معمولا بخشی از سفر به جزایر خلیج فارس مربوط به خرید آن است و بیشتر افرادی که به کیش و قشم سفر می‌کنند بخشی از وقت خود را صرف خرید در آنجا می‌کنند. اما بهتر است بدانیم چه موقع بهترین زمان برای خرید در این دو جزیره است و اجناس در چه زمانی گران‌تر فروخته می‌شوند.

بهترین زمان برای خرید در جزیره‌های آزاد ایران

بهترین زمان خرید در جزیره کیش

کیش دارای مراکز خرید بسیار زیادی است که هرکدام از آنها با کالاهای مختلف و شکیل ‌میتواند مسافران را به خرید اجناس جذب کند.

شاید بهتر باشد قبل از سفر به کیش به قیمت‌ها هم توجه کرد و بهتر است دانست چه زمانی برای خرید در کیش مناسب است.

بسیاری از مسافرین کیش کنجکاوند بدانند بهترین زمان برای خرید در کدام فصل است. فصل حراج کیش چه موقع آغاز می‌شود و تا چه زمان ادامه خواهد داشت و تا آن زمان اقدام به رزرو بلیط کیش کرد.

معمولا در تعطیلات نوروز برای جذب مشتری اکثر فروشگاه‌ها درصدهایی را پشت شیشه مغازه می‌چسبانند و این کار معمولا برای جذب مسافران به داخل فروشگاه است. در جزیره کیش فصل واقعی حراج از اوایل اریبهشت ماه آغاز شده و اواخر خرداد ماه پایان می‌یابد و دومین حراج ها در نیمه دوم سال است.

حراج‌های نیمه دوم سال از اوایل فصل مهر ماه با شروع مدارس آغاز می‌شود و تا اواسط آذر ماه ادامه خواهد داشت. این زمان حراج به دلیل آغاز مدارس و کم بودن مسافر است. در این فصل کالاها زیر قیمت به فروش می‌رسند.

بهترین زمان خرید در جزیره قشم

قشم یکی از پربازدیدترین و پر جاذبه‌ترین مکان‌ها برای گردشگران است که از نقاط مختلف دنیا به این جزیره سفر می‌کنند و طی سال‌های اخیر رزرو هتل در این جزیره افزایش یافته است.

افرادی که اهل خرید هستند و می‌خواهند به جزیره زیبای قشم سفر کنند، شاید برای آنها هم این سوال پیش آمده باشد که چه زمانی بهترین زمان خرید در جزیره قشم است.

بهترین زمان برای خرید در جزیره قشم فصل تابستان است. در فصل تابستان اکثر فروشگاه‌ها محصولات خود را تا 40درصد به حراج می‌گذارند. زیرا در این فصل تعداد مسافران بسیار کم است.

بسیاری از مسافران در این باورند که جزیره قشم در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا بسیار طاقت فرساست. اما بهترین زمان خرید در قشم همین فصل است. گرما در قشم به خصوص در فصل تابستان طبیعی است اما بهتر است مسافران به این موضوع فکر نکنند زیرا آنها اگر در فصل تابستان به این جزیره سفر کنند می‌توانند شاهد وزش بادهای خنک ساحلی باشند. همچنین تابستان بهترین فصل برای آب‌تنی است و از طرفی دیگر فصل تابستان با وجود حراج‌های مناسب اجناس می‌تواند هزینه را بسیار کاهش دهد.

همچنین قیمت بلیط هواپیما قشم در فصل تابستان بسیار ارزان‌تر از سایر فصل‌ها است. یکی دیگر از زمان‌های حراج مناسب در قشم، ماه مبارک رمضان است که در اکثر فروشگاه‌ها می‌توان شاهد تخفیف‌های چشم‌گیری بوده و به راحتی برای خود و اقوام خرید کرد.

بسیاری از مردم در این فصل به قشم در مدتی کوتاه سفر کرده و خرید می‌کنند. شاید واقعا خرید در فصل حراج قشم به این گرما و مسافت طولانی بیارزد.

با توجه به گرم بودن فصل‌های حراج در کیش و قشم می‌توان ساعات اوج گرما در این دو جزیره را پیدا کرده و زمان اوج گرما را در هتل گذراند و خرید خود را در شب و ساعات خنک‌تر انجام داد.

باید توجه داشت جزیره کیش و قشم در فصل‌های گرم پایین‌ترین قیمت بلیط هواپیما را دارد و مسافران می‌توانند به راحتی در وب سایت‌های اینترنتی معتبر مانند وب‌سایت تریپ، اقدام به خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین با کمترین زمان کنند. خرید در حراجی‌ها هم می‌تواند بخشی از جاذبه‌های یک سفر باشد و خاطره خوبی برای کسانی که اهل خرید هستند پدید آورد.