مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دنبال کاهش ۷۰ درصدی پروازها و تقاضای مردم برای سفرهای هوایی در هفت روز گذشته، قیمت بلیط هواپیما تا پایین ترین حد خود کاهش یافت. 

 کاهش قیمت بلیط هواپیما در روزهای گذشته

در گفت و گوی حسن خوشخو با ایسنا، ایشان اظهار داشتند: به دنبال اعمال محدودیت پذیرش مسافر هوایی از طرف ستاد ملی مقابله کرونا، در پروازهای داخلی در هفته اخیر ۷۰ درصد کاهش داشته ایم و با توجه به این میزان کاهش، تقاضای مردم نیز برای سفر با هواپیما به پایین ترین حد خود رسید و حتی هواپیماها در پروازهای محدود هم با ظرفیت پر پرواز نمی کردند.

 حسن خوشخو همچنین بیان کرد: وضعیت پروازهای داخلی در روزها و هفته گذشته نشان دهنده کاهش تقاضای سفر بسیار بوده و این افت تقاضا نیز بیانگر این است که مردم خود به پروتکل ها پایبند بوده و نگران شرایط کرونایی به وجود آمده هستند و به سفر نمی روند.

 

هواپیما

روند کاهش قیمت بلیط هواپیما در روزهای اخیر

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین گفت: این مسئله باعث کاهش شدید قیمت بلیط هواپیما بوده است. برای مثال حداکثر قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد به حدود ۳۵۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد. وی گفت: این کاهش شدید تقاضا در شرایطی به وجود آمده که تعداد پروازهای مسافری در تمامی مسیرهای داخلی به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تا هفتاد درصد کمتر شده است.

خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی پروازهای مشهد در هفته گذشته که مصادف با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی هم بود، بیان کرد که، برخی از ایرلاین ها هم در این شرایط به این دلیل پروازهایشان را با لود پایین مسافر انجام می دهند که شبکه پروازی فعالی داشته باشند که از نظر اقتصادی هیچ توجیهی برای آن ها ندارد.

حسن خوشخو با بیان اینکه در هفته گذشته شکایتی در وجود تخلف احتمالی از طرف شرکت های هواپیمایی گزارش نشده، تاکید کرد: محدودیت ۷۰ درصدی پروازهای داخلی طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تا پنجم شهریور ادامه دارد و اگر از آن تاریخ به بعد هم مجددا تمدید شود، بر اجرای آن نظارت خواهیم داشت. البته بهتر است بگوییم که تا به حال هم تمامی ایرلاین ها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری لازم را داشته و تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند و از همه می‌خواهیم در آینده هم نسبت به رعایت آن جدیت کامل را داشته باشند تا شاهد  قطع شدن زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور باشیم.

هواپیما

رعایت پروتکل های بهداشتی در تمام ایرلاین ها ضروی است

چگونه بلیط هواپیما را ارزان تر بخریم

اگر می خواهید در هر شرایطی، ارزان ترین بلیط هواپیمای آن بازه زمانی را بخرید یا خرید آنلاین بلیط هواپیما ارزان تا 50 درصد تخفیف در پرواز چارتر را از دست ندهید، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • سعی کنید زودتر از زمان سفر رزرو بلیط هواپیما را انجام دهید.
  • زمان سفرتان را تا حد ممکن شناور در نظر بگیرید تا بتوانید از تاریخ های جایگزین برای خرید بلیط هواپیما چارتر استفاده کنید.
  • خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی را در صبح زود یا اواخر شب انجام دهید، در این زمان ها، بلیط ارزان تر عرضه می شود.
  • روز شنبه یا روز های وسط هفته را برای سفر با هواپیما انتخاب کنید، به عنوان مثال قیمت بلیط کیش از تهران در روزهای میانی هفته ارزان تر از روزهای پایانی هفته است.
  • با استفاده از حالت ناشناس مرورگر خود، بلیط های ارزان هواپیما را جستجو کنید.
  • قیمت پرواز های مختلف را با انواع وب سایت های ارائه دهنده مقایسه کنید.
  • اگر از پروازهای بدون امکانات خوب رنجیده نمی شوید، با یک ایرلاین ارزان قیمت سفر کنید.
  • برای دریافت ایمیل تخفیفات و بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف ثبت نام کنید و از قیمت ها مطلع باشید.
  • ایمیل خود را برای خرید بلیط هواپیما ارزان چارتر ثبت کنید.
  • به جای بلیط هواپیما رفت و برگشت، بلیط هواپیما یک طرفه را خرید کنید.

در خانه بمانیم تا زنجیره انتقال قطع شود

آمار تعداد مبتلایان، فوتی ها و بهبودیافتگان کرونای دلتا در ایران در ۲۴ ساعت، از سه شنبه تا چهارشنبه سوم شهریور ۱۴۰۰ طبق معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۹۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی که ۴ هزار و ۸۷۱ نفر نیاز به بستری داشتند. در این ۲۴ ساعت کرونا جان ۶۶۵ نفر را گرفت و تعداد فوتی ها بر اثر این ویروس هم تا ۱۰۴ هزار ۲۲ نفر افزایش یافت. هم اکنون ۳۵۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۰ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی می باشند. طبق این آمار ها در نظر داشته باشید که سفر، ویروس کرونا را از مناطق آلوده تر به مناطقی که آلودگی کمتری دارند، منتقل می کند و باعث گرفتاری جدید می شود. پزشکان معتقدند اگر به سفرهای خود ادامه داده و به رعایت پروتکل ها بی اعتنا باشیم، نمی توانیم زنجیره انتقال ویروس کشنده کرونا را قطع کنیم. در طول سفر با وسایل نقلیه مختلف مثل هواپیما، قطار و اتومبیل با توجه به تراکم جمعیت، حتی افرادی که علائم ظاهری ندارند و فقط ناقل بیماری هستند، می‌توانند دیگر افراد همسفر خود را دچار بیماری کنند. پس بهتر است از سفرهای غیر ضروری پرهیز تا زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.