاهای دیدنی منحصربفرد چابهار

در سفر به چابهار از دریاچه لیپار، کوههای مینیاتوری یا مریخی، ساحل درک، غارهای بان مسیتی، گل فشان، سواحل مکران، بندر گواتر، بندر بریس و مزرعه گاندو حتما دیدن کنید.

اطلاعات کاربردی چابهار

کد چابهار: 054

شماره‌های کاربردی چابهار: فرودگاه بین المللی چابهار 7- 35332005،  تلفن گویای سازمان منطقه آزاد چابهار 35312323، اداره میراث فرهنگی و گردشگری چابهار 35335051.

فرودگاه بین المللی چابهار در شهر کنارک قرار دارد. مسافت فرودگاه تا مرکز شهر چابهار با تاکسی حدود 50 دقیقه است.

بهترین زمان سفر به چابهار

چابهار همان طور که از اسمش پیداست، در همه فصول سال هوای معتدلی دارد. چابهار به خاطر آب و هوای مدیترانه ای تغییرات دمایی چندانی ندارد. نکته جالب اینکه تابستان چابهار خنک است و زمستان گرمتر از هر جای جنوب. طبیعت چابهار شبیه جزایر سوماترا در اندونزی است. شما می توانید هر زمان که فرصت داشتید برای سفر به چابهار اقدام کنید، اما به دلیل شرجی بودن هوا، بهترین زمان سفر به چابهار از اواسط پاییز تا اوایل بهار است.

هزینه سفر به چابهار

برای اینکه مخارج سفر به چابهار را محاسبه کنید، لازم است روش مسافرت خود را مشخص کنید. با تعیین روش سفر می توانید هزینه های عمومی را به آن اضافه کنید. اطلاعات کامل به خرج های اصلی شما را در ادامه خواید دید.

هزینه تور چابهار

شما می توانید در ایام تعطیلات و فصولی که هوا مناسب است، با تور چابهار مسافرت کنید. قیمت تور به عوامل مختلفی مانند فاصله مبدا شما تا چابهار، مدت تور، امکانات تور، محل اقامت و وسیله نقلیه تور دارد. در زیر با قیمت متوسط تورها آشنا شوید:

تور چابهار با قطار از تهران:

برای چهار روز از 2 میلیون و نیم به بالاست.

تور چابهار از تهران به صورت لوکس :

برای چهار روز از 4 میلیون به بالاست.

راه های سفر به چابهار و هزینه های آنها

برای رسیدن به چابهار راه های مختلفی دارید. ببینید چقدر زمان دارید، چقدر می توانید خرج کنید و ذائقه سفر شما به کدام روش نزدیکتر است. هواپیما، قطار، اتوبوس، ماشین شخصی روش های سفر به چابهار است.

1. سفر به چابهار با هواپیما

مرسوم ترین و راحت ترین روش سفر به چابهار، خرید بلیط هواپیما چابهار است. از شهرهای مختلف ایران مانند اصفهان، تبریز؛ مشهد و شیراز نیز به صورت مستقیم پرواز چابهار برقرار است. شرکت های هواپیمایی ایران ایر، زاگرس، معراج، کاسپین و سپهران پرواز چابهار را انجام می دهند. معمولا بلیط هواپیما تهران چابهار در تابستان ارزانتر است. فاصله هوایی تهران تا چابهار با هواپیما 1451کیلومتر است. مدت زمان سفر با هواپیما از تهران به مقصد چابهار حدود 2 ساعت است. نزدیکترین راه از تهران به چابهار، خرید بلیط هواپیماست

قیمت بلیط هواپیما تهران چابهار: از 900 هزار تومان به بالاست.

2 . سفر به چابهار با قطار

طبق شنیده ها قطار مسیر چابهار در حال ساخت است. با راه اندازی این خط، شما می توانید از تهران مستقیم با قطار به چابهار بروید. در حال حاضر اگر قصد سفر به چابهار با قطار دارید، می توانید تا زاهدان با خط ریلی سفر کنید. مدت زمان سفر با قطار تهران زاهدان هر روز 12 ظهر قطار از تهران به مقصد زاهدان حرکت می کند و تا ساعت 9 صبح روز بعد به مقصد می رسد.

قیمت بلیط قطار تهران زاهدان: به طور متوسط 200 هزار تومان

3.سفر به چابهار با اتوبوس

برای کسانی که می خواهند سفر ارزانتری داشته باشند، سفر با اتوبوس به چابهار نیز ممکن است. مساله اصلی در این سفر، مسافت طولانی است. فاصله زمینی تهران به چابهار حدود 1800 کیلومتر است. مسیر اتوبوس از شهرهای کاشان، یزد، کرمان، بم و ایرانشهر به سمت بندر چابهار می رود. مدت زمان سفر با اتوبوس تهران چابهار حدود 18 ساعت طول می کشد.

قیمت بلیط اتوبوس تهران چابهار: از 200 هزار تومان بالاتر

4.هزینه سفر به چابهار با ماشین شخصی

مسیر طولانی جاده ای از تهران به چابهار نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. ناگفته نماند که مسیر شگفتی در انتظار شماست. اگر به اندازه کافی وقت داشته باشید، جاهای دیدنی بکری در استان سیستان و بلوچستان خواهید دید. مهمترین هزینه شما بنزین و خورد و خوراک است. بسته به مبداتان، می توانید هزینه بنزین را محاسبه کنید.

 5.روش ترکیبی

 در روش ترکیبی، می توانید وسیله حمل و نقل خود را تا رسیدن به چابهار عوض کنید.

  1. با قطار تهران زاهدان وارد شهر زاهدان شوید. از آنجا تا چابهار را به صورت زمینی طی کنید. این مسیر 650 کیلومتر است و حدود 7 ساعت زمان می برد.
  2. شما می توانید با اتوبوس یا قطار به زاهدان بروید. از آنجا با پرواز هواپیما زاهدان به چابهار سفر کنید.

نکته مهم: اگر می‌خواهید از بندرعباس به چابهار بروید باید بدانید که یا باید مسیر زمینی را برگزینید و یا از طریق بلیط هواپیما بندرعباس چابهار اقدام به سفر به چابهار کنید. هیچ سفر دریایی از بندرعباس به چابهار و یا هیچ‌گونه بلیط کشتی بندرعباس به چابهار وجود ندارد و تنها راه‌های شما سفر هوایی یا زمینی هستند.

 

 

درباره سفر به چابهار بیشتر بخوانید:

چه زمانی می توان شگفتی دریای مکران را دید؟

خلیچ گواتر آخرین بندر ایران

هزینه‌ حمل و نقل درون شهری چابهار

تاکسی رایج ترین وسیله جابجایی در چابهار است. هزینه تاکسی مناسب است و در همه جای شهر در دسترس است. برخی مسیرها نیز در شهر چابهار اتوبوس خطی دارد که با توجه به زمانبر بودن حرکت اتوبوسها به صرفه نیست. شما می توانید خودروهای مدل بالا با قیمت روزی 700 هزار تومان اجاره کنید.

هزینه های اقامت در چابهار

در بندر چابهار گزینه های متنوع با قیمت های مختلف برای اقامت دارید. طبق بودجه و سبک سفر خود هزینه های زیر را دارید:

1.قیمت هتل در چابهار 

در زیر حدود قیمت هر نوع هتل در هر شب ارائه شده است. هتل لیپار، هتل فردوس و هتل آذین از بهترین هتل های چابهار هستند.

  • هتل های ۲ ستاره: از 200 هزارتومان به بالا
  •  هتل های ۳ ستاره: حدود 500 هزار تومان.
  • هتل های ۴ ستاره: از 500 هزار تومان به بالا

هزینه هتل در چابهار

هتل لیپار از معروفترین هتلهای چابهار

2.هزینه هاستل در چابهار: 

در چابهار فقط یک هاستل به نام هاستل مکران چابهار فعال است. قیمت پایه برای یک نفر 130 هزار تومان است.

3.قیمت هتل آپارتمان در چابهار:

از 300 هزار تومان به بالا.

هزینه‌ های غذا و خوراک در رستوران های چابهار

به طور متوسط برای هر وعده غذایی در رستوران از 40 هزار تومان به بالا باید پرداخت کنید. بسته به نوع غذا و کیفیت رستوران، این قیمت افزایش پیدا می کند. بهترین رستورانهای چابهار شامل رستوران بلوچ، رستوران بام چابهار، رستوران ساحلی خلیج، رستوران براسان و رستوران مکران است.

هزینه فست فود در چابهار مشابه جاهای دیگر ایران است.

معروفترین غذاهای چابهار

تجربه غذاهای بومی چابهار را از دست ندهید. از غذاهای معروف می توان به کورک، ناروش، دلگ، بتو ماش، ماشینگ، شودوده، کیش،  بتو هوارى ، پاکگین ماهیک، گلو هک اشاره کرد. علاوه بر این انواع نان های خوشمزه محلی چابهار همچون نان تینى، نان گچری، نان پناریک و نان تیموش هم به وعده غذایی تان اضافه کنید.

هزینه تفریحات در چابهار

برای دیدار از جاذبه های طبیعی چابهار نیازی به پرداخت هزینه نیست. هزینه ورودی جاذبه های گردشگری نیز بین 5 تا 10 هزار تومان است.

هزینه تفریحات آبی چابهار:

اسکی روی آب: هر نفر 95 هزار تومان

کانو سواری: 40 هزار تومان

شاتل سواری 4-2 نفره: 85 هزار تومان

ویک برد: هر نفر  95 هزار تومان

غواصی: 220 هزار تومان

بنانا 5-3 نفره: 85 هزار تومان

قایق سواری: نفری 40 هزار تومان

بهترین مراکز خرید و بازار در چابهار

مرکز خرید صدف، مرکز خرید چابهار، مرکز خرید پردیس، بازار ابریشم، بازار زنان، بازار سنتی و بازار زرگرها.

مسیرهای دریایی چابهار

شما از چابهار به چند کشور هند و عمان می توانید سفر کنید.

خرید بلیط کشتی چابهار به مسقط

از سال 98 خط دریایی چابهار به مسقط فعال شده است. شما می توانید بلیط این مسیر را به صورت اینترنتی خریداری کنید. بلیط کشتی چابهار مسقط به صورت رفت و برگشت عرضه می شود. فاصله دریایی چابهار تا مسقط حدود 3 ساعت است. در حال حاضر حرکت این کشتی یک روز در هفته است. قیمت بلیط کشتی چابهار به مسقط از 400 هزار تومان به بالاست.

فاصله دریایی چابهار تا مسقط 318 کیلومتر معادل 172 مایل دریایی است.

سفر دریایی چابهار به هند

 

بلیط کشتی چابهار به هند

مسیر دریایی چابهار به بمبئی اولین خط کشتیرانی مسافری بین ایران و هند است. هنوز اطلاعات دقیقی از فعالیت این خط مسافربری در دست نیست.

فاصله دریایی چابهار تا بمبئی 1733 کیلومتر معادل 936 مایل دریایی است. قیمت بلیط کشتی چابهار به هند بسیار بیشتر از هزینه سفر هوایی به هند می‌باشد.

مدارک لازم برای سفر دریایی خارجی از چابهار

۱- اصل گذرنامه معتبر 
۲-ارائه اصل ویزای سه ماهه و یا اقامت معتبر 
۳-پرداخت عوارض خروج از کشور
۴-حضور خود شخص و یا وابستگان درجه اول (پدر ,مادر, خواهر ,برادر, فرزند) هنگام صدور بلیط
۵-فروش بلیط به اتباع ایرانی به ریال و اتباع خارجی به دلار( آمریکا )انجام می شود .

سفر دریایی از بندر عباس به چابهار

برای مسافرت از بندرعباس به چابهار و برعکس، شما از راه زمینی حدود 667 کیلومتر مسیر دارید. در این جاده از بندرجاسک و میناب بعبور می کنید. مدت زمان رسیدن شما تا مقصد حدود 8 ساعت و نیم است. سفر دریایی از بندر عباس به چابهار فعلا مقدرو نیست. 

فاصله دریایی بندرعباس 661 کیلومتر معادل 357 مایل دریایی است.

سوالات متداول 

نزدیک ترین راه از تهران به چابهار چیست؟

بهترین و نزدیکترین راه تهران به چابهار، مسیر هوایی است که دوساعته به مقصد می رسید.

آیا شنا در چابهار مجاز است؟

شما فقط در پلاژ های دریایی مانند پلاژ تیس امکان شنا  دارید.

آیا مهاجرت به چابهار راحت است؟

برای کسانی که دارای موقعیت شغلی در چابهار هستند و از زندگی در مناطق جنوبی لذت می برند، راحت است.

سوغات چابهار چیست؟

لباس بلوچی، زیورآلات سنتی، سوزن‌دوزی، حصیربافی، شیرینی لندو، ماهی و میگو، ادویه است.

چگونه از بندر عباس به چابهار برویم؟

مسیر دریایی فعلا فعال نیست و باید از راه زمینی به چابهار بروید.

فاصله تهران تا چابهار با هواپیما چقدر است؟

فاصله هوایی تهران تا چابهار 1451 کیلومتر است.

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs

بلندترین برج های جهان و آمریکا

فناوری معماری به سرعت در حال پیشرفت است و به همان میزان ساخت آسمان خراش ها شدت یافته است. بلندترین برج های دنیا از عصر باستان تا امروز نمادی از تحول دانش و تغییرات شهری هستند. در این مقاله سعی کردیم بلند ترین برج های جهان را به شما معرفی کنیم.
 

بلندترین برج های دنیا

1. برج الخلیفه

برج الخلیفه سال 2010 در دبی ساخته شد. این برج به ارتفاع 828 متر و 163 طبقه توانست رکوردهای قبلی را با اختلاف زیادی پشت سر بگذارد. در حال حاضر الخلیفه بلند ترین برج دنیا محسوب می شود.

بلندترین برج دنیا

بلندترین برج دنیا برج الخلیفه

2.برج شانگهای

برج شانگهای  به ارتفاع 556 متر و 121 طبقه در سال 2016 افتتاح شد. این سازه عظیم با معماری ویژه بلندترین ساختمان چین و جزو بلندترین برج های جهان محسوب می شود.

3.برج ساعت مکه

این برج چند منظوره به ارتفاع 601 متر در شهر مکه ساخته شد. این برج که با نام ابراج البیت هم شناخته می شود، سال 2012 افتتاح شد. 

برج های دنیای باستان

زمانی دور برج بابل اولین برج دنیا بود که سر در آسمان داشت. از اولین برج دنیا فقط افسانه ای برای ما مانده است. به مرور بناهای مذهبی و حکومتی با بیشترین ارتفاع در دنیای باستان ساخته شدند. هرم بزرگ مصر با نام گیزه به ارتفاع 147 متر از مرتفع ترین ساختمانها دنیا بوده است. استوپای بودایی سریلانکا با نام جتاوانارامایا 122 متر ارتفاع داشته است که امروز 71 متر از آن باقی مانده است. استوپای بودایی کانیشکا در پاکستان سده دوم میلادی 120 تا 170 متر ارتفاع داشته است.

برج ایفل 

برج ایفل اواخر قرن 19 یک استثنا در برج های دنیاست. این برج به ارتفاع 300 متر با بهترین فناوری زمان خود ساخته شد تا به نماد پاریس تبدیل شود.

بلندترین برج های آمریکا

در فهرست بلندترین برج های امریکا تعداد زیادی از برج های نیویورک به چشم می‌خورند. بلندترین ساختمان آمریکا و بهترین برج های جهان در نیویورک قرار دارند. 

برج WTC یا برج مرکز تجارت جهانی

این برج (که در آغاز برج آزادی(Freedom Tower) گفته می‌شد و هنوز هم در محاوره به این نام خوانده می‌شود) ساختمان اصلی مجموعه جدید مرکز تجارت جهانی در جنوب منهتن در نیویورک در ایالات متحده آمریکا است. این برج امریکا در سال 2013 در 105 طبقه ساخته شد و ارتفاعی برابر 541 متر دارد. برج WTC بلنترین برج نیویورک و همچنین بلنترین برج امریکا است.

برج متروپولیتن نیویورک

این برج 213 متر ارتفاع و 50 طبقه است. اولین برجی که تا قبل از 1910 ارتفاع دویست متر را در نیویورک رد کرد. برج متروپولیتن لایف را شروع ساخت آسمان خراش در نیویورک می‌دانند.

برج ولورث نیویورک

دومین برج بلند نیویورک در سال 1913 ساخته شد. این بنا به ارتفاع 241 متر و 57 طبقه از اولین ساختمانهای مرتفع قبل از جنگ جهانی بود.

امپایراستیت نیویورک

یکی از بلندرین برج های قرن 20 امپایر استیت نیویورک است. این ساختمان به ارتفاع 381 متر و 102 طبقه در سال 1931 ساخته شد.

بلنترین برج های آمریکا

برج امپایر استیت در زمان خود از بلندترین برج های آمریکا بود.

آنتونیو ارانتس سائوپائولو

برای نخستین بار خارج از آمریکا سازه ای مرتفع در آمریکای جنوبی ساخته شد. بنای آنتونیو آراتس به ارتفاع 161 متر و 36 طبقه بعد از جنگ جهانی دوم در برزیل شکل گرفت.

مرکز جان هنکاک شیکاگو

شرکت مهندسین اسکیدمور توانست مرکز جان هنکاک را به ارتفاع 343 متر و 100 طبقه در شیکاگو بسازد. این شروع تغییرات در خط آسمان شهر بود.

برج ویلیس شیکاگو

برج ویلیس برای اولین بار توانست برای دو دهه رکورد ارتفاع 400 متر را حفظ کند. این ساختمان به ارتفاع 442 متر و 108 طبقه سال 1974 در شیکاگو ساخته شد و تا قبل از برج WTC بزرگترین برج آمریکا بود.

 

درباره برج های دنیا بیشتر بدانید:

بلندترین برج دنیا در دبی

درباره برج گالاتا استانبول چه چیزهایی باید بدانیم؟

بلندترین برج های مخابراتی دنیا

1.توکیو اسکای تری

 برج توکیو بلندترین برج مخابراتی جهان است. ساخت این برج 4 سال طول کشید و 2012 افتتاح شد. ارتفاع برج اسکای تری همراه با آنتن 634 متر است.

بلندترین برج مخابراتی دنیا

بلندترین برج مخابراتی دنیا در ژاپن است.

برج کانتون چین

برج کانتون سال 2010 در گوانگژو افتتاح شد. این برج چند منظوره 600 متر ارتفاع دارد. تا قبل از اتمام برج الخلیفه، بلندترین ساختمان دنیا بود.

برج سی ان کانادا

این برج به ارتفاع 553 متر در تورنتو قرار دارد. برج سی ان سال 1976 افتتاح شد و امروزه به یک مکان گردشگری تبدیل شده است.

برج مروارید چین

این برج به ارتفاع 467 متر در شهر شانگهای سال 94 ساخته شد. این برج چند منظوره دارای سازه ای سه پایه است.

بهترین برج های دنیا

برج های مرتفع دنیا دارای برترین سازه ها هستند و به مرور تبدیل به نماد یک دوره یا شهر می شوند. برج کج پیزا، برج ایفل پاریس، برج بیگ بن لندن، برج مسجد جامع سامرا، برج گالاتا استانبول و برج آزادی تهران، نمونه ای از بهترین برج های دنیا هستند.

بلندترین برج های خاور دور

برج های پتروناس

شرکت معماری سزار و کلارک پیل توانست مرتفع ترین برج دنیا را بسازد. برج های پتروناس به ارتفاع 452 متر و 88 طبقه در کوالالامپور سال 1998 ساخته شد. این اولین بار بود که برجی خارج از آمریکا رکوردها را جابجا می کرد. 

برج تایپه

اولین برجی که از ارتفاع 500 متر عبور کرد، برج تایپه بود. بلندترین برج دنیا در سال 2004 در 101 طبقه و 508 متر ارتفاع ساخته شد. جالب آنکه تعداد طبقات آن از برج امپایر استیت کمتر بود.

بلندترین برج های ایران

در حال حاضر برج میلاد با 435 متر بلندترین برج ایران محسوب می شود و در رده ششمین برج مخابراتی دنیا قرار دارد. برج جهانی تبریز با ارتفاع 192 متر در رده دوم و برج بین المللی تهران با ارتفاع 162 متر در رده سوم قرار دارد.

قدیمی ترین برج ایران

برج گنبد کابوس در قرن چهارم هجری به ارتفاع 55 متر از بلندترین برجهای قدیمی ایران است.

برج ایفل ایران کجاست؟

برج ایفل ایران در جزیره کیش قرار دارد. این برج کاملا بر اساس برج ایفل پاریس در مقیاس کوچک ساخته شده است.

دوست دارید حداقل از یکی از این برج های زیبا دیدن کنید؟ برای اینکار در قدم اول کافیست تا اقدام به خرید بلیط هواپیما از وبسایت تریپ کنید. 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs

ایران مال تماشایی ترین بازار ایران

ایران مال از مدرن ترین مجتمع های تجاری نوین در ایران است. مجموعه چند منظوره اقتصادی، تفریحی و فرهنگی که با معماری جدید خود از بزرگترین بازارهای خاورمیانه است. اگر تا دیروز بازارهای سنتی محل خرید، گشت و گذار بود، امروز ایران مال با فضاها و معماری جذاب خود، خرید را به یک تفریح سرگرم کننده تبدیل کرده است. در واقع خرید، فقط یکی از بهانه های حضور در در ایران مال است. 

مالک ایران مال

مالک ایران مال کیست؟ شرکت ‌مالایران، شرکت سهامی عام محسوب می شود. این شرکت با مالکیت بانک آینده کار خود را آغاز کرده و به مرور با عرضه سهام در بورس ایران، از پروژه خارج خواهد شد. ایران مال با نام سه نفر همراه است: جلال رسول اف مدیریت کنونی بانک آینده و سرمایه گذار اصلی، علی انصاری کارفرمای اصلی پروژه و مالک بازار فرش و بازار موبایل و علاالدین میر محمد صادقی به عنوان رئیس هیات امنای مجموعه شرکت ایران مال.

ایران مال بزرگترین بازار خاورمیانه

به جرات می توان گفت ایران مال از بزرگترین مالهای دنیاست. مساحت این مجموعه نزدیک به یک میلیون و هفتصد هزار متر مربع است. در احداث این بازار عظیم 435 پیمانکار ایرانی به مدت 6 سال فعالیت و مشاوره این طرح را شرکت کانادایی NORR  از مشاورین بنام طراحی مال دنیا بر عهده داشته است. ابعاد بزرگ پروژه باعث شده تا ایران مال بزرگترین بازار خاورمیانه خوانده شود.

ایران مال بزرگترین بازار خاورمیانهدورنمای ایران مال بزرگترین بازار خاورمیانه

هزینه ساخت ایران مال

رقم دقیقی از هزینه ساخت ایران مال در دست نیست ولی شنیده ها از رقم ۲۲ هزار میلیارد تومان حکایت دارد.

ایران مال تهران چند بخش است؟

ایران مال شامل بخش تجاری، مجموعه فود کورت و غذایی، بخش تفریحی، مجموعه ورزشی و بخش فرهنگی و هنری است.

1. بخش فرهنگی و هنری ایران مال

این بخش شامل سینما، کتابخانه و موزه است.

کتابخانه ایران مال

یکی از بخش های دیدنی و جذاب ایران مال، باغ کتاب است. طراحی کلاسیک با رنگهای گرم، قفسه های پر تا سقف، پاتوق عاشقان کتاب است. کتابخانه ایران مال با نمای چوبی، فضای صمیمی، محلهای کوچک برای نشستن و کتابخوانی و امکان دسترسی به طبقات بالاتر کتابخانه باعث شده هواداران زیادی پیدا کند. هزینه ورودی کتابخانه ایران مال رایگان است.

تصویر کتابخانه ایران مال کتابخانه ایران مال محبوبترین فضای سلفی

پردیس سینمایی ایران مال

ایران مال تهران یکی از پیشرفته ترین و مجهزترین پردیسهای سینمایی ایران را داراست.  ۱۲ سالن سینما با بهترین تکنولوژی نور، صدا و تصویر به شما لذت دیدن سینمای حرفه ای را می دهد.  سیستم سه بعدی صدا با کیفیت نمایش ۴K روی بزرگترین پرده سینمایی ایران را فقط در ایران مال تجربه خواهید کرد.

موزه ایران مال

موزه تاریخ تجارت یا موزه داد و ستد، از دیگر بخشهای فرهنگی ایران مال است. بازخوانی تاریخ تجارت در ایران و جهان از دوران باستان  و معاملات پایاپای تا به امروز ناگفته های زیادی دارد. شما در ده گالری موزه با انواع ابزارآلات اندازه‌گیری وزن، طول، حجم و محاسبه را از نزدیک آشنا خواهید شد.

2. بخش تجاری ایران مال

بخش تجاری ایران مال از لحاظ متراژ ۳۰۰ هزار مترمربع است و ۷۰۰ واحد تجاری را دربر می گیرد. است. حوزه خرید بازرا بزرگ ایران شامل هایپرمارکت، برندهای بین المللی، اصناف تجاری مانند لوازم خانگی و الکترونیکی، ساعت، جواهرات و زیور آلات، لوازم و دکوراسیون منزل و ... است.

ایوان بلور

ایوان بلور ایران مال، شما را با جدیدترین محصولات برندهای معروف خارجی و ایرانی آشنا می کند. نمای درخشان طلایی آن از دور توجه شما را جلب خواهد کرد. ایوان بلور در قسمت شمال غربی مجموعه قرار دارد. این ایوان 25 متری از طبقه اول تجاری آغاز و تا بام مجموعه ادامه پیدا می کند.

خرید از ایران مال

امروزه مالهای بزرگ دنیا تجربه خرید، تفریح و هیجان را به مشتریان خود عرضه می کنند. ایران مال نیز زمان فراغت را شما را به بهترین وجهی پر می کند و امکان خرید و وقت گذرانی را فراهم می آورد. نکته مهم خرید از ایران مال، دسترسی شما به انواع فروشگاههای بزرگ و برندهای معتبر در یک محل است.

3. مراکز ورزشی و تفریحی

مجموعه ورزشی ایران مال

مجموعه کاملی چون ایران مال حتما از لحاظ خدماتی رفاهی جامع است. وجود چندین مرکز ورزشی منطبق با استانداردهای جهانی آماده ارایه خدمات به ورزشکاران و بازدیدکنندگان است. امکان استفاده از کلینیک پزشکی ورزشی، بولینگ، جاده تندرستی، اسکواش، استخر و اسپا... بخشی از این امکانات است. همچنین استادیوم چند منظوره ایران مال دارای سالن فوتسال، تنیس، کشتی، والیبال و سالن های ویژه معلولین و جانبازان است.

شهربازی ایران مال

شهربازی بزرگ و سرپوشیده بازار بزرگ ایران در ۲ طبقه واقع شده است و دسترسی های به نحوی تعریف شده است که از بخش های مختلف به آن دسترسی مستقیم وجود داشته باشد. خدمات این بخش شامل موارد زیر می باشد:

 

4. مجموعه فود کورت ایران مال

امروزه فودکورتهای بخش ثابت مراکز خرید دنیا هستند. ایران مال نیز با توجه به مساحت بزرگ خود دارای ۴ مجموعه فودکورت است. در این مجموعه مشتریان با هر نوع سلیقه ای می توانند انواع غذاهای ایرانی، بین المللی و فست فودها را تهیه کنند. انواع فضاهای رستورانی و کافه ای یکی دیگر از جنبه های جذاب ایران مال است که به شما امکان انتخاب بین 200 رستوران و کافی شاپ را می دهد. برای علاقه مندان غذا و خوردنی یک کلکسیون کم نظیر است.

 

5. معماری کهن ایران

از جذابیت های منحصر بفرد مجموعه ایران مال ایده های برگرفته از معماری و زندگی ایرانی است. این فضاها برای مخاطب ایرانی علاوه بر زیبایی چشمنواز، حس آشنایی دارد و باعث ایجاد آرامش خواهد شد. از باغ ایرانی تا شربت خانه به شما امکان گردش و عکاسی می دهد.

 بازار سنتی

انتظار دیدن یک مجموعه سنتی در دل مجتمع مدرن ایران مال، هر مخاطبی را غافلگیر خواهد کرد. بازار سنتی با نام تیمچه حاج علی اکبر یکی از بخشهای پر طرفدار و دیدنی ایران مال است. معماری این قسمت با الهام از معماری اصیل ایران با طاقها، مقرنسها و تزیینات شگفت شما را هیجان زده خواهد کرد. در این بازار زیبا محصولات، سوغاتی و صنایع دستی شهرهای ایران عرضه شده، همچنین شما فرهنگ و سنتهای آنها را از نزدیک خواهید دید. شما می توانید در یکی از سراها به نام سرای ابریشم پوشاک اقوام ایرانی را ببینید. کنید این بازار دارای تالار آینه، شربت‌‌خانه، راسته بازار، حجره‌ها، چهارسو زیر مجموعه ها و بخش های این بازار را تشکیل می دهند.

بازار سنتی در اصل شامل دو راسته ی اصلی و فرعی است که بر هم عمود اند و حجره ها و فروشگاه ها  در چهار جهت راسته‌ها به وجود آمده اند. مرکز ثقل بازار، چهارسوق بازار است. چهارسوق، بازار را به ۴ بخش تقسیم می‌کند و فضای هر فروشگاه بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متر است.

باغ ایرانی

باغ ایرانی از بهترین نمادهای معماری کهن در ایران مال است. باغی که با سروهای متعدد و کانالهای آب در مرکز مجمتع به عابران فرصت استراحت و دعوت به آرامش است. طرح این باغ با اقتباس از باغ شازده‌ ماهان کرمان و در 5 سطح طراحی شده است. در اطراف باغ چندین رستوران برای پذیرایی وجود دارد.

مسجد جامع رسول

این مسجد فاخر که در طراحی گنبد آن از آرامگاه حافظ الهام گرفته شده و با تزئینات معماری ایرانی، اسلامی ترکیب شده است. مسجد دارای دو ﺻﺤﻦ ﺑﺎﻧﻮان و آﻗﺎﻳﺎن است ﻛﻪ ﺑﺎ ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺟﻨﺒﻲ و ﺑﺎ ﻧﻔﻴﺲﺗﺮﻳﻦ ﻛﺎرﻫﺎی ﺗﺰﺋﻴﻨﻲ کاشی‌کاری و گچ‌بری ﺷﺪه‌اﻧﺪ.

مجموعه باغ دیدار

باغ دیدار در فضایی سرپوشیده به ارتفاع 14 متر قرار دارد. ترکیب باغ سنتی با معماری مدرن، توجه هر بیننده ای را جلب می کند. درختان این باغ نخل کالیفرنیایی هستند.

6. هتل ایران مال

هتل ایران مال، با طراحی مدرن و استاندارد بالای هتلداری ساخته شده است. این هتل ۵ ستاره دارای 18 طبقه و 359 اتاق دارد. مهمانان هتل به تمام خدمات رفاهی دسترسی داشته و به واسطه نزدیکی با فضاهای سبز غرب تهران چون پارک چیتگر محل دلپذیری برای اقامت است.

7. نمایشگاه خودرو

از بخش‌های اصلی مجتمع ایران مال، نمایشگاه خودرو است. این نمایشگاه از بزرگترین و مجهزترین فضاهای نمایشگاه خودرو در ایران است.  استفاده از فرم منحنی در سه طبقه به خوبی کاربرد نمایشگاهی را نمایش می دهد. ارائه انواع رویدادها و خودروهای تراز اول دنیا از اهداف این مجموعه است.

8. پارکینگ مجموعه ایران مال

این پارکینگ برای عموم مردم رایگان است و در تمام مسیرهای آن، متصدی برای راهنمایی شما حضور دارد. ظرفیت این پارکینگ 20 هزار خودرو و موتورسیکلت است.

تقسیم بندی طبقات مجموعه ایران مال

  • طبقه همکف: G0 مرکز تفریحی، آبنمایش، مسجد، دفاتر اداری مال، پارکینگ، ایستگاه تاکسی
  • طبقه اول:G1 هایپراستار، مرکز تفریحی، نمایشگاه خودرو، باشگاه ورزشی، فودکورت، پیست یخ (پاتیناژ)
  • طبقه دوم: G2 باغ کتاب، بازارچه سنتی (تیمچه حاج علی اکبر)، باغ دیدار، کافه سینما، باغ ماهان، بخش اورژانس
  • طبقه سوم: G3 فودکورت، مرکز تفریحات خانوادگی (شهربازی)، سینما، گالری
  • پشت بام: RG زمین بازی اسکواش، مجموعه ورزشی، جاده سلامتی، نمایشگاه، پارکینگ

هزینه ورودی ایران مال چقدر است؟

هزینه ورودی ایران مال رایگان است و شما برای ورود به مجموعه ایران مال و پارکینگ آن نیاز به پرداخت هزینه ندارید. 

ایران مال کجاست؟

ایران مال در شمال غربی تهران، حوالی دریاچه‌ی خلیج فارس، مجتمع تجاری ایران مال را می‌توانید پیدا کنید. مسیر این مرکز خرید تا حدودی شبیه مسیر چیتگر و بام لند است.

دسترسی ایران‌مال

 ایران‌مال دارای 26 ورودی و 16 خروجی برای وسایل نقلیه است. به دلیل شیب زمین از سمت بزرگراه همت مراجعه‌کنندگان به وسیله یک شاهراه شمالی به پارکینگ طبقاتی وارد می شوند. دسترسی با خودرو شخصی از اتوبان همت غرب  - اتوبان خرازی راحت است. با خرید بلیط هواپیما تهران و سفر به این شهر زیبا و تاریخی از ایران مال نیز دیدن کنید.

مترو ایران مال

برای رفتن به ایران مال با مترو باید سوار خط ۵ شوید (به سمت گلشهر) و در ایستگاه مترو ایران خودرو پیاده شوید.

ساعت کار ایران مال (چه زمانی ایران مال باز است؟)

این مرکز خرید در روزهای وسط هفته از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب باز است. ولی این مرکز خرید پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها یک ساعت اضافه‌تر باز می‌ماند و تا ساعت ۱۲ شب می‌توان از آن بازدید کرد.

 

سوالات متداول:

آدرس ایران مال کجاست؟

تهران، انتهای اتوبان همت غرب، بزرگراه خرازی، نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس) بازار بزرگ ایران یا ایران مال

ساعت کاری ایران مال چگونه است ؟ آیا ایران مال امروز باز است؟

در طول هفته از ساعت 10 صبح الی 11 شب و آخر هفته تا 12 شب باز است.

ایران مال دسترسی مترو دارد؟
شما باید سوار خط ۵ مترو به مقصد گلشهر شوید، بعد در ایستگاه ایران خودرو پیاده شوید. از مترو ایران خودرو تاکسی برای ایران مال هست.

مالک ایران مال کیست؟

جلال رسول اف مدیریت کنونی بانک آینده و سرمایه گذار اصلی، علی انصاری کارفرمای اصلی پروژه و مالک بازار فرش و بازار موبایل و علاالدین میر محمد صادقی به عنوان رئیس هیئت امنای مجموعه ایران مال.

هزینه ورودی ایران مال چقدر است؟

شما برای ورود به مجموعه ایران مال و پارکینگ آن نیاز به پرداخت هزینه ندارید. 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs

آبشار هفت چشمه لذتی به یادماندنی در چالوس

شاید بارها از جاده چالوس گذشته باشید اما از آبشارها و طبیعت بی نظیر آن خبر ندارید. البرز منطقه شگفت انگیزی است که از قدیم با ییلاقهای خوش و آب هوایش زبانزد بود. اگر اهل طبیعت گردی باشید زیبایی های البرز در جاده چالوس شما را هیجان زده می کند. آبشار هفت چشمه چالوس سفری نزدیک اطراف تهران است که یک روز دلچسب و خاطره انگیز برای شما می سازد.

روستای ارنگه

ابشار هفت چشمه در کیلومتر ۱۷ جاده کرج چالوس قرار دارد. برای رسیدن به آن باید اول به روستای ارنگه بروید. این روستا در مرز استان تهران و البرز واقع شده است. روستا دارای یک رودخانه پرآب و دایمی است. از لحاظ موقعیتی، آبشار در مسیر رودخانه ارنگه قرار گرفته است.

سابقه تاریخی ارنگه

روستای ارنگه هفت چشمه در حوزه تمدنی تپه ازبکی قرار می گیرد که قدمتی 7000 سال دارد. ارنگه در گذشته دوران طلایی را از سر گذرانده است. یکی از آثار به جا مانده از دوره اسلامی منبری با قدمت 750 سال  است که به دوران سلجوقیان بر می گردد. منبر تاریخی ارنگه دارای شش پله است و در مسجد آل قاضی روستا نگهداری می شود. خود مسجد نیز قدمت 1000 ساله دارد.

منبر تاریخی روستای ارنگه

دیدنی های ارنگه

روستای ارنگه با کوچه باغهای باصفا برای قدم زدن زیباست. مخصوصا در فصل بهار یا پاییز که طبیعت رنگی بیشتر دیده می شود. روستا دارای آثار باستانی به نام تپه‌ کارنه و تپه‌ قلعه‌ها است. در این محل قبرهایی به جا مانده از دوران زرتشتی به جا مانده و دارای نقوش خاصی است. اگر اهل کوهنوردی هستید قله پورا به ارتفاع ۳۱۰۰ متر و قله شاهدژ با ارتفاع ۲۸۶۰ متر در نزدیکی روستا قرار دارند. بقایای یکی از قلعه های حسن صباح هنوز در این قله دیده می شود.

روستای ارنگه در فاصله نزدیک تهران

بهترین فصل آبشار هفت چشمه

بهترین فصل برای سفر به این آبشار فصل تابستان است. شما برای رسیدن به هفت چشمه چالوس باید از مسیر کوهستانی و سختی عبور کنید. در دیگر فصلهای سال به دلیل بارندگی، مسیر به شدت خطرناک و لغزنده است. در روزهای تعطیل و آخر هفته مسیر شلوغ است.

مسیر آبشار هفت چشمه

برای شروع پیمایش مسیر آبشار، خودرو خود را در روستا پارک کنید. مسیر کوهپیمایی کمی سخت است پس با وسایل کوهنوردی بروید. در بخشی از مسیر شما با رودخانه همراه می شوید.در جاهایی راه تنگ و صخره ای می شود و لازم است از نقاط سختی عبور کنید. البته بعضی جاها می توانید به رودخانه بزنید و از سنگها اجتناب کنید. ولی بهتر است برای داشتن سفری راحت و کاهش خطرات، حتما تجهیزات طبیعت همراهتان باشد. در طول مسیر آبشار چند غار طبیعی زیبا نیز هست که شما را غافلگیر خواهد کرد. از طبیعت سبز و دیدنی مسیر لذت ببرید و تا می توانید عکس بگیرید.

آبشار هفت چشمه تهران

آبشار آدران

آبشار در دره ای خنک و زیبا قرار گرفته است. پوشش گیاهی بیشتر درختان بید است ولی غالب بر درختان منطقه دارای درختان ازگیل، زالزالک نیز هست. همچنین تعدادی آبشارهای کوچکی نیز خواهید دید که در ارتفاع 5 متری سطح زمین جاری هستند و به نام هفت چشمه شهرت دارند. پایین و بالای آبشار حوضچه‌های آب ایجاد شده، اگر وارد شدید مواظب فشار آب زیاد باشید. این آبشار ارتفاع زیادی ندارد اما عرض آن حدود 50 متر است. این نوع آبشارها به آبشار چند صخره ای معروف هستند.
در واقع اولین آبشاری که در این دره شما خواهید دید، ابشار هفت چشمه ارنگه است. اگر تجربه کوهنوردی دارید و تجهیزات مناسب سنگ نوردی همراتان باشد، می توانید دره را ادامه دهید. مسیر دره باریکتر و سخت تر می شود و در صورت پیشروی به آبشار آدران خواهید رسید. ارتفاع تقریبی آبشار 90 متر است که جزو آبشارهای بلند ایران محسوب می شود.

مدت زمان سفر

آبشار هفت چشمه تهران برنامه یک روزه است. شما از صبح تا عصر می توانید وقت خود را در محیط روستا و آبشار بگذرانید. روستای ارنگه هم جاذبه هایی تاریخی مانند امامزاده و گورستان قدیمی دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

رستوران هفت چشمه

در ابتدای مسیر آبشار، رستوران هفت چشمه قرار دارد که برای پارک ماشین، استراحت و غذا خوردن بهترین گزینه است. شما برای استفاده از محیط رستوران باید ورودی کوچکی بپردازید.

فاصله تهران تا هفت چشمه

از تهران تا روستای ارنگه مسافت 70 کیلومتر است. از روستا تا آبشار هفت چشمه یک ساعت. با جستجو در تریپ و خرید بلیط هواپیما می‌توانید سفرهای خود را به صرفه برنامه‌ریزی کنید.


آبشار هفت چشمه نزدیک تهران قرار دارد.

قیمت ورودی هفت چشمه

شما برای ورود به منطقه ابشار هفت چشمه جاده چلوس مبلغی را باید بپردازید که برای افراد و خودروها جدا حساب می شود. در روزهای تعطیل و شلوغ این مبلغ گرانتر خواهد بود

تور هفت چشمه

از شهر تهران و کرج تورهای یک روزه هفت چشمه برگزار می شود و بر اساس نوع تور قیمتهای متفاوتی دارد.

سوالات متداول

ارنگه کجاست؟

ارنگه، روستایی ییلاقی در جاده چالوس استان البرز است. همچنین ارنگه به منطقه ای گفته می شود که شامل روستاهای گوراب، ابهرک، سیجان، سرزیارت جی، چاران و خور می‌باشد.

بهترین جاهای دیدنی ارنگه کجاست؟

آبشار هفت چشمه، روستای ارنگه و آبشار آدران

فاصله کرج تا ارنگه با ماشین چقدر است؟

فاصله زمانی کرج تا ارنگه با ماشین سواری کمتر از 45 دقیقه است.

مسیر جاده دسترسی و راههای رفتن به ارنگه چطور است؟

جاده دسترسی به ارنگه، از دو نقطه مجزا جاده کرج به چالوس منشعب می شود. جاده ارنگه آسفالته است و شما با ماشین سواری به راحتی به منطقه می رسید.

بهترین زمان و فصل سفر به ارنگه چه موقع است؟

تابستان بهترین فصل بازدید از ارنگه و آبشار زیبای آن است.

فاصله تهران تا ارنگه چقدر است؟

فاصله تهران تا ارنگه حدود 66 کیلومتر می‌باشد.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs

آبشار بیشه درود جلوه گر طبیعت لرستان

به آبشار بیشه لرستان با اطلاعات دقیق سفر  کنید تا برنامه ریزی بهتری انجام دهید. لرستان با 69 آبشار خروشان پایتخت آبشارهای ایران است. شما به یکی از زیباترین آبشارهای کشور می روید که هیجان انگیز و فراموش نشدنی است.
 

آبشار بیشه کجاست؟

آبشار بیشه در استان لرستان و نزدیک شهر دورود قرار گرفته است. آبشاری که از دل کوههای وحشی زاگرس می جوشد و با پس زمینه طبیعت زنده آن هر گردشگری را مسحور زیبایی خود می کند. سراسر کوههای بیشه با درختان بلوط پوشیده شده است و چشمه ساران آن در همه فصلها جاری است. اینجا یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی لرستان است که در فصل بهار ، اوج طراوت و سرزندگی در آن جریان دارد.  

عریض ترین آبشار ایران

آبشار بیشه 48 متر طول و 20 متر عرض دارد که جزو عریض ترین آبشارهای ایران محسوب می شود. آبشار بیشه دایمی بوده و در چهار فصل خروشان است.

آبشار بیشه لرستانآبشاربیشهلرستانازعریضترینآبشارهایایران

روستای بیشه

روبروی آبشار بیشه، روستایی به همین نام قرار گرفته است. به دلیل جاذبه های طبیعی بی نظیر، بیشه از روستاهای هدف گردشگری لرستان است. مردم بیشه از طایفه گراوند و سالاروند هستند و به لهجه لری مینجایی و بختیاری حرف می زنند. شما می توانید در صورت نیاز خریدهای مورد نیاز خود را در روستای بیشه انجام دهید.

 

خدمات و امکانات رفاهی بیشه

در آبشار بیشه درود امکانات رفاهی شامل ایستگاه راه آهن، پاسگاه انتظامی، بازارچه محلی، خانه بهداشت، مسجد، سکوهای اتراق مسافران، رستوران و سرویس بهداشتی در دسترس گردشگران است.

امکانات آبشار بیشه

امکانات آبشار بیشه لرستان برای سفر طبیعت گردی مناسب است.

هتل و محل اقامت در بیشه

اگر می خواهید در هتل بمانید، دورود نزدیکترین شهر به آبشار بیشه لرستان است. هتل ایران زمین و هتل شهرداری از معروفترین هتلهای دورود است. چند ویلا و اقامتگاه کوچک مانند مجتمع خدماتی رفاهی شهدای بیشه نزدیک به اطراف آبشار نیز وجود دارد. شما همچنین می توانید در اقامتگاه های بومگردی روستای بیشه شب‌مانی کنید.

 

درباره جاذبه آبشارها بیشتر بخوانید:

آبشار هفت چشمه سفر نزدیک

آبشار راین در سوئیس

بهترین زمان بازدید از آبشار بیشه

طبیعت زاگرس در فصل بهار بسیار تماشایی است. بهترین زمانی که می توانید در خنکای بهاری از آبشار بیشه دیدن کنید. در نظر داشته باشید چهار فصل سال در این منطقه ملموس است. اگر بخواهید از زیبایی های بیشه لذت ببرید در فصل تابستان و پاییز جلوه دیگری خواهید دید. فصل زمستان در زاگرس بسیار سرد و برفگیر است. شما در فصل پاییز می توانید سفری راحت با تهیه بلیط هواپیما ارزان به لرستان داشته باشید.

مسیر دسترسی آبشار بیشه

شما برای رسیدن به ابشار بیشه درود چندین راه دارید که بر اساس مدت زمان سفر و سبک سفرتان یکی از این راهها را انتخاب کنید:

1. اگر از شهر دورود عازم بیشه هستید باید وارد جاده کوهستانی و پر پیچ و خم شوید که موازی با رودخانه سزار به آبشار بیشه می رسد. این جاده از روستای لنج آباد، چم چیت و چشمه پریان عبور می کند. بین راه آبشار گرمه قرار دارد که برای استراحت و دیدن طبیعت عالی است. دره ای بسیار زیبا همراه با مناظر دیدنی را در این مسیر 35 کیلومتری خواهید دید.

2. اگر با بلیط هواپیما تهران خرم آباد، از این شهر عازم بیشه هستید، نیازی نیست به دورود بروید. شما بعد از پلیس راه باید جاده خرم آباد به ازنا در سمت جنوب را طی کنید. در این جاده روستاهای زیبایی چون رضا آباد و پسیل قرار دارد. این مسیر 70 کیلومتر است.

3.اگر با قطار تهران به سمت لرستان می آیید باید در ایستگاه راه آهن بیشه پوران پیاده شوید. مسیر قطار در لرستان به دلیل عبور از مناطق کوهستانی و چشم نواز زاگرس، تماشایی است. همچنین هر روز دو نوبت قطار محلی از دورود به سمت جنوب حرکت می‌کند که می توانید طبق زمان بندی قطار به آبشار بیشه بروید.

سفر با قطار به آبشار بیشه

مسیر قطار بیشه ازمعمول ترین راههای سفربه آبشار است.

جاهای دیدنی نزدیک آبشار بیشه

آبشار شوی، آبشار گرمه، آبشار گریت، آبشار نوژیان، تنگه لی لی، دریاچه گهر، تالاب ازگن، رودخانه سزار، کوه قارون و پل راه آهن بیشه از نقاط دیدنی اطراف آبشار بیشه است. اگر ایستگاه سپید دشت بعد از بیشه پیاده شوید می توانید به دره نارون و دره اشکفت هم سری بزنید.

نکاتی درباره سفر به آبشار بیشه

از شنا در آبشار اجتناب کنید چون ممنوع است.

به عنوان گردشگر حرفه ای از هر گونه آسیب به محیط زیست خودداری کنید.

به فرهنگ محلی و آداب و رسوم بومی احترام بگذارید.

کمپ زدن در دامنه های زاگرس به دلیل خطر حیات وحش مناسب نیست. سعی کنید در محلهای مشخص نزدیک ابشار چادر بزنید.

اگر در فصل سرد و بارندگی عازم بیشه هستید، با امکانات کامل بروید.

تمام مسیر رسیدن به آبشار دارای تابلو راهنماست.

 رودخانه سزار در فصل بارندگی بسیار خطرناک است.

سوالات متداول

بیشه پوران کجاست؟آبشار بیشه درود یا بیشه پوران در ۶۵ کیلومتری خرم آباد و ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان دورود در بخش پاپی، شهر سپید دشت و روستایی به اسم بیشه قرار دارد. این آبشار همچنین در مسیر راه آهن تهران–خوزستان و در نزدیکی ایستگاه بیشه واقع است.

فاصله دورود تا بیشه چقدر است؟

فاصله دورود تا بیشه با ماشین شخصی تقریبا 35 کیلومتر است. از دورود تا بیشه با قطار نیم ساعت راه است.

فاصله اهواز تا بیشه چقدر است؟

شهر اهواز تا آبشار بیشه 398 کیلومتر مسافت دارد.

امکان دسترسی به آبشار بیشه دورود با قطار هست؟

بله. ایستگاه آبشار بیشه دقیقا نزدیک آبشار قرار دارد.

چه فصلی به دیدن آبشار بیشه برویم؟

بهار بهترین زمان بازدید از آبشار است.

ساعت حرکت قطار تهران دورود کی است؟

قطار ساعت 17 از تهران حرکت و 1 شب به دورود می رسد.

ساعت حرکت قطار دورود بیشه کی است؟

ساعت 6 و 10 دقیقه صبح

چند ایستگاه قطار از دورود تا بیشه هست؟

3 ایستگاه : چم چیت، ابشار عیدانه، بیشه


 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs

مقایسه اختلاف زمانی ایران با کشورهای دنیا

اختلاف زمانی ایران با کشورهای دنیا هنگام سفر اهمیت زیادی پیدا می کند. این تفاوت ساعت بر اساس قرارداد مشترک ملل و مبنای جغرافیایی شکل گرفته است. اطلاع از این مبنا، به شما در مسافرتهای بعد کمک خواهد کرد.

علت اختلاف ساعت کشورها

جفرافیدانان کره زمین را به 24 نصف النهار یا قاچ تقسیم کرده اند. هر قاچ معادل با 15 درجه طول جغرافیایی است. یعنی وقتی کشور ایران و افغانستان در یک قاچ هستند، اختلاف زمانی صفر است. اما ایران با اسپانیا دو ساعت و نیم اختلاف زمانی دارند که نشان از تعداد قاچها یا نصف النهارها دارد. برای به خاطر سپردن فاصله زمانی ایران با کشورهای دیگر روش ساده ای وجود دارد. وقتی از ایران به سمت کشورهای شرق حرکت می کنیم، ساعت را باید جلو بکشیم. اما وقتی به سمت کشورهای جهت غرب می رویم، ساعت را باید عقب ببریم. 

ساعت جهانی

تا قبل از قرن 20 هر کشوری ساعت خود را بر اساس نصف النهارش تعیین می کرد و آشفتگی زمانی برای سفر ایجاد می شد. این مشکل با توسعه راه آهن و نیاز به زمانبندی دقیق ضرورت بیشتری یافت. برای اینکه فاصله زمانی کشورهای جهان معیاری داشته باشد، نصف النهار گرینویچ لندن به عنوان نصف النهار مبدا در نظر گرفته شده است. اختلاف زمانی هر کشوری به نسبت لندن سنجیده می شود. ساعت جهانی به اختصار یو سی تی (UTC) خوانده می شود.

علت اختلاف ساعت کشورها

علت اختلاف ساعت کشورها بر اساس تفاوت در نصف النهارها است.

اختلاف ساعت ایران با گرینویچ

اختلاف ساعت ایران و انگلیس به مانند اختلاف ساعت ایران و گرینویچ می‌باشد. تهران نسبت به ساعت گرینویچ 3 ساعت و نیم جلوتر است و به اختصار اینگونه نمایش داده می شود: UTC+3:30.

اختلاف ساعت ایران و ایتالیا

اختلاف زمانی ایران و اسپانیا 2.30 - ساعت است. یعنی برای رفتن به این کشور لازم است ساعت خود را عقب بکشید.

اختلاف ساعت ایران و اسپانیا

فاصله زمانی ایران و اسپانیا 2.30 - ساعت است. یعنی برای رفتن به این کشور لازم است ساعت خود را عقب بکشید.

اختلاف ساعت ایران و فرانسه

فاصله زمانی ایران و فرانسه 2.30 - ساعت است. یعنی برای رفتن به این کشور لازم است ساعت خود را عقب بکشید.

اختلاف ساعت ایران و چین

تفاوت زمانی ایران و چین 3.30 + ساعت است. یعنی برای رفتن به این کشور لازم است ساعت خود را جلو بکشید.

اختلاف ساعت ایران و آلمان

فاصله زمانی ایران و آلمان 2.30 - ساعت است. یعنی برای رفتن به این کشور لازم است ساعت خود را عقب بکشید. پس به هنگام خرید بلیط هواپیما تهران برلین اختلاف زمان را مد نظر داشته باشید.

اختلاف ساعت ایران و هند

تفاوت زمانی ایران و هند 1 + ساعت است. یعنی برای رفتن به این کشور لازم است ساعت خود را جلو بکشید.

اختلاف ساعت ایران و کره جنوبی

تفاوت زمانی ایران و کره جنوبی 6.30 + ساعت است. یعنی برای رفتن به این کشور لازم است ساعت خود را جلو بکشید.

اختلاف ساعت ایران و عراق

فاصله زمانی ایران و عراق 1.30 - ساعت است. یعنی برای رفتن به این کشور لازم است ساعت خود را عقب بکشید.

 

 

ساعت رسمی ایران

تا قبل از سال ۱۳۱۱ شمسی، هر شهر ایران یک ساعت مختص به خود داشت که معمولا غروب‌ ها کوک می شد. تا اینکه  پرفسور حسابی توانست طول و عرض جغرافیایی کشور را محاسبه کند. سپس طی ارتباط با گرینویچ، ساعت رسمی برای کشور تعیین شد. ساعت رسمی ایران به صورت کد بین‌المللی IRST یا IT نشان داده می شود.

ساعت رسمی ایران

ساعت رسمی ایران از سال 1311 تعیین شد.

اختلاف زمانی ایران با کشورهای جهان

برای سفر به این کشورها ساعت عقب کشیده می شود و با علامت – نمایش داده می شود.

آلبانی     ۲:۳۰-   ساعت   آنتیگوا و باربودا -۸:۳۰   ساعت
آذربایجان – باکو    ۰:۳۰-   ساعت آرژانتین -۷:۳۰   ساعت
الجزایر ۳:۳۰-   ساعت آرژانتین کوردوبا -۷:۳۰   ساعت
آندورا ۲:۳۰-   ساعت ارمنستان -۰:۳۰   ساعت  
آنگولا     ۳:۳۰-   ساعت اتریش – وین -۲:۳۰   ساعت
آمریکا – نیویورک ۸:۳۰-   ساعت آمریکا – داکوتای جنوبی -۹:۳۰   ساعت
آمریکا – پنسیلوانیا ۸:۳۰-   ساعت آمریکا – تگزاس – هوستون -۹:۳۰   ساعت
آمریکا – تنسی   ۸:۳۰-   ساعت ایسلند -۴:۳۰   ساعت
اوگاندا – کامپالا ۱:۳۰-   ساعت اوکراین – دنیپرو -۱:۳۰   ساعت
اوکراین – کی یف ۱:۳۰-   ساعت اوکراین – اودسا -۱:۳۰   ساعت
دبی – ابوظبی ۰:۳۰-   ساعت انگلستان – لندن -۳:۳۰   ساعت
انگلستان – بلفاست ۳:۳۰-   ساعت اسکاتلند – ادینبورگ -۳:۳۰   ساعت
انگلستان – ولز ۳:۳۰-   ساعت اسکاتلند – گلاسگو -۳:۳۰   ساعت
اوروگوئه – مونته ویدئو ۷:۳۰ -  ساعت اسپانیا – پالما -۲:۳۰   ساعت
اسپانیا – بارسلونا   ۲:۳۰-   ساعت اسپانیا – مادرید -۲:۳۰   ساعت
آفریقای جنوبی – ژوهانسبورگ ۲:۳۰-   ساعت آفریقای جنوبی – جزایر ماریون -۱:۳۰   ساعت
آفریقای جنوبی – پرتوریا ۲:۳۰-   ساعت اسلوونی -۲:۳۰   ساعت
اسلوواکی ۲:۳۰-  ساعت آلمان – برلین -۲:۳۰   ساعت
استونی – تالین ۱:۳۰-   ساعت آلمان – فرانکفورت -۲:۳۰   ساعت
ال سالوادور – سن سالوادور ۱۰:۳۰-   ساعت اریتریا – اسمارا -۱:۳۰   ساعت
اکوادور – جزایر گالاپاگوس ۱۰:۳۰-   ساعت اکوادور – کیتو -۹:۳۰   ساعت
اکوادور – گوایاکیل ۹:۳۰-   ساعت اتیوپی – آدیس آبابا -۱:۳۰   ساعت
ایرلند – دوبلین     ۳:۳۰-   ساعت  ایس آو من – داگلاس -۳:۳۰   ساعت
ایتالیا – میلان و رم ۲:۳۰-   ساعت باربادوس -۸:۳۰   ساعت
بحرین ۱:۳۰-   ساعت بلژیک – بروکسل -۲:۳۰   ساعت
برزیل – سالوادور ۷:۳۰-   ساعت برزیل- ریو دو ژانیرو -۷:۳۰   ساعت
بنین – پورتو نوو ۳:۳۰-   ساعت بلغارستان – صوفیه -۱:۳۰   ساعت
بوسنی و هرزگوین – سارایوو ۲:۳۰-   ساعت بروندی – بوجومبورا -۲:۳۰   ساعت
برزیل – آمازون ۸:۳۰-   ساعت برزیل – برازیلیا -۷:۳۰   ساعت
بورگینافاسو – اوآگادوگو ۴:۳۰-   ساعت برزیل – سائو پائولو -۷:۳۰   ساعت
باهاماس ۸:۳۰-   ساعت بحرین -۱:۳۰ ساعت  
بلاروس – مینسک ۱:۳۰-   ساعت بلیز – بلموپان -۱۰:۳۰   ساعت
برمودا – همیلتون ۷:۳۰-   ساعت پاناما – پاناما  -۹:۳۰   ساعت
بوتسوانا – گابرون ۲:۳۰-   ساعت      پرتغال – لیسبون -۳:۳۰   ساعت
پورتو ریکو – سان خوآن ۸:۳۰-   ساعت   پرو – لیما -۹:۳۰   ساعت
پاراگوئه – آسونسیون ۸:۳۰-   ساعت تونگا – نوکوآلوفا -۸:۳۰   ساعت
ترکیه – آنکارا       ۱:۳۰-   ساعت ترکیه – استانبول -۰:۳۰   ساعت
تاجیکستان – دوشنبه ۱:۳۰-   ساعت ترینیداد و توباکو -۳:۳۰   ساعت
تانزانیا – دارالسلام ۱:۳۰-   ساعت تونس – تونس -۱:۳۰   ساعت
تیمور شرقی – دیلی ۴:۳۰-   ساعت جزایر فالکلند – استنلی -۳:۳۰   ساعت
جزایر کیمن – جورج تون ۹:۳۰-   ساعت کنگو – کینشازا -۳:۳۰   ساعت
آفریقای مرکزی – بانگی ۳:۳۰-   ساعت کنگو – لوبومباشی -۲:۳۰   ساعت
جمهوری چک – پراگ ۲:۳۰-   ساعت جزایر کوک – راروتونگا -۱۴:۳۰   ساعت
جیبوتی – جیبوتی ۱:۳۰-   ساعت دومینیکن – سانتو دومینگو -۸:۳۰   ساعت
جزایر فارو – تورشاون ۴:۳۰-   ساعت جردن – امان -۱:۳۰   ساعت
جامائیکا – کینگ استون ۹:۳۰-   ساعت جزایر آمستردام -۱:۳۰   ساعت
جزایر سلیمان ۱:۳۰-   ساعت هندوراس – ادام استون -۱۲:۳۰   ساعت
چاد – انجامنا ۳:۳۰-   ساعت       روسیه – سامارا -۱:۳۰   ساعت
دومینیکا – روسو ۸:۳۰-   ساعت دانمارک – کپنهاگ -۲:۳۰   ساعت
ریونیون – سنت دنیس ۰:۳۰-   ساعت رومانی – بخارست -۱:۳۰   ساعت
روسیه – چیتا ۲:۳۰-   ساعت روسیه – مسکو -۱:۳۰   ساعت
رواندا     ۴:۳۰-   ساعت روسیه – سنت پترزبورگ -۱:۳۰   ساعت
زیمباوه ۳:۳۰-   ساعت زامبیا – لوساکا -۲:۳۰   ساعت
ساحل عاج – آبیجان ۴:۳۰-   ساعت سوازیلند – امبابان -۲:۳۰   ساعت
ساحل عاج – یاموسوکرو ۴:۳۰-   ساعت سیشل -۴:۳۰   ساعت
سنت هلنا ۸:۳۰-   ساعت سیرالئون +۳:۳۰   ساعت
سنت کیتس و نویس ۸:۳۰-   ساعت سومالی -۲:۳۰   ساعت
سنت لوسیا ۸:۳۰-   ساعت سنگال    -۲:۳۰   ساعت
سوریه  ۱:۳۰-   ساعت  ساموآ -۲:۳۰   ساعت
سائوتومه ۱:۳۰-   ساعت شیلی – سانتیاگو -۸:۳۰   ساعت
سن مارینو ۳:۳۰-   ساعت سودان – خارتوم -۷:۳۰   ساعت
سوئیس – ژنو ۲:۳۰-   ساعت شیلی- جزایر ایستر -۱۰:۳۰   ساعت
شیلی – پانتا آرناس ۷:۳۰-   ساعت صحرای غربی – العیون -۳:۳۰   ساعت
صربستان ۰:۳۰-   ساعت سوئیس – زوریخ -۱:۳۰   ساعت
سورینام – پاراماریبو ۲:۳۰-   ساعت سوئد – استکهلم -۲:۳۰   ساعت
سوئیس – برن ۲:۳۰-   ساعت عربستان سعودی -۴:۳۰   ساعت
عراق – بغداد ۱:۳۰-   ساعت عمان – مسقط -۰:۳۰   ساعت
غانا – آکرا -۶:۳۰   ساعت فرانسه – پاریس -۲:۳۰   ساعت
فنلاند – هلسینکی -۰:۳۰   ساعت فنلاند – رووانیه می -۱:۳۰   ساعت
قبرس – نیکوزیا -۱:۳۰   ساعت قطر – دوحه -۱:۳۰   ساعت
کیپ ورده – پرایا -۵:۳۰   ساعت کنیا – نایروبی -۱:۳۰   ساعت
کانادا – آلبرتا -۱۰:۳۰   ساعت کانادا – اوتاوا -۸:۳۰   ساعت
کانادا – بریتیش کلمبیا -۱۱:۳۰   ساعت کاستاریکا – سن خوزه -۱۰:۳۰   ساعت
کوزووو   -۲:۳۰   ساعت کامرون – یائونده -۳:۳۰   ساعت
کویت -۱:۳۰   ساعت کانادا – تورنتو -۸:۳۰   ساعت
کرواسی – زاگرب -۲:۳۰   ساعت کلمبیا – بوگاتا -۹:۳۰   ساعت
کوبا – هاوانا -۸:۳۰   ساعت کوموروس – مورونی -۱:۳۰   ساعت
کیپ تاون -۰:۳۰   ساعت گرینلند – نوک -۷:۳۰   ساعت
گینه استوایی – مالابو -۳:۳۰   ساعت گینه بیسائو – بیسائو -۴:۳۰   ساعت
گوادلوپ – باس تر -۸:۳۰   ساعت گابون – لیبرویل -۲:۳۰   ساعت
گینه – کوناکری -۴:۳۰   ساعت گامبیا – بانجول -۴:۳۰   ساعت
گرانادا – سنت جورج -۸:۳۰   ساعت گیبرالتر – گیبرالتر -۲:۳۰   ساعت
گواتمالا -۱۰:۳۰   ساعت گویان – جورج تون -۸:۳۰   ساعت
لتونی -۱:۳۰   ساعت لبنان -۱:۳۰   ساعت
لیسوتو -۲:۳۰   ساعت لیبریا -۴:۳۰   ساعت
لیبیا -۲:۳۰   ساعت لیختن اشتاین -۲:۳۰   ساعت
لیتوانیا -۱:۳۰   ساعت لوکزامبورگ -۲:۳۰   ساعت
لهستان – ورشو -۲:۳۰   ساعت مقدونیه -۲:۳۰   ساعت
مکزیک – وراکروز -۹:۳۰   ساعت ماداگاسکار -۱:۳۰   ساعت
مالی – باماکو -۴:۳۰   ساعت موناکو – موناکو -۲:۳۰   ساعت
مالاوی – لیلونگوه -۲:۳۰   ساعت مولداوی – کیشینف -۱:۳۰   ساعت
مالی – تیمبوکتو -۴:۳۰   ساعت مونته نگرو – پودگوریکا -۲:۳۰   ساعت
مالت – والتا -۲:۳۰   ساعت مراکش – کازابلانکا -۳:۳۰   ساعت
ماریتانیا – ناکشات -۴:۳۰   ساعت مراکش – رباط -۳:۳۰   ساعت
ماریتیوس – پورت لوئیس -۰:۳۰   ساعت موزامبیک – ماپوتو -۲:۳۰   ساعت
مجارستان – بوداپست -۲:۳۰   ساعت مصر – قاهره -۲:۳۰   ساعت
نیکاراگوئه – ماناگوآ -۱۰:۳۰   ساعت نیجر – نیامی -۳:۳۰   ساعت
هلند – آمستردام -۲:۳۰   ساعت نیجریه – آبوجا -۳:۳۰   ساعت
نییوی – الوفی -۱۵:۳۰   ساعت نیجریه – لاگوس -۳:۳۰   ساعت
نروژ – اسلو -۲:۳۰   ساعت نامیبیا – ویندهوک -۲:۳۰   ساعت
وانواتو – پورت ویلا -۱:۳۰   ساعت واتیکان -۲:۳۰   ساعت
ونزوئلا – کاراکاس -۸:۳۰   ساعت هندوراس -۱۰:۳۰   ساعت
یونان – آتن -۱:۳۰   ساعت هاییتی -۸:۳۰   ساعت
یمن – صنعا -۱:۳۰   ساعت سوریه – دمشق -۱:۳۰   ساعت

برای سفر به این کشورها ساعت جلوکشیده می شود و با علامت + نمایش داده می شود.

                                                

استرالیا – کانبرا +۵:۳۰   ساعت اندونزی – بالی +۳:۳۰   ساعت
ازبکستان – تاشکند +۰:۳۰   ساعت استرالیا – سیدنی +۵:۳۰   ساعت
استرالیا – آلیس اسپرینگ +۵   ساعت استرالیا – داروین   +۵   ساعت
استرالیا – بریسبان +۵:۳۰   ساعت استرالیا –ملبورن +۵:۳۰   ساعت
دیه گو گارسیا +۱:۳۰   ساعت بوتان – تیمپو +۱:۳۰   ساعت
برونئی – بندر سری +۳:۳۰   ساعت بنگلادش – داکا +۱:۳۰   ساعت
پاکستان – لاهور +۰:۳۰   ساعت پالائو – نگرولمود  +۴:۳۰   ساعت
پاکستان – اسلام آباد +۰:۳۰   ساعت تایوان – تایپه +۰:۳۰   ساعت
پاپوآ گینه نو +۵:۳۰   ساعت تانزانیا – دودوما +۲:۳۰   ساعت
تایلند – بانکوک +۴:۳۰   ساعت ترکمنستان – عشق آباد +۰۰:۳۰   ساعت
توگو – لومه +۸:۳۰   ساعت تووالو – فونافوتی +۷:۳۰   ساعت
جزایر مارشال +۷:۳۰   ساعت جورجیای جنوبی +۴:۳۰   ساعت
جزایر اوت لاینینگ +۶:۳۰   ساعت چین – پکن +۳:۳۰   ساعت
چین – شانگهای +۳:۳۰   ساعت     دیه گو گارسیا +۱:۳۰   ساعت
روسیه – کازان +۴:۳۰   ساعت ژاپن – کیوتو +۴:۳۰   ساعت
سودان جنوبی – جوبا +۱   ساعت سنگاپور +۶:۳۰   ساعت
سئول +۵:۳۰ ساعت سریلانکا – کلمبو +۱   ساعت
فیلیپین – مانیلا +۳:۳۰   ساعت فیجی – سوا +۷:۳۰   ساعت
قزاقستان +۱:۳۰   ساعت قرقیزستان +۱:۳۰   ساعت
کامبوج – پنوم پن +۲:۳۰   ساعت کره شمالی +۴:۳۰   ساعت
کره جنوبی +۶:۳۰   ساعت گوآم – هاگاتنیا +۵:۳۰   ساعت
گرجستان – تفلیس +۰:۳۰   ساعت لائوس +۲:۳۰   ساعت
مالدیو – مال +۰:۳۰   ساعت مغولستان – هود +۲:۳۰   ساعت
میکرونزی – پالیکیر +۶:۳۰   ساعت مالزی – کووالامپور +۳:۳۰   ساعت
مغولستان – اولان باتور +۳:۳۰   ساعت نائورو – یارن +۷:۳۰   ساعت
میانمار – یانگون +۲   ساعت میانمار – نایپیداو +۲   ساعت
نیوزیلند – ولینگتون +۷:۳۰   ساعت نیوزیلند – اوکلند +۷:۳۰   ساعت
نپال – کاتماندو +۱:۱۵   ساعت نیوزیلند – جزایر چاتام +۸:۱۵   ساعت
ویتنام – هانوی +۲:۳۰   ساعت ویتنام – هوشی مین +۲:۳۰   ساعت
هند – دهلی نو +۱   ساعت هند – دهلی +۱   ساعت
هنگ کنگ +۳:۳۰   ساعت    

بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs