تریپ

بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

۱۵ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

آشنایی با مهمترین موزه های مشهد

در طول سال گردشگران بسیاری از سراسر ایران برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) به مشهد مقدس سفر می کنند. در این سفر علاوه بر زیارت و بازدید از جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی مشهد، زمانی را برای بازدید از موزه های مشهد کنار بگذارید و با گردش در موزه ها و آشنایی با تاریخ و فرهنگ منطقه سفر خود را تکمیل کنید. در ادامه می خواهیم تعدادی از مشهورترین موزه های مشهد را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

موزه بزرگ خراسان در مشهد

مسیر دسترسی به موزه بزرگ خراسان از پارک کوهسنگی می باشد و دارای چهار ورودی متفاوت می باشد. ورودی های موزه بزرگ خراسان در مشهد از ورودی پارک، ورودی پمپ بنزین، ورودی بزرگراه شهید کلانتری و مسیر پیاده ورود به پارک می باشند. موزه بزرگ خراسان مشهد در سال ۱۳۹۳ بازگشایی شد. ساختمان موزه  ۱۲ طبقه دارد که بخش بزرگی از آن به نام دکتر میرفندرسکی می باشد. درون موزه بزرگ خراسان قسمت های مختلفی مثل مخزنی برای نگهداری سازه های معماری و اشیا تاریخی، آزمایشگاه مرمت آثار و لوازم تاریخی، کتابخانه، سالن اجتماعات، سالن های نمایش و موزه واقع شده است. اگر قصد دارید تنها اشیا موزه را ببینید، باید به طبقات همکف تا دوم مراجعه کنید. اشیا داخل موزه بزرگ خراسان در مشهد متعلق به دوره زمانی قبل از تاریخ تا قرن چهاردهم می باشد. این اشیا شامل قرآن هایی منسوب به امامان نوشته شده روی پوست آهو، مجسمه های سنگی، ابزارهای سنگی پیش از تاریخ، آثار مربوط به دوران هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان و ساسانیان می باشند. در بخش اسلامی موزه بزرگ خراسان مشهد، انواع قرآن های نفیس، فرش، شیشه، کتاب و برخی دیگر از این قبیل آثار را می توانید مشاهده کنید. صنایع دستی و سوغاتی های مشهد نیز در قسمت دیگری از موزه به فروش می رسد.

موزه-بزرگ-خراسان-در-مشهد

موزه بزرگ خراسان در مشهد

موزه های آستان قدس رضوی

موزه های آستان قدس رضوی بر اساس نامی که برای آن برگزیده شده است، محل قرار گیری آن داخل آستان قدس رضوی می باشد. ساختمان های موزه های آستان قدس رضوی ۶ قرن از معماری اسلامی ایران را به نمایش گذارند و داخل مجموعه هم از آثار هنری و صنایع دستی هزار ساله نگهداری می شود. این مجموعه موزه ۱٬۳۰۰ متر مساحت دار و اشیا اهدا شده و آستان مانند قالی، ظروف، سلاح ها، و برخی اشیاء و اجزاء معماری حرم مطهر مثل وسایل روشنایی و محراب ها و درهای حرم در آن به چشم می خورند. موزه های آستان قدس رضوی دارای ساختمان های گوناگونی مثل ساختمان موزه مرکزی، ساختمان موزه فرش، ساختمان موزه قرآن و نفایس، حمام مهدی قلی بیگ و موزه‌ ها و کتابخانه ‌های وابسته به آستان قدس می باشد که هرساله از سراسر کشور و حتی از دورترین نقاط مثل عسلویه با پرواز عسلویه مشهد، گردشگران بسیاری را به خود جذب می کنند.

ساختمان موزه مرکزی آستان قدس رضوی

ساختمان موزه مرکزی که در آن از گنجینه حرم رضوی، گنجینه تمبر و اسکناس، گنجینه نجوم و ساعت، گنجینه سلاح ‌های سرد و گرم، گنجینه ظروف، گنجینه هنرهای تجسمی، گنجینه صدف و حلزون ‌های دریایی، گنجینه سکه و گنجینه مدال نگهداری می شود.

موزه-های-آستان-قدس-رضوی

موزه های آستان قدس رضوی

ساختمان موزه فرش آستان قدس رضوی

موزه فرش آستان قدس رضوی موزه ای می باشد که بین سال های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ ساخته شد و در سال ۱۳۹۰ گشایش یافت. ساختمان موزه فرش آستان قدس رضوی شامل سه طبقه می باشد که در طبقه همکف قالی‌ های بافت مناطق مرکز و شرق کشور و همینطور قالی‌ های پرده ‌ای، در طبقه اول قالی ‌های بافت مناطق غرب و شمال غرب کشور و نیز قالیچه‌ های بافت ایلات و عشایر ایران و در طبقه زیر همکف قالی‌ های دوره صفوی و قالی‌ های بزرگ مشهد نگهداری می شوند.

ساختمان-موزه-فرش-آستان-قدس-رضوی

ساختمان موزه فرش آستان قدس رضوی

ساختمان موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی

ساختمان موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی دارای گنجینه قرآن و نفایس، گنجینه آثار اهدایی سید علی خامنه‌ ای، آثار اهدایی استاد فرشچیان و تالار مرقعات و ابزار کتابت می باشد.

حمام مهدی قلی بیگ آستان قدس رضوی

حمام مهدی قلی بیگ حمامی است که به دست (مهدی قلی بیک جانی قربان میر آخور شاه عباس صفوی) به آستان مقدس اهدا شد که بیشتر از چهارصد سال زائران برای زیارت به حمام مهدی قلی بیگ می رفتند.، اما رفته رفته حمام های عمومی کنار زده شدند و در سال ۱۳۷۶ اسم حمام در فهرست بناهای تاریخی کشور ثبت شد. سال ۱۳۸۵ کاربری حمام مهدی قلی بیگ به موزه تغییر کرد. درون حمام نیز انواع پوشاک سنتی قوم های مختلف، وسایل حمام، لوازم آرایش، وسایل مورد نیاز گرم خانه، لوازم روشنایی، انواع ظروف و نقاشی های قهوه خانه ای نگهداری می شود.

موزه /کتابخانه ‌های وابسته به آستان قدس

کتاب هایی که از ۸۰ سال پیش به آستان مقدس اهدا شده اند، در موزه های مشهد، بخصوص موزه آستان قدس رضوی و همچنین موزه های ۱۶ شهر دیگر از ایران و همچنین کتابخانه راجه در محمودآباد هندوستان نگهداری می شوند.

باغ موزه نادری مشهد

بعد از آرامگاه امام رضا (ع)، آرامگاه نادر شاه افشار است که دومین مکان مهم گردشگری مشهد به شمار می رود. این آرامگاه در سال ۱۳۴۲ به دست هوشنگ سیحون طراحی شده و بجز آرامگاه نادرشاه، دو تالار موزه را نیز در خود جای داده است. یکی از تالارها موزه اسلحه مربوط به ادوار مختلف ایران می باشد و تالار دیگر نیز موزه اسلحه و آثار مربوط به دوران نادرشاه می باشد. بهتر است بدانید که دستور ساخت آرامگاه را خود نادرشاه صادر کرده بود. مجسمه نادر شاه و سربازانش نیز که به وسیله ابوالحسن صدیقی از شاگردان کمال الملک ساخته شده است، دارای سازه ای معروف و چشم نواز می باشد. محمد تقی خان پسیان نیز که سردار بنام خراسان بود، در قسمت شمالی آرامگاه دفن شده و بعضی از وسایلش را می توانید در موزه شماره دو و همراه با وسایل نادر شاه مشاهده کنید.

باغ-موزه-نادری-مشهد

باغ موزه نادری مشهد

موزه آیین های پهلوانی مشهد (شه لافتی)

مرشد علی اکبر قاسمی معروف به پهلوان رستم، موزه آیین های پهلوانی مشهد یا شه لافتی، را افتتاح کرد. اگر ورزش های زورخانه ای شما را جذب می کند، بازدید از موزه آیین های پهلوانی مشهد قطعا برایتان لذت بخش است. علی اکبر قاسمی بجز افتتاح مجموعه موزه آیین های پهلوانی، جمع آوری اشیا را هم عهده دار شد و بیشتر کارها را به تنهایی انجام داد. مرشد علی اکبر قاسمی، اشیا این موزه را طی ۴۵ سال و سفر به اقصی نقاط مشهد و شهرهای دیگر ایران، جمع آوری نموده است. اگر به آشنایی بیشتر با زورخانه ها و آیین های منحصربفردشان علاقه دارید، توصیه می کنیم بازدید از این موزه را از دست ندهید. موزه آیین های پهلوانی مشهد ۲٬۰۰۰ متر وسعت و دو بخش دارد. قسمت بزرگ تر آن موزه گود زورخانه و ورزش باستانی می باشد و هم اکنون نیز پهلوانان و ورزشکاران در آن ورزش باستانی را اجرا می کنند. قسمت دوم این موزه، عیار خانه می باشد و در آن لباس ها، عمس ها و وسایل قدیمی پهلوانان در معرض نمایش گذاشته شده است.

موزه-آیین-های-پهلوانی-مشهد-(شه-لافتی)

موزه آیین های پهلوانی مشهد

آدرس موزه آیین های پهلوانی مشهد (شه لافتی): مشهد، جاده آرامگاه، بلوار شاهنامه، چهار برج، بهار ۲۴

موزه توس در مشهد

موزه توس در شهر توس واقع شده است ولی به خاطر فاصله کم و دسترسی راحت از مرکز شهر، آن را در فهرست موزه های مشهد می گنجانیم. آرامگاه فردوسی و موزه توس هرساله میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی می باشند. آرامگاه فردوسی هم از آثار طراحی و اجرای هوشنگ سیحون با هدف طراحی نقالی شاهنامه می باشد. داخل موزه توس مشهد، آثار سنگی ماقبل تاریخ، انواع شاهنامه ها، پیه سوزها، عطردان ها و سایر آثار کشف شده منطقه به همراه نقاشی هایی که مضمونشان محور شاهنامه می باشد، نگهداری می شوند. اشیا موزه را می توان به چهار گروه تقسیم کرد. گروه اول قطعات سفالی دوره‌ اسلامی و قبل از اسلام به همراه سکه‎ های نقره و طلا دوره‌ اسلامی می باشند. گروه یا قسمت دوم وسایل سوارکاری مثل تیر و کمان، سپر، گرز، وسایل موسیقی و  همه آنچه در شاهنامه از آن یاد شده، هستند. بخش سوم یا گروه سوم نیز ظرف های سفالی لعاب ‌دار و بدون لعاب و ظروف مفرغی قرن چهارم و پنجم بوده و گروه یا قسمت چهارم متعلق به نقاشی ها می باشد. اگر به ادبیات معاصر علاقه دارید می توانید مانند دیگر گردشگران که از سراسر ایران مثل زاهدان با پرواز زاهدان مشهد به این شهر می آیند و به بازدید از مزار مهدی اخوان ثالث بروید که در محوطه آرامگاه فردوسی در شهر توس واقع شده است. مهدی اخوان ثالث با تخلص م.امید هم اشعار کلاسیک فارسی و هم شعر نو سروده و کتاب هایی مثل ارغنون، زمستان، آخر شاهنامه، از این اوستا و دیگر آثار ارزشمند را خلق کرده است.

موزه-توس-در-مشهد

موزه توس در مشهد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs

جدیدترین قانون های سفر به تایلند و واکسن های تایید شده

در روزهای جاری، کشور تایلند مرزهایش را به روی گردشگران گشوده است. تایلند از پرطرفدارترین کشورهای جنوب شرقی آسیا بوده و از دسته کشورهای بسیار ارزان برای سفر محسوب می شود.

قوانین جدید سفر به تایلند و واکسن های مورد تایید

شرایط سفر به تایلند بعد از بازگشایی مرزها

به نقل از تابناک: در روزهای جاری، کشور تایلند مرزهایش را به روی گردشگران گشوده است. تایلند از پرطرفدارترین کشورهای جنوب شرقی آسیا بوده و از دسته کشورهای بسیار ارزان برای سفر محسوب می شود. در این صفحه می خواهیم شما را با سرزمین لبخندها، تایلند، هزینه سفر و همچنین مدارک مورد نیاز و واکسن‌های مورد تایید تایلند در این روزها آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

مرز تایلند کی باز میشود

جزایر جنوب شرقی آسیا به روی بازدیدکنندگان بازگشایی می‌شود این منطقه شامل کشورهایی مانند تایلند، ویتنام و کامبوج است که نرخ کووید را در سراسر ۲۰۲۰ پایین نگه داشته است. این امر با ورود نوع دلتا تغییر کرد، که بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا را مجبور کرد برای اولین بار با شیوع بزرگ مبارزه کنند.

برنامه‌های بازگشایی نقاط محبوب مانند پوکت و بالی به حالت تعلیق درآمد. سنگاپور نیز موجی از موارد را ثبت کرد و مرزهای خود را تا حد زیادی برای گردشگران بسته نگه داشت. در تایلند، بسیاری از کشورهای جنوب شرقی با احتیاط به روی مسافران باز می‌شوند. به نظر می‌رسد یکی درهای خود را کاملاً باز کرده است. تایلند پیشگام بازگشایی گردشگری جنوب شرقی آسیا با طرح جعبه ماسه ای خود بود و همچنین تایلند این هفته اعلام کرد قصد دارد مقاصد گردشگری محبوب و شهرهای بزرگ خود را تا پایان سال بازگشایی کند. بر اساس این طرح، مسافران واکسینه شده‌ای که قبل و بعد از ورود به تایلند تست کرونای منفی داشته باشند می‌توانند بدون قرنطینه وارد پوکت شوند. بر اساس گزارش اداره گردشگری تایلند، این جزیره از ۲۶.۴۰۰ بازدیدکننده واکسینه شده استقبال کرده و درآمد گردشگری ۱.۶۳ میلیارد بات تایلند  را در ماه‌های جولای و آگوست ایجاد کرده است.

اکنون مسافران واکسینه شده می‌توانند از دیگر مناطق تایلند، از جمله جزیره کوه سامویی و بخش‌هایی از استان‌های کرابی و فانگ نگا دیدن کنند.همچنین مقامات تایلندی اعلام کردند که قصد دارند بخش وسیعی از کشور را در سه ماه آینده باز کنند. سازمان بهداشت جهانی به طور مداوم بر شیوع کرونا نظارت و واکنش نشان می‌دهد. اگر به تایلند سفر می‌کنید، لطفاً از بخش کنترل بیماری‌ها، وب سایت وزارت بهداشت عمومی  شرایط سفر به تایلند در کرونا را بررسی کنید.

واکسن‌های مورد تایید تایلند

یکی از مهمترین سوالات برای سفر به تایلند این است که تایلند چه واکسن هایی را برای گردشگران تأیید می‌کند؟ از بین واکسن‌هایی که  تا الان تایید شده و موجود می باشد، واکسن‌های فایزر، جانسون، مدرنا، سینوفارم، سینوواک، اسپوتنیک و آسترازنکا مورد تایید تایلند است  اگر هر دو دوز واکسن های بالا را زده باشید میتوانید بدون آنکه قرنطینه شوید وارد این کشور بشوید. البته هنوز پروازهای مستقیم بین ایران و تایلند برقرار نیستند لیکن با توجه به خبرهایی که از این کشور رسیده به احتمال زیاد تا پایان سال میلادی تمام مرزهای این کشور باز خواهد شد.

2

واکسن‌های مورد تایید تایلند

شرایط ورود به بانکوک تایلند در کرونا

مسافرانی که هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده اند، با ورود به شهر بانکوک تایلند با بلیط بانکوک، ملزم به قرنطینه اجباری در بانکوک به مدت 7 روز می باشند. همچنین برای گردشگرانی که واکسینه نشده اند یا یک دوز واکسین تزریق کرده اند، باید قبل از سفر به سایر نقاط تایلند، در یک هتل قرنطینه ای مشخص در بانکوک، قرنطینه اجباری به مدت 10 روزه را بگذرانند.

شرایط ورود به پوکت تایلند در کرونا

گردشگرانی که به صورت کامل واکسینه شده اند و می خواهند با بلیط پوکت به تایلند سفر کنند، نیازی به قرنطینه اجباری ندارند. اما مسافرانی که دو دوز واکسن را دریافت نکرده و یا واکسینه نشده اند، لازم است به مدت 7 شب در یک هتل مشخص در پوکت قرنطینه شوند.

شرایط ورود به سامویی تایلند در کرونا

مسافرانی که دو دوز واکسن خود را دریافت کرده اند، در سفر به سامویی با بلیط سامویی تایلند نیازی به قرنطینه اجباری ندارند. ولی گردشگرانی که یک دوز واکسن دریافت کرده اند یا کلا واکسینه نشده اند، ملزم به 7 شب اقامت و قرنطینه در یک هتل مشخص در سامویی می باشند.

وضعیت تایلند در حال حاضر

کشور تایلند سالانه بیش از ۳۵ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند و به طور مداوم در بین ۱۰ مقصد گردشگری برتر جهان قرار می‌گیرد. در حالی که هیچ تردیدی وجود ندارد که بخش گردشگری اقتصاد بالایی را برای کشور به ارمغان آورده است. تایلند، در مرکز سرزمین اصلی آسیای جنوب شرقی واقع شده است که کاملاً در مناطق گرمسیری قرار دارد، شامل اکوسیستم‌های متنوعی است از جمله مناطق جنگلی تپه ای مرز شمالی، مزارع برنج حاصلخیز دشت‌های مرکزی، فلات وسیع شمال شرقی و سواحل ناهموار در امتداد شبه جزیره باریک جنوبی می باشد. تا نیمه دوم قرن بیستم، تایلند در درجه اول یک کشور کشاورزی بود، اما از دهه ۱۹۶۰ تعداد فزاینده‌ای از مردم به بانکوک، پایتخت این کشورو دیگر شهرها نقل مکان کردند.

سفارت تایلند در تهران

سفارت تایلند یکی از ۱۳۰ نمایندگی خارجی در ایران و یکی از ۱۰۸ نمایندگی خارجی در تهران است و همچنین سفارت تایلند در تهران یکی از ۲۰۷ نمایندگی دیپلماتیک و کنسولی تایلند در خارج از کشور است. سفارت تایلند در تهران ممکن است طیف وسیعی از خدمات کنسولی مانند پردازش ویزا و گذرنامه و همچنین قانونی‌سازی اسناد را ارائه دهد.

اطلاعات تماس با سفارت تایلند در تهران

آدرس سفارت تایلند در تهران: خیابان بهارستان، کوچه استقلال، پلاک 3

تلفن تماس سفارت تایلند در تهران: 0۲۱-۷۷۵۳-۱۴۳۳ و 0۲۱-۷۷۵۳-۷۷۰۸

آدرس ایمیل: info@thaiembassy-tehran.org

از طریق ایمیل thaiconsultehran@gmail.com می‌توانید به قسمت کنسولی، که دارای محل سفارت است، دسترسی داشته باشید.

3

ویزای تایلند برای ایرانی ها

ویزای تایلند برای ایرانی ها

شهروندان ایرانی که مایل به سفر به تایلند هستند، چه از طریق هوایی و چه از طریق مرز زمینی نیاز به ویزا نیازدارند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تایلند

  • اصل و کپی پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار همچنین توصیه می‌شود گذرنامه معتبر شما حداقل ۲ صفحه بلااستفاده برای هرگونه تمبر ورود و خروج موجود باشد.
  • ۲ قطعه عکس ۶x۴ با پس زمینه سفید
  • کپی کارت ملی و شناسنامه (تمام صفحات) بدون نیاز به ترجمه
  • واچر هتل
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تایلند
  • بیمه مسافرتی

قوانین ورود به تایلند

برای ورود به تایلند برای هر شخص بسته به نوع اقامت قوانین متفاوتی وجود دارد که در زیر به چند مورد آن اشاره کرده ایم:

1) ویزای کار دیپلمات‌ها و مقامات سازمان‌های بین المللی، دارندگان مجوز کار یا کسانی که اجازه کار در تایلند را دارند از جمله کار

- یادداشت شفاهی سفارتخانه‌های مربوطه و سازمان بین المللی

- کپی مجوز کار یا WP3 یا نامه اشتغال

2) برای اقامت کوتاه مدت (خارجیانی که برای سفر کاری به تایلند می‌روند)

- کپی دعوت نامه برای شرکت در جلسه کاری در تایلند از یک آژانس دولتی تایلند یا یک شرکت تایلندی که باید دارای سرمایه ثبت شده باشد.

- کپی نامه کارفرمای خود برای تأیید اشتغال خود و نیاز به شرکت در جلسات تجاری در تایلند

- کپی صورت حساب بانکی سپرده حداقل ۵۰۰.۰۰۰ بات در ۶ ماه گذشته

3) ویزای خانواده برای همسر و فرزندان اتباع تایلند

- کپی گواهی ازدواج و شناسنامه تایلندی یا گذرنامه تایلندی همسرتان

- کپی شناسنامه و گذرنامه تایلندی فرزند شما

4) برای درمان پزشکی (ویزای توریستی پزشکی MT)

- نامه‌ای از بیمارستانی در کشور مبدا مبنی بر اینکه شما شرایطی دارید و نمی‌توانید در اینجا تحت درمان قرار بگیرید و نیاز به درمان پزشکی در تایلند دارید و همچنین ارجاع پرونده پزشکی به کشور تایلند.

- نامه‌ای از بیمارستان در تایلند مبنی بر اینکه شما را به عنوان بستری قبول می‌کنند و ترتیب انتقال از فرودگاه به بیمارستان را می دهد

- نامه مجوز از وزارت صحت عامه برای شما و اعضای خانواده شما

5) برای تحصیل و آموزش

- کپی ثبت نام یا نامه پذیرش

- کپی شناسنامه و گذرنامه دانش آموز (در صورت همراهی والدین)

6) برای دارندگان گواهی اقامت و اعضای خانواده آن‌ها

- کپی گواهی اقامت و ویزای مهاجرتی

- اثبات رابطه اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر ۲۰ سال)

7) برای دارندگان ویزای بازنشستگی طولانی برای افراد بالای ۵۰ سال

- کپی بیمه درمانی که هزینه‌های درمانی مربوط به COVID-19 را شامل می‌شود

9) دارندگان کارت APEC

- کپی کارت APEC با حرف «THA» در پشت کارت

10) دارندگان کارت Thaile Privilege Elite

- کپی ویزای Elite

- کپی نامه تایید برنامه TEMQ

11) مسابقات ورزشی

- کپی نامه از سازمان دهندگان رویداد یا مقامات مربوطه تایلند

هزینه سفر به تایلند 1400

سفر به کشورهای خارجی یکی از محبوب ترین کارهایی است که ما علاقه زیادی به آن داریم سوالی که همیشه برای ما پیش می آید هزینه سفر به کشور مقصد است. برخی افراد برای هزینه های سفر خود برنامه ریزی دقیق میکنند و بودجه خود را تععین میکنند. در بودجه خود، باید سفرهای داخل کشور را در نظر بگیرید. من در مورد اجاره ماشین صحبت نمی‌کنم، زیرا در نهایت شما به راحتی می‌توانید  از وسایل نقلیه عمومی در تایلند استفاده کنید.

سفر داخلی تایلند با هواپیما

بدیهی است، پروازهای داخلی سریعتر هستند، اما بسیار اقتصادی نیستند. به عنوان مثال، پرواز از بانکوک-چیانگ مای حدود ۱۳۰۰ Thb هزینه دارد.

سفر داخلی تایلند با اتوبوس

  • بانکوک - کانچانابوری: ۱۵۰ Thb، 2hrs.
  • سوخوتای - چیانگ مای: ۲۴۰ Thb، 6hrs.
  • چیانگ رای - نان: ۱۸۰ Thb، ۶h
  • بانکوک - پوکت: ۶۰۰ Thb،

سفر داخلی تایلند با قطار

کانچانابوری - نام توک: ۱۰۰ Th، ۲h

Ayuthaya - Lopburi:  20Thb، 2hrs

قطار شبانه بانکوک - چیانگ مای: از ۹۰۰ Thb

سفر داخلی تایلند با تاکسی‌

بسته به مسافت طی شده، قیمت‌ها از ۲۰ Thb تا ۱۰۰ Thb برای هر نفر متغیر است

4

تایلند پذیرش گردشگران را دوباره شروع می کند

تور تایلند

تایلند تور گردشگری زیادی دارد شما می توانید در اطراف جزایر سیمیلان قایقرانی کنید، در مزارع برنج چیانگ مای دوچرخه سواری کنید، ماجراجویی را در کانچانابوری آغاز کنید یا مانند مردم محلی پوکت پد تای بپزید. با فرهنگ جذاب، غذاهای لذیذ آن آشنا شوید و از آن‌ها لذت ببرد و سواحل که نمی‌توانید برای دیدن آن‌ها منتظر بمانید.

استان کرابی از مشهورترین مقاصد ساحلی تایلند است و رایلی در صدر فهرست یکی از خیره کننده‌ترین آن‌ها قرار دارد. رایلی که از نظر بسیاری به عنوان یکی از بهترین سواحل کشور شناخته می‌شود و وعده‌های شن سفید، آب فیروزه‌ای و آبی را ارائه می‌دهد و این احساس را دارد که حتی قبل از اینکه پاهایتان به ماسه برخورد کنند، تکه‌ای از بهشت را یافته اید.

خط ساحلی و جزایر جنوبی تایلند که بین خلیج تایلند و دریای آندامان قرار گرفته‌اند، زیباترین سواحل و چشم اندازهای جهان را در خود جای داده اند. در حالی که برخی از مکان‌ها در سراسر جهان معروف هستند، مانند Koh Samui، Krabi و Phuket، همانند جواهرات پنهان در انتظار کشف گردشگران هستند. کافی است بگویم، مردم تایلند به مکانهایی دسترسی دارند که اکثر آن‌ها فقط می‌توانند رویای آن را داشته باشند.

بانکوک تایلند

پایتخت تایلند بسیار شگفت انگیز و آرام است، بانکوک با ارائه جاذبه های دیدنی فرهنگی و تاریخی، یک جنبه مدرن را با آسمان خراش های زیبا و شیوع بی شمار معماری مدرن و همچنین گالری های هنری افسانه ای و موزه های جذاب جلوه می دهد.

پوکت در کشور تایلند

پوکت بزرگترین جزیره تایلند و یکی از دوست داشتنی ترین و پربازدیدترین های این کشور است. بسیاری از کسانی که اولین بار شروع  سفر به تایلند کردند به ماسه های شلوغ پاتونگ در ساحل غربی، معروف به تفریحات شبانه و ورزشهای آبی میروند.

معابد کشور تایلند

تایلند یک کشور تاریخی بودایی که دارای جنگل ها، کوه ها، جزایر و شهرهای پر از معابد بودایی طلاکاری و ظاهری تاریخی است. معبد وات فو بانکوک شامل بودای خمیده عریض است که 46 متر طول دارد. این مجسمه طلایی غول پیکر به سختی در معبد خود قرار دارد حالت خوابیده در بودیسم اهمیت دارد ، نشان دهنده لحظه قبل از ورود بودا به نیروانا می باشد.

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین قیمت بلیط هواپیما مطلع شوید و از امکانات پرواز چارتر بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تابناک|www. tabnak.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs

قوانین جدید سفر به تایلند و واکسن های مورد تایید

تایلند که به تازگی پذیرش گردشگران را دوباره شروع کرده است، به سرزمین لبخندها مشهور است. یکی از پربازدیدترین کشورهای جنوب شرقی آسیا است و همچنین این کشور بسیار ارزان است در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با تایلند و هزینه سفر به آنجا و همچنین مدارک مورد نیاز و قوانین جدید سفر به تایلند و واکسن‌های مورد تایید تایلند برای سفر، بیشتر آشنا کنیم.

شرایط سفر به تایلند بعد از بازگشایی مرزها

قوانین جدید سفر به تایلند و واکسن های مورد تایید

باز شدن مرز تایلند

مرز تایلند کی باز میشود

جزایر جنوب شرقی آسیا به روی بازدیدکنندگان بازگشایی می‌شود این منطقه شامل کشورهایی مانند تایلند، ویتنام و کامبوج است که نرخ کووید را در سراسر ۲۰۲۰ پایین نگه داشته است. این امر با ورود نوع دلتا تغییر کرد، که بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا را مجبور کرد برای اولین بار با شیوع بزرگ مبارزه کنند.

برنامه‌های بازگشایی نقاط محبوب مانند پوکت و بالی به حالت تعلیق درآمد. سنگاپور نیز موجی از موارد را ثبت کرد و مرزهای خود را تا حد زیادی برای گردشگران بسته نگه داشت. در تایلند، بسیاری از کشورهای جنوب شرقی با احتیاط به روی مسافران باز می‌شوند. به نظر می‌رسد یکی درهای خود را کاملاً باز کرده است. تایلند پیشگام بازگشایی گردشگری جنوب شرقی آسیا با طرح جعبه ماسه ای خود بود و همچنین تایلند این هفته اعلام کرد قصد دارد مقاصد گردشگری محبوب و شهرهای بزرگ خود را تا پایان سال بازگشایی کند. بر اساس این طرح، مسافران واکسینه شده‌ای که قبل و بعد از ورود به تایلند تست کرونای منفی داشته باشند می‌توانند بدون قرنطینه وارد پوکت شوند. بر اساس گزارش اداره گردشگری تایلند، این جزیره از ۲۶.۴۰۰ بازدیدکننده واکسینه شده استقبال کرده و درآمد گردشگری ۱.۶۳ میلیارد بات تایلند را در ماه‌های جولای و آگوست ایجاد کرده است.

اکنون مسافران واکسینه شده می‌توانند از دیگر مناطق تایلند، از جمله جزیره کوه سامویی و بخش‌هایی از استان‌های کرابی و فانگ نگا دیدن کنند.همچنین مقامات تایلندی اعلام کردند که قصد دارند بخش وسیعی از کشور را در سه ماه آینده باز کنند. سازمان بهداشت جهانی به طور مداوم بر شیوع کرونا نظارت و واکنش نشان می‌دهد. اگر به تایلند سفر می‌کنید، لطفاً از بخش کنترل بیماری‌ها، وب سایت وزارت بهداشت عمومی  شرایط سفر به تایلند در کرونا را بررسی کنید.

واکسن‌های مورد تایید تایلند

یکی از مهمترین سوالات برای سفر به تایلند این است که تایلند چه واکسن هایی را برای گردشگران تأیید می‌کند؟ از بین واکسن‌هایی که تا الان تایید شده و موجود می باشد، واکسن‌های فایزر، جانسون، مدرنا، سینوفارم، سینوواک، اسپوتنیک و آسترازنکا مورد تایید تایلند است  اگر هر دو دوز واکسن های بالا را زده باشید میتوانید بدون آنکه قرنطینه شوید وارد این کشور بشوید. البته هنوز پروازهای مستقیم بین ایران و تایلند برقرار نیستند لیکن با توجه به خبرهایی که از این کشور رسیده به احتمال زیاد تا پایان سال میلادی تمام مرزهای این کشور باز خواهد شد.

قوانین جدید سفر به تایلند و واکسن های مورد تایید

واکسن‌های مورد تایید تایلند

شرایط ورود به بانکوک تایلند در کرونا

مسافرانی که هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده اند، با ورود به شهر بانکوک تایلند با بلیط بانکوک، ملزم به قرنطینه اجباری در بانکوک به مدت 7 روز می باشند. همچنین برای گردشگرانی که واکسینه نشده اند یا یک دوز واکسین تزریق کرده اند، باید قبل از سفر به سایر نقاط تایلند، در یک هتل قرنطینه ای مشخص در بانکوک، قرنطینه اجباری به مدت 10 روزه را بگذرانند.

شرایط ورود به پوکت تایلند در کرونا

گردشگرانی که به صورت کامل واکسینه شده اند و می خواهند با بلیط پوکت به تایلند سفر کنند، نیازی به قرنطینه اجباری ندارند. اما مسافرانی که دو دوز واکسن را دریافت نکرده و یا واکسینه نشده اند، لازم است به مدت 7 شب در یک هتل مشخص در پوکت قرنطینه شوند.

شرایط ورود به سامویی تایلند در کرونا

مسافرانی که دو دوز واکسن خود را دریافت کرده اند، در سفر به سامویی با بلیط سامویی تایلند نیازی به قرنطینه اجباری ندارند. ولی گردشگرانی که یک دوز واکسن دریافت کرده اند یا کلا واکسینه نشده اند، ملزم به 7 شب اقامت و قرنطینه در یک هتل مشخص در سامویی می باشند.

وضعیت تایلند در حال حاضر

کشور تایلند سالانه بیش از ۳۵ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند و به طور مداوم در بین ۱۰ مقصد گردشگری برتر جهان قرار می‌گیرد. در حالی که هیچ تردیدی وجود ندارد که بخش گردشگری اقتصاد بالایی را برای کشور به ارمغان آورده است. تایلند، در مرکز سرزمین اصلی آسیای جنوب شرقی واقع شده است که کاملاً در مناطق گرمسیری قرار دارد، شامل اکوسیستم‌های متنوعی است از جمله مناطق جنگلی تپه ای مرز شمالی، مزارع برنج حاصلخیز دشت‌های مرکزی، فلات وسیع شمال شرقی و سواحل ناهموار در امتداد شبه جزیره باریک جنوبی می باشد. تا نیمه دوم قرن بیستم، تایلند در درجه اول یک کشور کشاورزی بود، اما از دهه ۱۹۶۰ تعداد فزاینده‌ای از مردم به بانکوک، پایتخت این کشورو دیگر شهرها نقل مکان کردند.

سفارت تایلند در تهران

سفارت تایلند یکی از ۱۳۰ نمایندگی خارجی در ایران و یکی از ۱۰۸ نمایندگی خارجی در تهران است و همچنین سفارت تایلند در تهران یکی از ۲۰۷ نمایندگی دیپلماتیک و کنسولی تایلند در خارج از کشور است. سفارت تایلند در تهران ممکن است طیف وسیعی از خدمات کنسولی مانند پردازش ویزا و گذرنامه و همچنین قانونی‌سازی اسناد را ارائه دهد.

اطلاعات تماس با سفارت تایلند در تهران

آدرس سفارت تایلند در تهران: خیابان بهارستان، کوچه استقلال، پلاک 3

تلفن تماس سفارت تایلند در تهران: 0۲۱-۷۷۵۳-۱۴۳۳ و 0۲۱-۷۷۵۳-۷۷۰۸

آدرس ایمیل: info@thaiembassy-tehran.org

از طریق ایمیل thaiconsultehran@gmail.com می‌توانید به قسمت کنسولی، که دارای محل سفارت است، دسترسی داشته باشید.

قوانین جدید سفر به تایلند و واکسن های مورد تایید

ویزای تایلند برای ایرانی ها

ویزای تایلند برای ایرانی ها

شهروندان ایرانی که مایل به سفر به تایلند هستند، چه از طریق هوایی و چه از طریق مرز زمینی نیاز به ویزا نیازدارند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تایلند

  • اصل و کپی پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار همچنین توصیه می‌شود گذرنامه معتبر شما حداقل ۲ صفحه بلااستفاده برای هرگونه تمبر ورود و خروج موجود باشد.
  • ۲ قطعه عکس ۶x۴ با پس زمینه سفید
  • کپی کارت ملی و شناسنامه (تمام صفحات) بدون نیاز به ترجمه
  • واچر هتل
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تایلند
  • بیمه مسافرتی

قوانین ورود به تایلند

برای ورود به تایلند برای هر شخص بسته به نوع اقامت قوانین متفاوتی وجود دارد که در زیر به چند مورد آن اشاره کرده ایم:

1) ویزای کار دیپلمات‌ها و مقامات سازمان‌های بین المللی، دارندگان مجوز کار یا کسانی که اجازه کار در تایلند را دارند از جمله کار

- یادداشت شفاهی سفارتخانه‌های مربوطه و سازمان بین المللی

- کپی مجوز کار یا WP3 یا نامه اشتغال

2) برای اقامت کوتاه مدت (خارجیانی که برای سفر کاری به تایلند می‌روند)

- کپی دعوت نامه برای شرکت در جلسه کاری در تایلند از یک آژانس دولتی تایلند یا یک شرکت تایلندی که باید دارای سرمایه ثبت شده باشد.

- کپی نامه کارفرمای خود برای تأیید اشتغال خود و نیاز به شرکت در جلسات تجاری در تایلند

- کپی صورت حساب بانکی سپرده حداقل ۵۰۰.۰۰۰ بات در ۶ ماه گذشته

3) ویزای خانواده برای همسر و فرزندان اتباع تایلند

- کپی گواهی ازدواج و شناسنامه تایلندی یا گذرنامه تایلندی همسرتان

- کپی شناسنامه و گذرنامه تایلندی فرزند شما

4) برای درمان پزشکی (ویزای توریستی پزشکی MT)

- نامه‌ای از بیمارستانی در کشور مبدا مبنی بر اینکه شما شرایطی دارید و نمی‌توانید در اینجا تحت درمان قرار بگیرید و نیاز به درمان پزشکی در تایلند دارید و همچنین ارجاع پرونده پزشکی به کشور تایلند.

- نامه‌ای از بیمارستان در تایلند مبنی بر اینکه شما را به عنوان بستری قبول می‌کنند و ترتیب انتقال از فرودگاه به بیمارستان را می دهد

- نامه مجوز از وزارت صحت عامه برای شما و اعضای خانواده شما

5) برای تحصیل و آموزش

- کپی ثبت نام یا نامه پذیرش

- کپی شناسنامه و گذرنامه دانش آموز (در صورت همراهی والدین)

6) برای دارندگان گواهی اقامت و اعضای خانواده آن‌ها

- کپی گواهی اقامت و ویزای مهاجرتی

- اثبات رابطه اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر ۲۰ سال)

7) برای دارندگان ویزای بازنشستگی طولانی برای افراد بالای ۵۰ سال

- کپی بیمه درمانی که هزینه‌های درمانی مربوط به COVID-19 را شامل می‌شود

8) دارندگان کارت APEC

- کپی کارت APEC با حرف «THA» در پشت کارت

9) دارندگان کارت Thaile Privilege Elite

- کپی ویزای Elite

- کپی نامه تایید برنامه TEMQ

10) مسابقات ورزشی

- کپی نامه از سازمان دهندگان رویداد یا مقامات مربوطه تایلند

هزینه سفر به تایلند 1400

سفر به کشورهای خارجی یکی از محبوب ترین کارهایی است که ما علاقه زیادی به آن داریم سوالی که همیشه برای ما پیش می آید هزینه سفر به کشور مقصد است. برخی افراد برای هزینه های سفر خود برنامه ریزی دقیق میکنند و بودجه خود را تععین میکنند. در بودجه خود، باید سفرهای داخل کشور را در نظر بگیرید. من در مورد اجاره ماشین صحبت نمی‌کنم، زیرا در نهایت شما به راحتی می‌توانید  از وسایل نقلیه عمومی در تایلند استفاده کنید.

سفر داخلی تایلند با هواپیما

بدیهی است، پروازهای داخلی سریعتر هستند، اما بسیار اقتصادی نیستند. به عنوان مثال، پرواز از بانکوک-چیانگ مای حدود ۱۳۰۰ Thb هزینه دارد.

سفر داخلی تایلند با اتوبوس

  • بانکوک - کانچانابوری: ۱۵۰ Thb، 2hrs.
  • سوخوتای - چیانگ مای: ۲۴۰ Thb، 6hrs.
  • چیانگ رای - نان: ۱۸۰ Thb، ۶h
  • بانکوک - پوکت: ۶۰۰ Thb،

سفر داخلی تایلند با قطار

کانچانابوری - نام توک: ۱۰۰ Th، ۲h

Ayuthaya - Lopburi: 20Thb، 2hrs

قطار شبانه بانکوک - چیانگ مای: از ۹۰۰ Thb

سفر داخلی تایلند با تاکسی‌

بسته به مسافت طی شده، قیمت‌ها از ۲۰ Thb تا ۱۰۰ Thb برای هر نفر متغیر است

قوانین جدید سفر به تایلند و واکسن های مورد تایید

تایلند پذیرش گردشگران را دوباره شروع می کند

تور تایلند

تایلند تور گردشگری زیادی دارد شما می توانید در اطراف جزایر سیمیلان قایقرانی کنید، در مزارع برنج چیانگ مای دوچرخه سواری کنید، ماجراجویی را در کانچانابوری آغاز کنید یا مانند مردم محلی پوکت پد تای بپزید. با فرهنگ جذاب، غذاهای لذیذ آن آشنا شوید و از آن‌ها لذت ببرد و سواحل که نمی‌توانید برای دیدن آن‌ها منتظر بمانید.

استان کرابی از مشهورترین مقاصد ساحلی تایلند است و رایلی در صدر فهرست یکی از خیره کننده‌ ترین آن‌ها قرار دارد. رایلی که از نظر بسیاری به عنوان یکی از بهترین سواحل کشور شناخته می‌شود و وعده‌های شن سفید، آب فیروزه‌ای و آبی را ارائه می‌دهد و این احساس را دارد که حتی قبل از اینکه پاهایتان به ماسه برخورد کنند، تکه‌ای از بهشت را یافته اید.

خط ساحلی و جزایر جنوبی تایلند که بین خلیج تایلند و دریای آندامان قرار گرفته‌اند، زیباترین سواحل و چشم اندازهای جهان را در خود جای داده اند. در حالی که برخی از مکان‌ها در سراسر جهان معروف هستند، مانند Koh Samui، Krabi و Phuket، همانند جواهرات پنهان در انتظار کشف گردشگران هستند. کافی است بگویم، مردم تایلند به مکانهایی دسترسی دارند که اکثر آن‌ها فقط می‌توانند رویای آن را داشته باشند.

بانکوک تایلند

پایتخت تایلند بسیار شگفت انگیز و آرام است، بانکوک با ارائه جاذبه های دیدنی فرهنگی و تاریخی، یک جنبه مدرن را با آسمان خراش های زیبا و شیوع بی شمار معماری مدرن و همچنین گالری های هنری افسانه ای و موزه های جذاب جلوه می دهد.

پوکت در کشور تایلند

پوکت بزرگترین جزیره تایلند و یکی از دوست داشتنی ترین و پربازدیدترین های این کشور است. بسیاری از کسانی که اولین بار شروع سفر به تایلند کردند به ماسه های شلوغ پاتونگ در ساحل غربی، معروف به تفریحات شبانه و ورزشهای آبی میروند.

معابد کشور تایلند

تایلند یک کشور تاریخی بودایی که دارای جنگل ها، کوه ها، جزایر و شهرهای پر از معابد بودایی طلاکاری و ظاهری تاریخی است. معبد وات فو بانکوک شامل بودای خمیده عریض است که 46 متر طول دارد. این مجسمه طلایی غول پیکر به سختی در معبد خود قرار دارد حالت خوابیده در بودیسم اهمیت دارد ، نشان دهنده لحظه قبل از ورود بودا به نیروانا می باشد.

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین قیمت بلیط هواپیما مطلع شوید و از امکانات پرواز چارتر بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs

باغ گیاه شناسی ملی ایران

باغ گیاه شناسی ملی ایران بزرگ ترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه می باشد. این باغ از ۱۰ باغ گیاه شناسی برتر جهان از نظر وسعت، محسوب می شود که شکل گیری آن در دهه ۳۰ اتفاق افتاده است. در سال ۱۳۴۸ عملیات طراحی و احداث باغ گیاه شناسی ملی ایران با دست اندرکاری کارشناسان ایرانی و همچنین همکاری تعدادی کارشناس خارجی، کلید خورد و به این ترتیب نقشه جامع باغ طراحی شد. باغ گیاه شناسی ملی ایران مجموعه ای است با ۱۴۵ هکتار وسعت که در اراضی چیتگر تهران واقع شده است و بعنوان باغ گیاه شناسی تهران هم معروف است. باغ گیاه شناسی تحت نظر موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور اداره می شود.

تاریخچه باغ گیاه شناسی ملی ایران

بر باغ گیاه شناسی ملی ایران آب و هوایی نیمه خشک حاکم است و سالانه حدود ۲۴۰ میلیمتر بارندگی دارد. گیاهان بومی و غیربومی در فضای باز و گلخانه‌ای باغ گیاه شناسی ملی ایران کشت ‌شده و این باغ، نقش بسزایی در زمینه های گوناگونی مثل تحقیقات علوم گیاهی و باغبانی، آموزش عمومی و آگاه سازی مردم از اهمیت گیاهان و ملزم بودن به محفاظت از آن ها را عهده دار است. باغ گیاه شناسی ملی ایران یک ذخیره ژنتیکی گونه های در معرض خطر انقراض محسوب می شود و در آن با بهره گیری از روش های مختلف علمی، گونه های مختلف گیاهی داخل و خارج کشور، راه های تکثیر و پروش انواع گوناگون و با ارزش از نظر حفاظتی و اقتصادی فراهم گردیده و محدوده پراکنش آن ها تعیین شده است.

باغ گیاه شناسی ملی ایران

باغ گیاه شناسی ملی ایران، بزرگ ترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه و از ۲۰ باغ گیاه شناسی برتر دنیا به حساب می آید. طراحی باغ گیاه شناسی تهران به گونه ای است که در آن تلاش شده تا مناظر و چشم‌انداز طبیعی سه کوه زاگرس، البرز و هیمالیا شبیه سازی و علاوه بر آن شش رودخانه و یک دریاچه هم به ایجاد فضای طبیعی آن کمک کرده اند. باغ گیاه شناسی ملی تهران دو آبشار دارد که از بهترین جاذبه های آن بشمار می روند و ریزش آب آن ها از بلندی و لابه لای صخره شکل می گیرد. علاوه بر آن سنگ هایی با اشکال پهن، گرد و عمودی در میان عنصرهای آب و گیاه قرار داده شده که محیطی طبیعی را به وجود آورده اند.
از زیبایی رنگ برگ درخت ها و گل درختچه های چهارفصل به منظور ایجاد مناظر زیبا کمک می گیرند. در باغ گیاه شناسی ملی ایران سعی شده تا با به کار بردن گیاهان هم به صورت تکی و هم به صورت توده ای، چشم اندازی بی نظیر ایجاد شود. علاوه بر آن ترکیب منظم گیاهان به طوریکه دریاچه در مرکز قرار گرفته است نیز از زیبایی های این باغ به شمار می رود. گونه های گیاهی این مجموعه شامل سوزنی برگ، همیشه سبز، گونه های خزان شونده با رنگ های متنوع پاییزی و درختچه های گل دار می باشند.

باغ-گیاه-شناسی-در-زمستان

باغ گیاه شناسی در زمستان

باغ گیاه شناسی ملی ایران کجاست؟

باغ گیاه شناسی ملی ایران از بهترین جاذبه های گردشگری تهران محسوب می شود و در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز در اراضی چیتگر، در شمال غربی تهران و حاشیه اتوبان تهران-کرج (پیکانشهر) واقع شده است.

مسیر رفتن به باغ گیاه شناسی ملی ایران

برای رسیدن به باغ گیاه شناسی تهران با خودرو شخصی باید به بزرگراه تهران کرج، خروجی پیکانشهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید گودرزی، خیابان هشتم غربی بروید. اگر می خواهید با مترو به باغ گیاه شناسی ملی بروید باید به ایستگاه مترو ایران خودرو یا وردآورد بروید و بقیه مسیر را با تاکسی یا اتوبوس یا پیاده روی به سمت باغ گیاه شناسی طی کنید.

باغ-گیاه-شناسی-آزادشهر

باغ گیاه شناسی آزادشهر

آدرس باغ گیاه شناسی ملی ایران

اتوبان تهران، کرج، خروجی پیکانشهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی، بلوار باغ گیاه شناسی ملی ایران، مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور

بخش های مختلف باغ گیاه شناسی ملی ایران

  • کلکسیون ها
  • رویشگاه های ایران
  • رویشگاه زاگرس
  • رویشگاه البرز جنوبی
  • رویشگاه ایرانی-تورانی
  • گلخانه جنوب ایران
  • باغ پیاز ایرانی
  • باغ میوه های بومی
  • رویشگاه اروپا
  • چمن زارهای آمریکا
  • رویشگاه قفقاز
  • رویشگاه هیمالیا
  • رویشگاه چین و ژاپن
  • کلکسیون های موضوعی
  • قطعه آموزشی و نمایشی
  • باغ سیستماتیک
  • باغ گیاهان صنعتی و دارویی
  • آربراتوم
  • جنگل و گردشگاه (شاکای)
  • باغ صخره ای
  • کافه، رستوران، آلاچیق، پارکینگ، نمازخانه و سرویس بهداشتی

باغ-گیاه-شناسی-در-نوروز-۱۴۰۰

باغ گیاه شناسی در نوروز ۱۴۰۰

بهترین زمان رفتن به باغ گیاه شناسی ملی ایران

فصل بهار بهترین زمان برای در آغوش گرفتن طبیعت است و در این فصل جایی بهتر از باغ سرسبز مملو از گل های زیبا و باطراوت و سرسبزی نیست. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که تماشای جذابیت های باغ گیاه شناسی تهران در فصل پاییز هم همگان را به خود جذب می کند و دیدن باغ گیاه شناسی ملی ایران در پاییز نیز می توانید بهترین حس آرامش را به شما منتقل کند.

جشنواره های باغ گیاه شناسی ملی ایران

در باغ گیاه شناسی تهران، در فصل های مختلفی از سال جشنواره های گوناگونی برگزار خواهد شد که شما را به باغ گیاه شناسی ملی جذب می کند. زمان برپایی جشنواره گلاب گیری در بهار و جشنواره پاییزه که با شکوفایی زیبا و دیدنی گل های داوودی همراه و همزمان است، به تماشای باغ بروید.

قوانین باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی ملی، جاییست که در آن از گونه های گیاهی در حال انقراض نگهداری می شود که همواره کاری بسیار سخت و دشوار به شمار می رود. تعداد زیادی از گونه های گیاهی آسیب پذیر می باشند و جبران خسارت آن ها در برخی اوقات غیرممکن است. به همین دلیل رفتن به باغ گیاه شناسی ملی ایران شرایط، قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد. برخی از مهمترین قوانین را در ادامه برای شما عزیزان ذکر خواهیم کرد.

  • از چیدن گل ها و گیاهان خودداری کنید.
  • فقط در محل پیاده روها و خیابان ها رفت و آمد کنید و از ورود به مناطق کشت شده و محوطه چمن کاری بپرهیزید.
  • در زمان گرفتن عکس مراقب گیاهان باشید و در نظر داشته باشید که نمی توانید از سه پایه برای عکاسی استفاده کنید.
  • از نزدیک شدن به دریاچه ها و آبشارها جدا خودداری کنید.
  • زباله های خود را در سطل های مخصوص زباله بیاندازید.
  • به هشدارها و راهنمایی های مسئولان و کارشناسان توجه داشته باشید و به آنها عمل کنید.
  • مواظب سسیستم آبیاری گیاهان باشید.
  • آب سطح باغ، غیر شرب است و می توانید از بوفه ها در نواحی مختلف باغ برای تهیه آب معدنی اقدام کنید.
  • آویزان شدن و استفاده از تنه درختان برای بستن طناب ممنوع است.
  • محل سرویس های بهداشتی روی نقشه باغ مشخص شده است.
  • روشن کردن آتش به هر نحوی ممنوع است.
  • پخت و پز در باغ ممنوع و صرف غذا تنها به صورت یک نیم وعده سبک امکان پذیر می باشد. توصیه می کنیم ناهار را در رستوران باغ گیاه شناسی میل کنید.
  • محلی برای استراحت کوتاه بازدیدکنندگان در باغ گیاه شناسی ملی ایران وجود دارد که روی نقشه مشخص شده است. خواهشمند است فقط و فقط از این محل ها برای نشستن و استراحت استفاده نمایید.
  • باغ گیاه شناسی محل بازی نبوده و از آوردن وسایل بازی به باغ خودداری نمایید.

ساعت بازدید از باغ گیاه شناسی تهران

ساعت کاری باغ گیاه شناسی تهران همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸:۳۰ می باشد که فروش بلیط باغ گیاه شناسی ملی ایران تا ساعت ۱۶:۳۰ ادامه خواهد داشت. قیمت بلیط باغ گیاه شناسی در سال ۱۳۹۹، ۱۲,۵۰۰ تومان بوده است و با خرید بلیط باغ گیاه شناسی از سایت گیاه شناسی ایران از تخفیف برخوردار شده و آن را به قیمت ۹,۵۰۰ تومان خریداری کنید.
شماره تلفن باغ گیاه شناسی ملی ایران: ۵-۴۴۷۸۷۲۸۲ (۰۲۱)

موزه حشرات باغ گیاه شناسی ملی ایران

موزه حشرات باغ گیاه شناسی ملی ایران در سال ۱۳۹۷ بازگشایی شد و از دو قسمت موزه علمی و موزه نمایشی تشکیل شده است. در موزه حشرات باغ گیاه شناسی ملی ایران که از جذب کننده ترین موزه ها و دیدنی های تهران در میان علاقه مندان به دنیای حشرات می باشد، بیش از ۳۰ هزار نمونه از انواع گوناگون حشرات از ایران و دیگر مناطق جهان نگهداری می شود. موزه نمایشی نیز از هفت راسته تشکیل شده که بیشتر از ۶۰ خانواده مختلف از حشرات را در معرض نمایش گذاشته است. راسته هایی که در موزه نمایشی قرار دارند، راسته پروانه ها، سخت بالپوشان، نیم بالپوشان، زنجره ها، راست بالان (ملخ ها و سیرسیرک ها)، بزرگ بالان، شیخک ها، طیاره مانندها (سنجاقک‌ها و آسیابک ها) و فاسمیدها می باشند.

باغ-گیاه-شناسی-تهران-در-کرونا

باغ گیاه شناسی تهران در کرونا

سوالات متداول در مورد باغ گیاه شناسی ملی ایران-تهران

  • باغ گیاه شناسی ملی ایران کجاست؟

باغ گیاه شناسی ملی ایران از بهترین جاهای دیدنی تهران می باشد و در دامنه جنوبی رشته کوه البرز در اراضی چیتگر، در شمال غربی تهران و حاشیه اتوبان تهران - کرج (پیکانشهر) واقع شده است.

  • امکانات باغ گیاه شناسی ملی ایران کدامند؟

در باغ گیاه شناسی به منظور رفاه حال بازدیدکنندگان، امکاناتی در نظر گرفته شده که عبارتند از: امکان خرید و آموزش پرورش گل و گیاه و کافه، رستوران، آلاچیق، پارکینگ، نمازخانه و سرویس بهداشتی

  • بهترین زمان بازدید از باغ گیاه شناسی ملی ایران چه زمانی می باشد؟

فصل بهار زمان رفتن به دل طبیعت و گرفتن آرامش از سرسبزی بهاری طبیعت است ولی دیدن زیبایی های باغ گیاهشناسی تهران در پاییز هم وصف ناپذیر بوده و توصیه می شود در پاییز هم به تماشای باغ گیاه شناسی ملی ایران بروید.

  • قیمت بلیط باغ گیاه شناسی تهران چقدر است؟

قمیت بلیط این مجموعه در سال ۱۳۹۹، ۱۲,۵۰۰ تومان بوده است. اگر خرید بلیط باغ گیاه شناسی را از طریق سایت گیاه شناسی ایران انجام دهید، از تخفیف برخوردار خواهید شد و آن را به قیمت ۹,۵۰۰ تومان خریداری خواهید کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs

The best ways to reduce the cost of travel to Istanbul

Istanbul is one of the world's great metropolises, and the country’s economic, cultural and historical center. Istanbul is a fascinating city with a huge number of tourist attractions. Istanbul will impress even the most monument-weary visitors. 

 

Once you visit the city, you will not have the opportunity to explore all its sightseeing. If you are a fan of traveling to this city, it is better to get acquainted with the best ways to reduce the cost of traveling to Istanbul.

 Take a cruise on Bosphorus

One of the attractions of Istanbul for tourists is cruise travel. Most tourists rent private boats at high prices. You can use cheap and public cruises, so you do not miss the pleasant experience of the Bosphorus. These ships are known as the Turkish Sehir Hatlari.

Get a cheap flight to Istanbul

 One of the fixed costs of travel is related to flight tickets. The flight prices such as Istanbul Tehran flight, are high on high seasons especially summer, for cost reduction of your ticket; try to travel on the low seasons. Because prices in this period are more reasonable than any other time.  However you can Plan your trip with www.trip.ir, the website offers you the best and cheapest flights anytime.

· Travel at the time as free festivals

 Istanbul always hosts a variety of festivals and special events. Set your travel date close to the time of famous and free festivals.

These events are usually held in spring and summer when the tourist population is increasing. Here you can get acquainted with some famous festivals:

1- Istanbul Tulip Festival: Every April since 2006, the city government in Istanbul has planted millions of tulips in Istanbul’s parks, avenues, traffic roundabouts and…really anywhere there is an open ground.

2- Istanbul international short film festival: One-week long festival in the mid-December

3- Istanbul Jazz Festival in November

4- Istanbul International Music Festival May - June

5- The Istanbul International Music Festival, formerly Istanbul Festival, is a cultural event held in Istanbul, Turkey

6- Istanbul Film Festival: is the first and the oldest international film festival in Turkey, organized. It is held every year in April in movie theaters in Istanbul , Turkey

 visit Esteghlal Street (Istiklal Street)

Esteghlal (Istiklal) Street is the pulse of tourism in Istanbul. You will have the most exciting experience in a beautiful area for free.

Esteghlal Street is literally one of the most beautiful and happy streets in the world. Street music speaks to people from different cultures and languages ​​of the region. You are constantly reminded that Esteghlal Street is inhabited not only by Turks but also by Kurds, Arabs, and even Iranians. People from different parts of the world enjoy its beauties. For this reason, the Tehran-Istanbul ticket is the most popular ticket for foreign flights in Iran.

Visit famous museums for free

 You can visit the most popular museums of Istanbul without paying an entrance fee. To visit these museums, you must visit the day when the visit is free.

1- Istanbul Museum of Modern Art

 Visiting this museum is free on Saturdays.

2-  Salt

This museum is free all days of the week and is located near Esteghlal Square.

3- Pera Museum

This museum is free on Fridays from 6 to 22 o'clock.

4- Sakip Museum of Fine Arts

Visiting Sakip Museum is free on Wednesdays.

 

The best ways to reduce the cost of travel to Istanbul

Istanbul Museum of Modern Art

Buy Istanbul Card

One of the best and cheapest ways to save money in Istanbul, Turkey is to use the Istanbul Card. It is better to get this card as soon as you arrive in Istanbul. With these cards, you can visit the main attractions of Istanbul at a fixed price. Using this card, you will save up to 60% on your payments. It is better to have a comparison between these types of cards in terms of price and discount before the trip.

Get to know several types of Istanbul cards:

· Istanbul Welcome card

· Istanbul tourist card

Shop and book online

You can shop online the most tourist attractions and facilities such as; airport transfers, theme parks, festivals, events and concerts includes a 10% discount of the original price. In addition, you can cancel your reservation at no cost and get your full money back

 

You can also go to Istanbul from Tabriz

Numerous airlines cover the Tabriz-Istanbul flight line; you can book your ticket according to your desired time and price.

In Trip (www.trip.ir.), Book confidently with us. Surf 100s of flights in more than 400 Airlines with no charge fees. You can always sort out your search due to price (cheapest), Flexible Date Search (earliest, quickest) and Last Minute Flights. In Trip Contact Customer Service Twenty-four-seven.

Trip strives to provide you the best rates and prices through its extensive communications.

Use free Wi-Fi

If you are looking for cheap travel, you can use free public internet in places such as hotels, hostels, cafes, etc.

You can use free city Wi-Fi called in Wi-Fi in the main squares, most parks, bus terminals, public buses and tourist areas of Istanbul.

If you are staying in Istanbul for a short time, use the Turkish SIM card for more internal calls and incoming calls. But if your stay is long, it is better to buy internet services for your SIM card.

  Remember not to buy a SIM card at the airport because it is more expensive than buying a SIM card in Istanbul.

Stay at hostels

  Istanbul has numerous accommodations and hostels, which is a good alternative for cheap travel.

Instead of staying at a hotel and paying a high price, check out Istanbul hostels before you travel and find the most suitable ones, based on price and location. You can book your hostel in advance.

Walk in Istanbul

  Istanbul is popular for its architecture as well as its natural beauty. It also has historic and glorious architecture, the most attractive landscapes and beautiful beaches in the world

Istanbul is popular for its architecture as well as its natural beauties. It has historical and glorious architecture, the most attractive scenery in the world, and beautiful beaches. You can walk and enjoy fantastic views in Istanbul. Especially famous places in Istanbul around Taksim Square and Galata. While walking, you will definitely discover different and beautiful places in Istanbul.

 

The best ways to reduce the cost of travel to Istanbul

Fascinating neighborhoods of Istanbul

Use Dolmus instead of a taxi

On routes where you do not have access to buses, use Dolmus instead of taxis. Dolmus is a cheap minibus in Turkey. There are several main routes in Istanbul that make it easy to get around. Like, Ottoman to Bishkek, Taksim Square to the Asian part of Istanbul.

To get from the airport to the city, take the bus called Hawash.

Do not exchange your currency at the airport

Currency exchanges at the airport will usually involve a 5% commission, which is not in your favor. If you need to change currency at the airport, take a small amount of lira to get to the city center by taxi or bus.

Use Turkish apps

One of the best ways to reduce your travel expenses is to use the destination country apps. You can experience an easier and cheaper trip by downloading a variety of Istanbul applications such as BiTaksi.

Finally, if you’re looking for a cost-effective and cheap travel in Istanbul, Book the flights Online Quickly & Easily with www.trip.ir .This website presents the quickest and cheapest flights. You can experience the best flights for domestic and international destinations; it also offers the best and the quickest flight tickets from all airlines.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs

معروفترین مکان های فرهنگی مذهبی مشهد را بشناسید

شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی بوده و دومین شهر پهناور ایران محسوب می شود. مشهد یک شهر تاریخی بوده و به واسطه وجود حرم امام رضا(ع)، به مذهبی ترین شهر ایران ملقب شده است. هرساله میلیون ها نفر با بلیط مشهد از تهران و دیگر شهرهای کشور و حتی جهان به این شهر سفر می کنند. مشهد جاذبه های فرهنگی زیادی را درخود جای داده است. در ادامه برخی از جاذبه های فرهنگی و مذهبی مشهد را به شما عزیزان معرفی می کنیم. با ما همراه باشید. 

آرامگاه فردوسی، حکیم و شاعر فارسی زبان

یکی از معروفتترین جاذبه های فرهنگی و تاریخی مشهد آرامگاه حکیم ابولقاسم فردوسی می باشد. معماری مقبره فردوسی بسیار شگفت انگیز بوده و ابتدا توسط اندره گدار طراحی شده است. اما در پایان حسین لرزاده، هوشنگ سیحون و محمدقاسم باقرنژاد معماران و هنرمندان بنام ایرانی در سال 1347 معماری آن را طراحی کردند. آرامگاه فردوسی متشکل از سه بخش اصلی تالار، موزه و کتابخانه می باشد که در زمان بازدید از آن در شگفتی اش، متحیر خواهید شد.

آدرس آرامگاه فردوسی:20 کیلومتری مشهد، شهر توس، انتهای بلوار بهارستان

آرامگاه-فردوسی

آرامگاه فردوسی در مشهد

آرامگاه نادرشاه افشار در مشهد

نادرشاه از بزرگ ترین پادشاه های تاریخ کشور بود و در اواسط قرن هجدهم میلادی در ایران سلسله افشاریان را بنیان نهاد و به حکومت ادامه داد. در سال 1342 مجسمه یادواره ای از نادرشاه در مشهد ساخته شد. طبق گفته ها و روایاتی که دهان به دهان و نسل به نسل منتقل شده، محل دفن واقعی نادرشاه افشار نیز در زیر همین مجسمه واقع شده است. مجسمه نادرشاه در باغ موزه نادری مشهد قرارر دارد.

آدرس آرامگاه نادرشاه افشار در مشهد:مشهد، خیابان شیرازی، چهارراه شهدا

مسجد گوهرشاد مشهد

مسجد گوهرشاد از با ارزشترین اثرهای حرم مطهر امام رضا، می باشد. مسجد گوهرشاد به دستور گوهرشاد بیگم همسر شاهرخ بنا شد و از شاهکارهای معماران سلسله تیموری می باشد. مسجد تاریخی گوهرشاد دارای بزرگ ترین صحن در مقایسه با دیگر صحن های حرم امام رضا می باشد و به علت مجاورت با آرامگاه امام رضا از مهم ترین و شلوغ ترین مسجدهای ایران محسوب می شود.

مسجد-گوهرشاد

مسجد گوهرشاد مشهد

خانه ملک مشهد

خانه ملک، بنایی تاریخی است که در دوره قاجار بنا شد. معماری باشکوه خانه ملک مشهد در گذشته بزرگ تر بود ولی در حال حاضر تنها قسمت بیرونی آن باقی مانده است. با بلیط هواپیما تهران مشهد لحظه آخری به این شهر مهم سفر کنید و از  شگفتی خانه ملک لذت ببرید. طبقه اول خانه ملک مشهد به همراه سقف، مشبک و منبت کاری چوبی شده و طراحی چشم نواز این عمارت باعث شده که در سال 1377 در سازمان میراث فرهنگی کشور قرار گرفته شود. خانه ملک مشهد در سال 1385 به عنوان خانه توریست این شهر منتخب شد. امروزه این بنا کانون هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی می باشد و حمام آن نیز، به عنوان حمام خصوصی دوران قاجار معرفی شده است.

آدرس خانه ملک مشهد:مشهد، خیابان امام خمینی

گنبد هارونیه (بقعه) مشهد

یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی و فرهنگی به جامانده در شهر طوس، گنبد هارونیه می باشد. گنبد هارونیه دارای یک معماری بی نظیر و شگفت انگیز است که قدمت آن به پیش از اسلام برمی گردد. طراحی گنبد هارونیه از سبک معماری آذری الهام گرفته است. گنبد هارونی در زمان حکومت سلسله ایلخانیان (قرن ششم) ساخته شده است. در پی حفاری هایی که در سال 1354 انجام شد، آثاری کشف شد که مطالعات بر روی آنها خبر از آن می دهد که قدمت بنای گنبد هارونیه به خیلی پیش تر از قرن ششم بوده بازمی گردد. در این بنا سفال هایی مربوط به دوران سلجوقی، تیموریان و صفویان کشف شده است. علاوه بر آن با این حفاری، دیوار بسیار قطوری که از جنس سنگ و ملات ساروج بود یافت شد که نشان دهنده آتشکده های ساسانی می باشد.

آدرس گنبد هارونیه:جاده مشهد-قوچان، سه راه فردوسی، نرسیده به آرامگاه فردوسی

گنبد-هارونیه

گنبد هارونیه

کاخ کلات (عمارت خورشید) مشهد

کاخ کلات (عمارت خورشید) مشهد از آثار تاریخی که به دوران نادرشاه افشار بر می گردند، می باشد. کاخ کلات یا عمارت خورشید معماری ایرانی و هندوستانی دارد و به امر نادرشاه برای آرامگاهش ساخته شد. به دنبال کشفیات گوناگون، نادرشاه گنج های بسیاری را که از کشورگشایی ها به دست می آورد، در طبقه زیرین کاخ کلات نگهداری می کرد. کاخ کلات یا عمارت خورشید با شگفتی و زیبایی که در خود دارد از بهترین جاذبه های فرهنگی مشهد محسوب می شود و در سال 1318 به ثبت فهرست آثار ملی ایران رسید.

آدرس کاخ کلات یا عمارت خورشید:مشهد، کیلومتر 150 جاده کلات

خانه اردکانی مشهد

عمارت اردکانی به خانه دولابیان هم معروف است و از آثار دوره قاجار می باشد. عمارت اردکانی در نزدیکی بارگاه امام رضا واقع شده است. اولین مالک عمارت اردکانی یا خانه دولابیان، حسین اردکانی بود که از تاجران بنام مشهد بوده است. بعد از از مرگ حسین اردکانی، عمارت اردکانی به خانواده دولابیان فروخته شده و اکنون به عنوان یکی از آثار تاریخی و باستانی مشهد از آن یاد می شود. خانه اردکانی بخاطر ارزش تاریخی و فرهنگی که دارد، در سال 1384 به ثبت میراث فرهنگی رسید اما در سال 1391 از فهرست آثار ملی خارج شد.

خانه-اردکانی

خانه اردکانی مشهد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs

پارک دلفین کیش

مجتمع تفریحی پارک دلفین ها کیش دارای مساحتی بالغ بر ۱۰۰هکتار می باشد و در جنوب شرقی جزیره کیش بنا شده است. پارک دلفین ها کیش دارای فضای سبزی مملو از گونه های مختلف گیاهی و باغ پرندگان می باشد و همچنین به عنوان اولین دلفیناریوم در ایران محسوب می شود. در مجموعه تفریحی پارک دلفین کیش، گونه های گوناگونی از پستانداران دریایی مثل دلفین، شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی، گربه دریایی شمالی، گراز دریایی، پنگوئنو بسیاری دیگر نگهداری می شوند. در پارک دلفین کیش بازدیدکنندگان می توانند هنرنمایی این حیوانات را که به وسیله مربیان ایرانی تربیت و راهنمایی شده اند، مشاهده کنند. جمعا ۲۱ پستاندار دریایى در استخرهایى با حجم ۱۸۰۰۰ متر مکعب آب دریا نگهدارى می‌شوند و هیجان انگیزترین نمایش هایی که بسیار حیرت انگیزند را اجرا می کنند.

آدرس پارک دلفین کیش

بخش جنوبی جزیره کیش، مجموعه بزرگ گردشگری و تفریحی پارک دلفین ها کیش

پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش در کرونا

پارک دلفین کیش

فضای سبز پارک دلفین کیش نیز دربردارنده بیش از یکصد گونه گیاهی و هزاران درخت نخل، بنجامین های عظیم، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، کهور، گل ختمی، شیشه شور، تکوما، و انواع گوناگونی دیگر از کاکتوس و سایر گیاهان می باشد. با توجه به مرجانی بودن خاک جزیره کیش این فضای سبز در نوع خود بی نظیر است. تا به الان نیز هزاران تن درخت نخل در پارک دلفین کیش کاشته و مجموعه هایی از بهترین کاکتوس های استثنایی در اینجا جمع آوری شده است. در پارک دلفین کیش، جنگل باران های مصنوعی، کوه آتشفشان، دنیای ارکیده، باغ پروانه ها و رستوران های با کیفیت و بی نظیری نیز در دست طراحی و اجرا است.

شرایط پارک دلفین ها

در مجموعه پارک دلفین کیش شرایط به گونه ای برای پستانداران دریایی مناسب است که ۳ شیر دریایی شمالی و جنوبی تاکنون تولید مثل کرده اند.  شنا با دلفین ها یکی از هیجان انگیزترین برنامه هایی بوده که برای پارک دلفین کیش در نظر گرفته شده است و قطعا بر جذابیت آن می افزاید و همچنین بهترین و خاطره انگیزترین تفریحات را برای بازدید کنندگان به وجود آورند. براساس برخی گفته ها، تعدادی از دلفین های پارک دلفین کیش، از آکواریوم های عظیمی در ژاپن با یک پرواز اختصاصی به ایران منتقل شده اند. بازدیدکنندگان از پارک دلفین کیش، با اتوبوس قطاری، به پارک پرندگان و بعد از آن به طرف دلفیناریوم راهنمایی می شوند. نکاتی که باید هنگام رفتن به پارک دلفین کیش توجه داشته باشید و از اهمیت آن مطلع شوید این است که جمع آوری گونه های مختلف از سراسر دنیا و از آمریکای جنوبی تا استرالیا و از شرق آفریقا انجام شده است. در حال حاضر نیز حدود ۱۰هزار پرنده از ۵۹ گونه مختلف پرندگان در باغ پرندگان پارک دلفین کیش نگهداری می شوند و با وارد کردن قسمت دیگری از انواع مختلف پرندگان در فصل خنک سال، تعداد آنها را به ۱۰۰هزار پرنده برسانند.

پارک-دلفین-کیش

بازی با دلفین در پارک دلفین کیش

باغ پرندگان پارک دلفین کیش

در باغ پرندگان کیش انواع پلیکان، شتر مرغ، طوطى ماکائو، طاووس، انواع لک لک، توکان، توراکو، قو، پنگوئن و انواع مختلف جانوران نادرى مثل کروکودیل، در حال زندگی و نگهداری می باشند. این موجودات در چند قدمی بازدیدکنندگان بدون بند و حصاری آزادانه زندگی می کنند. صاحب پارک دلفین کیش با سرمایه گذاری آقای حسین ثابت سرمایه دار بزرگ جزیره کیش و مالک هتل های داریوش، هلیا، لاله، تماشا و چندی دیگر اجرا شده است.

پارک-دلفین-کیش

حیوانات پارک دلفین کیش

هتل ها و مراکز خرید نزدیک پارک دلفین کیش

هتل های سیمرغ، شباویز و کوثر هتل هایی می باشند که در نزدیکی پارک دلفین کیش واقع شده اند. بازار بین المللی مرجان هم تنها مرکز خرید یا بازاری است که به این پارک نزدیک است. پارک دلفین های جزیره کیش یکی از بهترین مراکز تفریحی و حیرت انگیز جزیره کیش می باشد و توجه بسیاری از گردشگرانی که با بلیط هواپیما کیش به این جزیره می آید را به خود جلب می کند. اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید هرگز رفتن به پارک دلفین کیش را از دست ندهید.

سوالات متداول پارک دلفین ها کیش

  • چه جاندارانی در پارک دلفین کیش نگهداری می شوند؟

در مجموعه تفریحی پارک دلفین کیش، گونه های گوناگونی از پستانداران دریایی مثل دلفین، شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی، گربه دریایی شمالی، گراز دریایی، پنگوئنو بسیاری دیگر نگهداری می شوند.

  • در باغ پرندگان پارک دلفین کیش چه پرنده هایی نگهداری می شود؟

در باغ پرندگان کیش انواع پلیکان، شتر مرغ، طوطى ماکائو، طاووس، انواع لک لک، توکان، توراکو، قو، پنگوئن و انواع مختلف جانوران نادرى مثل کروکودیل، در حال زندگی و نگهداری می باشند.

  • آدرس پارک دلفین کیش کجاست؟

آدرس پارک دلفین کیش در بخش جنوبی جزیره کیش، مجموعه بزرگ گردشگری و تفریحی پارک دلفین ها کیش، می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs

خانه فروغ الملک شیراز

شیراز از پر طرفدارترین شهرهای کشور و مکانی مملو از جاذبه های گردشگری جذاب است و هر سال تعداد بسیاری را به سمت خود جذب می کند. شیراز افزون بر جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی، اهالی خونگرمی نیز داشته که از میهمانان خود و شهرشان به خوبی میزبانی می کنند.

خانه فروغ الملک کجاست؟

یکی از جاذبه های گردشگری شیراز، خانه فروغ المک قوامی می باشد و در حال حاضر به موزه هنر مشکین فام معروف است. این بنا دارای کاربری مسکونی بوده و مثل دیگر خانه های تاریخی از چهار قسمت اصلی بیرونی، اندرونی، مطبخ خانه، حمام و اصطبل تشکیل شده است. ساختمان بیرونی این عمارت به وسیله راهروهایی به حیاط عمارت وصل شده است. در جنوب بنا نیز یک سالن بزرگ به منظور پذیرایی از میهمانان در نظر گرفته شده است. در غرب خانه فروغ الملک، عمارت شاه نشین با پنجره های چوبی و زیبا قرار دارد که دارای تزئینات گره کاری می باشند.

خانه فروغ الملک شیراز

خانه سنتی فروغ شیراز

تحلیل خانه فروغ الملک شیراز

شاه نشین خانه به وسیله یک حوضخانه به عمارت اندرونی متصل می شود. این قسمت طبق نامی که دارد، مکانیست که میهمان جایی در آن نداشته است و برای استفاده اعضای خانواده ساخته شده است. عمارت اندرونی دارای یک سالن اصلی مانند پذیرایی و تعدادی اتاق در شرق و غرب و همچنین در جنوب همین اندرونی نیز اتاق آیینه واقه شده است. صاحب این بنا، شخصی به نام قوام الدین بود که به فروغ الملک شهرت داشت.

خانه فروغ الملک شیراز - موزه هنر مشکین فام

در دوره قاجار و سال ۱۲۱۰ قمری، قوام الدین در زمینی که در محله سنتی سنگ سیاه و در نزدیکی بقعه بیبی دختران واقع شده بود، احداث بنایی را آغاز می کند. مساحت زمین این خانه ۱۰۲۰ متر مربع بوده و در دهه هشتاد شمسی، این بنا که به حال خود رها شده بود و چیزی جز یک مخروبه از آن باقی نمانده بود، به وسیله سازمان عمران و بهسازی شهری شیراز بازسازی و مرمت شد و در سال ۱۳۸۳ توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس به موزه مشکین فام شیراز تغییر کاربری داد. این ساختمان بین دهه های ۲۰ تا ۵۰ به عنوان دبستان فروغ الملک مورد استفاده آموزش و پرورش کشور قرار می گرفته است.

خانه فروغ الملک شیراز  یا موزه هنر مشکین فام

موزه هنر مشکین فام

معماری خانه فروغ الملک شیراز

در این بنا از مصالحی همچون چوب، سنگ و آجر، که با ملات گچ، خاک و برخی نقاط کاهگل به کار رفته است. مثل سایر خانه های تاریخی، تزئینات بسیار چشمگیری در خانه فروغ الملک شیراز به کار برده شده است. آجرکاری های شگفت انگیز، کاشی کاری های زیبا، گچبری های بی نظیر، حجاری ها و نقاشی های بی همتای روی سقف برخی اتاق ها، شگفتی های خانه فروغ الملک را چندین برابر کرده است.

موزه هنر مشکین فام

خانه فروغ الملک شیراز علاوه بر زیبایی هایی که در خود جای داده، به موزه هنر مشکین فام هم تبدیل شده است. در موزه هنر مشکین فام آثار با ارزشی از هنرمندان استان فارس در زمینه های مختلف مثل هنرهای تجسمی و هنرهای سنتی، حفاظت می شود. موزه هنر مشکین فام اولین موزه تخصصی و خصوصی هنرهای تجسمی در ایران محسوب می شود.
در اصل آقای حسن مشکین فام، موسس موزه هنر مشکین فام بوده و خانه فروغ الملک شیراز را به این موزه تبدیل کرده است. به همین خاطر است که نام این موزه، موزه هنر مشکین فام نهاده شد. با خرید پرواز شیراز و رفتن به این مکان، در این موزه بجز آثار هنری خانواده مشکین فام، از دیگر هنرمندان معاصر استان فارس نیز در موزه هنر مشکین فام قرار داده شده است.

پلان خانه فروغ الملک شیراز

پلان خانه فروغ الملک شیراز

قسمت های مختلف موزه هنر مشکین فام شیراز

موزه هنر مشکین فام از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در زیر آن ها را معرفی می کنیم.

بخش آثار نقاشی

در قسمت آثار نقاشی موزه هنر مشکین فام آثاری با ارزش از  ۳۰ هنرمند استان فارس از میهمانان و گردشگران پذیرایی می کنند.

قسمت آثار حجاری و سنگ تراشی

قسمت آثار حجاری و سنگ تراشی دارنده نقوش اسلیمی، نقش گل و بوته، نقش حیوان، آیاتی از قرآن کریم و آثار چشمنواز دیگری است که بر روی سنگ هایی مختلف توسط استاد حبیب مشکین فام به زیبایی هرچه تمام حجاری و تراشیده شده است، می باشد.

آثار خطاطی و خوشنویسی

در بخش آثار خطاطی و خوشنویسی نیز آثار خوشنویسی خانواده مشکین فام و علاوه بر آن آثاری از برجسته ترین خطاطان استان فارس به نمایش عموم گذاشته شده است.

کتابخانه خانه فروغ الملک شیراز

در کتابخانه خانه فروغ الملک شیراز از کتاب هایی بسیار ارزشمند با صدها بروشور، مجله، روزنامه قدیمی، فیلم های قدیمی از رویدادهای گذشته شیراز، محافظت می شود.

فروشگاه تولیدات هنری موزه هنر مشکین فام

در قسمت فروشگاه تولیدات هنری موزه هنر مشکین فام، تولیدات هنری هنرمندان مشهور استان فارس به منظور فروش به نمایش گذاشته شده است. آثاری مثل تابلوهای نقاشی، آلبوم های عکس، کتاب ها، بروشورها و … که دارای قیمت های حدودا مناسبی نیز هستند و علاقه مندان به هنر می توانند به راحتی آن ها را خرید کنند.

اتاق قدیمی موزه هنر مشکین فام

در این اتاق قدیمی از موزه هنر مشکین فام، حال و هوای قدیمی آن روزها برایتان یادآور خواهد شد. مبل و صندلی های قدیمی، ظرف و ظروف قدیمی، گلدان قدیمی، بخاری و لوازم های قدیمی دیگر خانه و خانواده مشکین فام برای نمایش در معرض دید شما قرار گرفته اند.

آدرس خانه فروغ الملک

خانه فروغ الملک در بافت قدیمی شیراز، در محله سنگ سیاه و در پشت امامزاده بی بی دختران قرار دارد، و برای رفتن به این مکان می توان از بلیط هواپیما تهران شیراز استفاده نمایید.

خانه فروغ الملک شیرازی

خانه فروغ الملک شیرازی کجاست

ساعات بازدید و بلیط خانه فروغ الملک

ساعات بازدید از خانه فروغ الملک و موزه هنر مشکین فام از ۹:۳۰ آغاز و تا ۱۸:۳۰ ادامه دارد. در نیمه اول سال در ساعات ۱۲ تا ۱۶ و در نیمه دوم سال در ساعات ۱۲ تا ۱۵ مجموعه بسته خواهد بود. قیمت بلیط خانه فروغ الملک در سال ۱۳۹۹، پنج هزار تومان بوده است.

سوالات متداول در مورد خانه فروغ الملک شیراز

خانه فروغ الملک از چند قسمت تشکیل شده است؟

خانه فروغ الملک  شیراز نیز مثل دیگر خانه های تاریخی از چهار قسمت اصلی بیرونی، اندرونی، مطبخ خانه، حمام و اصطبل تشکیل شده است.

خانه فروغ الملک  شیراز در چه سال هایی بعنوان مدرسه استفاده می شده است؟

خانه فروغ الملک بین دهه های ۲۰ تا ۵۰ به عنوان دبستان فروغ الملک مورد استفاده آموزش و پرورش کشور قرار می گرفته است.

آدرس خانه فروغ الملک کجاست؟

خانه فروغ الملک در بافت قدیمی شیراز، در محله سنگ سیاه و در پشت امامزاده بی بی دختران قرار دارد.

صاحب خانه فروغ الملک که بود؟

صاحب این بنا، شخصی به نام قوام الدین بود که به فروغ الملک شهرت داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs

جاذبه های دیدنی اهواز که از آن بی خبرید

اهواز، مرکز استان خوزستان و از کلان شهرهای ایران می باشد و دارای ۱۸۵ کیلومتر مربع مساحت و ۱۲ متر ارتفاع از سطح دریا است. بر اساس گزارش مرکز آمار کشور در سال ۱۳۹۵، اهواز یک میلیون و ۳۰۲ هزار نفر جمعیت داشته است. دمای هوای اهواز به شدت گرم است. در روزهای گرم سال دمای هوا در اهواز به ۵۰ درجه سانتی گراد هم می رسد. میانگین دمای روزهای گرم در اهواز ۳۰ و روزهای سرد آن ۲۱ درجه سانتی گراد می باشد. اما با این حال اهواز طرفداران خود رادارد و بسیاری از کسانی که عاشق این شهر با بلیط هواپیما اهواز خود را به این شهر می رسانند. در این بخش میخواهیم برخی از بهترین جاذبه های اهواز را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

عکس-شهر-اهواز

عکس شهر اهواز

رود کارون در اهواز

نام اهواز که می آید، اولین ذهنیت و تصویری که در ذهن ها می آید، رود کارون اهواز است. رود کارون ۸۵۰ کیلومتر طول دارد و بزرگ ترین و پرآب ترین رودخانه کشور محسوب می شود. کارون تنها رودخانه ای از ایران است که به آب های بین المللی و اقیانوس راه دارد. رود کارون را باید برفراز آسمان ها دید که چگونه از وسط اهواز رد می شود و آن را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می کند. البته کسانی که با هواپیما به اهواز می آیند و یا حتی با گرفتن و خرید پروازهایی چون بلیط اهواز تهران این شهر را ترک می کنند این منظره را به خوبی می بینند. کارون در تاریخ ۲۰ بهمن سال ۱۳۸۹ توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان ۱۱۷مین اثر در میراث طبیعی ایران ثبت شد.

پل-های-دیدنی-اهواز

پل های دیدنی اهواز

آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی

علی ابن مهزیار اهوازی از فقها، علما و دانشمندان معروف شیمی می باشد که در قرن سوم هجری می زیسته است.  علی ابن مهزیار اهوازی از یاران امام رضا (ع)، امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و امام حسن عسگری (ع) بود. وی بعد از فراگیری احکام دینی از آن ها، این احکام را در شهرهای دیگر رواج میداده و نماینده این امام ها بوده است.

جاهای-زیارتی-اهواز

جاهای زیارتی اهواز

آبشار کارون اهواز

آبشار کارون اهواز عظیم ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه محسوب می شود. آبشار کارون در کناره پل هفتم اهواز و روی رودخانه ی کارون نصب شده که قوس داخلی برابر ۱۵۰ متر دارد و دارای قوس خارجی حدودا ۲۰۰ متری است. این آبشار در اهواز به آبشار رنگین کمان نیز معروف است. فواره های آب آبشار کارون اهواز به وسیله ۷۵۰ لامپ ال ای دی و ۸۰ عدد نورافکن به شکلی بسیار چشم نواز نورپردازی می شوند و زیبایی آفشار چندین برابر می کنند.

جاهای-دیدنی-اهواز-در-بهار

جاهای دیدنی اهواز در بهار

خانه ماپار در اهواز

خانه ماپار در محله خوانساری اهواز واقع شده است و از خانه های معاصر بافت تاریخی شهر اهواز می باشد. قدمت خانه خانه ماپار اهوار به دوره ی قاجار برمی گردد. معماری خانه ماپار اهواز تابع معماری بومی خوزستانی می باشد و در ساخت آن از مصالح آجری بکار گرفته اند. خانه ماپار اهواز دو حیاط، خانه خلوت و یک زیر زمین را در خود جای داده است و هرکدام از حیاط ها نیز یک حوض آب درون خود دارند. پوشش سقف اتاق های خانه ماپار چندل چوبی است و تیرها با ۲۰ سانتی متر فاصله در کنار هم نگه داشته است.

موزه خراطی اهواز

موزه خراطی اهواز، نخستین موزه تخصصی ایران می باشد و به ثبت جهانی یونسکو رسیده است. همانگونه که از نام موزه خراطی معلوم است، این موزه در ارتباط با صنایع چوبی می باشد و بیش از ۴۰۰ اثر از آثار استاد خراطی، آقای عبدالرحیم فروتن، در آن گرد آوری شده است.

جاهای-دیدنی-اهواز-در-تابستان

جاهای دیدنی اهواز در تابستان

سوالات متداول در مورد جاذبه های دیدنی اهواز

  • رود کارون چه مشخصاتی دارد؟

رود کارون ۸۵۰ کیلومتر طول دارد و بزرگ ترین و پرآب ترین رودخانه کشور محسوب می شود. کارون تنها رودخانه ای از ایران است که به آب های بین المللی و اقیانوس راه دارد. رود کارون از وسط اهواز رد می شود و آن را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می کند.

  • آبشار کارون اهواز کجاست؟

آبشار کارون اهواز عظیم ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه محسوب می شود. آبشار کارون در کناره پل هفتم اهواز و روی رودخانه ی کارون نصب شده که قوس داخلی برابر ۱۵۰ متر دارد و دارای قوس خارجی حدودا ۲۰۰ متری است. این آبشار در اهواز به آبشار رنگین کمان نیز معروف است. فواره های آب آبشار کارون اهواز به وسیله ۷۵۰ لامپ ال ای دی و ۸۰ عدد نورافکن به شکلی بسیار چشم نواز نورپردازی می شوند و زیبایی آفشار چندین برابر می کنند.

  • خانه ماپار کجاست و چه مشخصاتی دارد؟

خانه ماپار در محله خوانساری اهواز واقع شده است و از خانه های معاصر بافت تاریخی شهر اهواز می باشد. قدمت خانه خانه ماپار اهوار به دوره ی قاجار برمی گردد. معماری خانه ماپار اهواز تابع معماری بومی خوزستانی می باشد و در ساخت آن از مصالح آجری بکار گرفته اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs

راهنمای سفر به تبریز

تبریز یکی از کلان‌ شهرهای ایران می باشد و دیار آذری زبان های ایران و همچنین مرکز استان آذربایجان شرقی است. تبریز به عنوان یکی از پایتخت های گردشگری کشور با عنوان تبریز ۲۰۱۸ نیز انتخاب شده است. پس از این موضوع تبریز خود را برای میزباینی از گردشگرانی که برای گردش و تفریح و همینطور لذت بردن از جاذبه های زیبایش به این شهر سفر می کنند، آماده می کند. اگر شما نیز جزء آن دسته کسانی هستید که می خواهید با بلیط هواپیما تهران تبریز به تبریز سفر کنید، به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. ما به شما کمک می کنیم تا با راهنمای سفر به تبریز، بهترین گردش را در این شهر داشته باشید.

تبریز، شهر شهریاران

شهر تبریز از نظر موقعیت جغرافیایی در غرب استان آذربایجان شرقی و انتهای بخش شرق و جنوب شرقی جلگه ی تبریز واقع شده‌ است. تبریز از سمت شمال به کوه‌ های پکه‌ چین و عون بن علی و از طرف شمال ‌شرق به کوه‌ های گوزنی و بابا باغی، از طرف شرق به گردنه ی پایان و از سمت جنوب نیز به دامنه ‌های رشته‌ کوه سهند محصور شده‌ است. تبریز از طرف شمال، جنوب و شرق به کوهستان و از طرف غرب به زمین های هموار و شوره‌ زارهای تلخه ‌رود که به آن آجی ‌چای هم گفته می شود، محدود شده و گویی چاله ای تقریبا بزرگ یا یک جلگه ی بین‌ کوهی‌ است. ارتفاع تبریز از سطح دریا از ۱۳۴۸ متر می باشد و در سه ‌راهی مرند تا ۱۵۶۱ متر در محله ی زعفرانیه متغیر بوده و شیب عمومی زمین ‌های تبریز به سمت مرکز شهر و غرب می باشد. از تبریز به عنوان بزرگ‌ ترین قطب اقتصادی شمال غرب ایران یاد می شود و دارای جمعیتی بیش از ۱.۵ میلیون نفر است.

سفر-به-تبریز-در-عید

سفر به تبریز در عید

آب و هوای تبریز

دمای هوای تبریز معمولا به طور میانگین در گرم ترین ماه سال (تیر ماه) برابر با ۲۵ درجه ی سانتی گراد یا بالاتر و یا پایین تر می باشد و در سردترین ماه سال هم دمای هوا تا منفی ۲.۵ درجه ی سانتی گراد کاهش می یابد. در کل آب و هوای تبریز دارای تابستان‌ های گرم و خشک و زمستان های سرد می باشد.

بهترین زمان سفر به تبریز

با توجه به توضیحاتی که در مورد آب و هوای تبریز دادیم، هر زمانی که به تبریز سفر داشته باشید، بهترین خاطرات را برایتان به وجود می آورد. ولی پیشنهاد ما به شما این است که در تابستان و بخصوص در شهریور به این شهر زیبا و جذاب سفر کنید.

سفر-به-تبریز-در-زمستان

سفر به تبریز در زمستان

اقامت در شهر تبریز

شهر تبریز برای اقامت گردشگرانی که برای سپری کردن چندروزی به این شهر می روند، گزینه های بسیاری را فراهم کرده و خود را برای پذیرایی از مسافرین و تازه واردین کاملا آماده کرده است. تبریز دارای هتل و یا هتل آپارتمان هایی با درجه ی رفاهی متوسط تا هتل های لوکس ۵ ستاره می باشد. همانطور که آگاه هستید هزینه اقامت در هتل قسمت زیادی از هزینه یک سفر را تشکیل می دهد. این نکته را در نظر داشته باشید که با در نظر گرفتن بودجه ای که برای اقامت در شهر تبریز در نظر گرفته اید، می توانید گزینه ای مناسب را پیدا کنید.

هتل های تبریز

اگر بخواهیم برخی هتل ‌های شیک و گران قیمت تبریز را به شما معرفی کنیم، باید بگوییم که هتل لاله پارک کایا در این دسته هتل ها قرار دارد و از زیباترین، لوکس ترین و گران ترین هتل های تبریز محسوب می شود. دیگر هتل های نیز مثل هتل بین المللی شهر تبریز، هتل گسترش، هتل آپارتمان بهبود، هتل ائل گلی، هتل قدیمی ایران، هتل سهند، هتل آپارتمان استقبال، هتل پتروشیمی و هتل شهریار نیز گزینه های خوبی برای اقامت در تبریز می باشند.

هتل لاله کندوان تبریز

هتل لاله کندوان در ۴۰ کیلومتری تبریز واقع شده است و با توجه به معماری خاصی که دارد، کاملا با شرایط آب و هوایی کوهستانی و ییلاقی تبریز مطابقت داده شده است و حتی خود به یکی از جاذبه های گردشگری تبریز تبدیل شده است.
هتل لاله ۴۰ اتاق سنگی طبیعی به همراه جکوزی و تمامی خدمات رفاهی مدرن دارد. از ویژگی های خاصی که هتل لاله کندوان تبریز دارد، آب لوله کشی آن می باشد که یکی از بهترین آب معدنی های ایران، آب معدنی کندوان است و برای امراض کلیوی بسیار مفید می باشد. برخی دیگر از امکانات هتل لاله کندوان تبریز لابی، کافی شاپ، رستوران، خشک شویی، سفره خانه سنتی، سالن کنفرانس، صندوق امانات، اینترنت در لابی تاکسی سرویس هستند.
تلفن هتل لاله کندوان تبریز: ۷-۳۳۲۲۴۹۵۱-۰۴۱
وب سایت هتل لاله کندوان تبریز: www.lalehhotels.com
آدرس هتل لاله کندوان تبریز: تبریز–اسکو–روستای تاریخی کندوان

سفر-به-کندوان

سفر به کندوان

هتل آپارتمان بهبود تبریز

هتل آپارتمان بهبود محلی راحت و مناسب برای اقامت افرادی است که می‌ خواهند روزهای خوبی را در تبریز سپری کنند. در هتل آپارتمان بهبود تبریز، زندگی مستقل تری نسبت به هتل ها داشته و می توانید به راحتی به امور خود رسیدگی کنید. رستوران و کافی ‌شاپ هتل آپارتمان بهبود در 24 ساعته در حال ارائه خدمات به مراجعین و گردشگران می باشد. از جمله امکانات هتل آپارتمان بهبود تبریز می توان به کتری برقی، مبلمان و وسایل حمام داخل سوئیت ها اشاره کرد. هتل آپارتمان بهبود با اکثر اماکن تفریحی و تاریخی تبریز مثل خانه‌ ی مشروطه تبریز، خانه‌ ی شهریار، باغ گلستان و بازار تبریز فاصله ای بسیار کم دارد.
تلفن هتل آپارتمان بهبود تبریز:  ۸-۳۵۵۷۶۶۴۷ ۰۴۱
وب سایت هتل آپارتمان بهبود تبریز:  www.behboudhotel.com
آدرس هتل آپارتمان بهبود تبریز: تبریز–خیابان ارتش جنوبی–بالاتر از چهارراه باغ شمال–نبش درمانگاه شهید بهشتی–کوچه شعار- پلاک ۹

هتل گسترش تبریز

هتل گسترش تبریز یک دسترسی بسیار عالی به جا ‌های دیدنی و وسایل حمل و نقل عمومی دارد. در نزدیکی هتل گسترش تبریز رستوران هایی نیز قرار دارند که بهترین غذاهای ایرانی، بین المللی و فست فود را سرو می کنند. علاوه بر آن امکانات تفریحی و ورزشی مثل استخر، سونا، سالن بدنسازی هم در هتل گسترش برای مسافران وجود دارد. هتل گسترش تبریز دارای امکاناتی مثل پارکینگ، اینترنت رایگان، کافی ‌نت، خشکشویی، تاکسی، فروشگاه و خدمات آژانس مسافرتی می باشد.
تلفن هتل گسترش تبریز: ۳۳۳۳۲۵۴۵-۰۴۱
وب سایت هتل گسترش تبریز: gostareshhotel.com
آدرس هتل گسترش تبریز: تبریز- چهار راه آبرسان- هتل گسترش تبریز

جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری تبریز

کاخ و موزه‌ ی شهرداری

موزه شهرداری تبریز در زیرزمین ساختمان کاخ شهرداری تبریز قرار دارد. موزه‌ ی شهرداری تبریز اولین و تنها موزه تاریخ شهرداری‌ های کشور می باشد. موزه‌ ی شهرداری تبریز بعد از چین، در ردیف اولین موزه‌ های شهرداری ‌های دنیا می باشد.

بازار فرش تبریز

بازار فرش تبریز از مهمترین بناهای تاریخی کشور و تبریز محسوب می شود. هر قسمت از بازار سنتی تبریز متعلق به کسب و کاری مخصوص می باشد و با معماری خاصی ساخته شده است. این معماری مخصوص باعث به وجود آمدن راسته بازار، سرا، تیمچه، دالان و گذر به می باشد تا هم کاسبان و مردم به آسانی و خیالی راحت برای فعالیت و کسب و کار و خرید و فروش اقدام کنند.

خانه مشروطه تبریز

خانه ی مشروطه تبریز در یکی از محله های قدیمی این شهر به نام راسته کوچه در غرب بازار تبریز واقع شده است. خانه مشروطه تبریز به سبک معماری قاجاری ساخته شده و ملک شخصی حاج مهدی کوزه کنانی بوده است.

جنگل ارسباران تبریز

جنگل ارسباران تبریز یکی از منطقه های بکر و دست نخورده تبریز و جنگلی سرسبز است. جنگل ارسباران تبریز دارای انواع گونه های جانوری و گیاهی می باشد و به نام های ارسبار یا آرازبار و قره داغ یا قراچه داغ نیز معروف است.

پارک ملی کنتال تبریز

پارک ملی کنتال تبریز از بهترین جاهای دیدنی تبریز می باشد که در آن عناصر حیرت انگیزی مثل بقایای آسیاب های سنگی را می توانید ببینید. برای رفتن به پارک ملی کنتال تبریز باید بعد از گذشتن از شهر سیه رود و در امتداد رودخانه ی مرزی ارس در موازات نوار مرزی ارمنستان و آذربایجان و در دره کنتال بروید که در همانجا پاسگاه محیط بانی کنتال را می بینید.

مسیر-رفتن-به-تبریز

مسیر رفتن به تبریز

مراکز خرید تبریز

مرکز خرید لاله پارک تبریز

آدرس لاله پارک تبریز: میدان شهید فهمیده- بزرگراه پاسداران به سمت تهران.

مجتمع تجاری پردیس تبریز

آدرس مجتمع تجاری پردیس تبریز: تبریز- سنگ‌فرش تربیت.

مرکز خرید جواهر تبریز

آدرس مرکز خرید جواهر تبریز: تبریز- آبرسان- ابتدای بلوار استاد شهریار

پیاده راه تجاری تربیت تبریز

آدرس پیاده راه تجاری تربیت تبریز: تبریز- خیابان امام- بالاتر از میدان ساعت- سنگ‌ فرش تربیت.

برج بلور تبریز

آدرس برج بلور تبریز: تبریز- آبرسان- فلکه دانشگاه.

برج شهر تبریز

آدرس برج شهر تبریز: تبریز- بلوار ۲۹ بهمن.

مرکز خرید اطلس

آدرس مرکز خرید اطلس: تبریز- ولیعصر- خیابان همافر غربی- میدان اطلس.

مرکز خرید رشدیه تبریز

آدرس مرکز خرید رشدیه تبریز: تبریز- شهرکی رشدیه- میدان شهید فهمیده.

مرکز خرید والمان تبریز

آدرس مرکز خرید والمان تبریز: تبریز- خیابان والمان.

اطلاعات تکمیلی در مورد شهر تبریز

کد تلفن تبریز: ۰۴۱
فاصله تهران تا تبریز: ۶۳۱ کیلومتر
مدت زمان سفر هوایی از تهران تا تبریز یا برعکس از تبریز تا تهران با بلیط تبریز تهران: حدود یک ساعت و ۱۰ دقیقه
مدت زمان سفر با قطار از تهران تا تبریز: بیشتر از ۱۰ ساعت
مدت زمان سفر زمینی از تهران تا تبریز: حدود ۷ ساعت

آدرس و فاصله فرودگاه بین المللی تبریز تا مرکز شهر تبریز

تبریز، میدان بزرگ آذربایجان، بلوار شهید بابایی، فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، حدود 15 دقیقه

مسیر-تهران-به-تبریز

مسیر تهران به تبریز

پایانه اتوبوسرانی مرکزی شهر تبریز

سفرهای برون شهری از پایانه اتوبوسرانی مرکزی شهر تبریز به سایر شهرهای ایران انجام می شود. ترمینال مرکزی تبریز در نزدیکی دهکده ی المپیک تبریز و انتهای اتوبان تهران به تبریز واقع شده است. آدرس پایانه اتوبوسرانی مرکزی شهر تبریز در میدان ابوریحان، انتهای خیابان منظریه می باشد.

پایانه اتوبوسرانی شمال غرب تبریز

ترمینال شمال به غرب تبریز نیز در نزدیکی میدان آذربایجان و فرودگاه بین المللی تبریز واقع شده و اکثر شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی را سرویس می دهد. آدرس پایانه اتوبوسرانی شمال غرب تبریز، بزرگراه پاسداران، میدان آذربایجان است.

حمل و نقل عمومی تبریز

برای جابجایی در تبریز می توانید از خطوط اتوبوس تندرو استفاده کنید. علاوه بر آن، تاکسی های تبریز نیز در سراسر این شهر در دسترس می باشند.

مهمترین بیمارستان های تبریز

بیمارستان امام رضا تبریز

آدرس بیمارستان امام رضا تبریز: تبریز- خیابان دانشگاه- آخر خیابان گلگشت

بیمارستان الزهراء تبریز

آدرس بیمارستان الزهراء تبریز: تبریز- خیابان ارتش جنوبی- چهار راه باغ شمال- بیمارستان زنان و زایمان الزهراء

بیمارستان رازی تبریز

آدرس بیمارستان رازی تبریز: تبریز- جاده ائل گلی- بیمارستان اعصاب و روان رازی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
trip blogs