به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، در این مطلب میخواهیم شما را با گران ترین مواد خوراکی در جهان آشنا کنیم. معمولا مواد غذایی گران قیمت کم یاب میباشند و یکی از دلایل با بودن قیمت آنها تولید سخت و یا کم یاب بودن آن میباشد. جالب است بدانید کشور ایران هم جزو دسته کشورهایی است که مواد خوراکی گران قیمت زیاد تولید میکند و به سراسر دنیا صادر میکند.

گران‌ترین مواد غذایی در جهان

زعفران

جالب است بدانید مرغوب ترین و درجه یک ترین نوع زعفران در ایران تولید میشود و ایران رتبه اول تولید زعفران در جهان را دارد. همانطور که میدانید استان خراسان با کیفیت ترین نوع زعفران را در سراسر دنیا کشت و عرضه میکند. بسیاری از کسانی که برای زیارت بلیط مشهد را تهیه میکنند. بخشی از هدف آنها برای این سفر خرید زعفران میباشد. زعفران از گران ترین مواد غذایی در جهان میباشد که به کشورهای دیگر هم صادر میشود. این ماده خوراکی به قدری گران قیمت است که خرید آن برای خود مردم ایران هم کمی گران قیمت و پرهزینه میباشد.

گران‌ترین مواد غذایی در جهان

خاویار

خاویار از دیگر ماده های غذایی گران قیمت است که در ایران تولید میشود. خاویار بلوگا از گران ترین نوع خاویار است که در دریای خزر یافت میشود. خاویار بلوگا از فیل ماهی بدست می آید و ایران این خاویار گران قیمت را به تمام دنیا صادر میکند. البته باید در نظر داشته باشیم چین هم در طی سال های اخیر تعداد بسیار زیادی فیل ماهی پرورش داده است و خاویار آن را به کشور های مختلف صادر میکند. یک فیل ماهی برای تولید خاویار بلوگا حدود 12 الی 16 سال زمان احتیاج دارد و به همین دلیل خاویار یکی از گران ترین غذاهای دنیا به شمار میرود که خواص بسیار زیادی دارد. خاویار در غذاهای بسیار لوکس قرار دارد که در هتل های گران قیمت دبی زیاد میتوانید شاهد سرو آن باشید بسیاری از افراد ثروتمند برای خوردن این غذاها اقدام به خرید بلیط دبی میکنند. خاویار انواع مختلفی دارد که محبوب ترین و گران قیمت ترین آن خاویار بلوگا میباشد.

گران‌ترین مواد غذایی در جهان

قارچ دنبلان (Truffle)

قارچ دنبلان از کمیاب ترین ماده غذایی در جهان میباشد که در عمق 30 سانتی متری خاک بوجود می آید. این نوع قارچ پروتئین بسیار زیادی دارد و بسیار طعم لطیفی دارد. برای پیدا کردن قارچ دنبلان از سگ ها استفاده میکنند. گونه ای کم یاب از این نوع قارچ ها در استان زنجان یافت میشوند. این نوع قارچ های بیش از 15 نوع پروتئین را دارا میباشند. در هتل های گران قیمت این قارچ ها مورد استفاده غذاهای لوکس قرار میگیرند و با قیمت های بسیار نجومی سرو میشوند.

گران‌ترین مواد غذایی در جهان

گوشت گاو واگیو

گوشت واگیو از گونه ای خاص از گاوهای ژاپنی به دست می آید. این نوع گاوها از نژاد چهار نوع گاو میباشند که گوشت آن بسیار لذیذ میباشد. گوشت واگیو بسیار گران قیمت بوده و در هتل های بسیار لوکس عرضه میشود. این نوع گوشت محصول کشور ژاپن است و هر یک کیلو گرم آن بین 200 تا 500 یورو میباشد که کباب آن گران ترین و لذیذ ترین کباب دنیا است. جالب است بدانید این نوع گوشت در بازارهای تهران هم یافت میشود اما بسیار کم یاب است. این نوع گوشت در سراسر جهان طرفداران زیادی را ازآن خود کرده است و مردم زیادی برای مصرف آن هزینه های بسیار بالا پرداخت میکنند.

گران‌ترین مواد غذایی در جهان

قهوه بلک ایوری

قهوه بلک ایوری گران ترین قهوه در جهان میباشد و قطعا طرفداران قهوه حاضر به خرید و نوشیدن گران ترین قهوه دنیا میباشند و دوست دارند برای یک بار هم شده این قهوه گران قیمت را امتحان کنند. اما بسیاری از آنها درمورد روند تهیه آن چیزی نمیدانند. قهوه بلک ایوری در شمال تایلند تهیه شده و کیفیت بسیار بالایی دارد. آنها دانه های این قهوه را به همراه برنج و سبزیجات به فیل ها میدهند و پس از 15 الی 30 ساعت از مدفوع فیل بازیابی کرده و سپس وارد بازار میکنند. این قهوه از لوکس ترین قهوه ها در جهان میباشد. بلک ایوری در هتل های لوکس نیز سرو میشود و به نقاط مختلف جهان به خصوص هتل های گران قیمت صادر میشود. این قهوه به دلیل ترشح اسید خاص معده فیل ها طعمی بسیار لطیف دارد و فاقد تلخی زیاد میباشد.

گران‌ترین مواد غذایی در جهان

برخی از مواد غذایی گران قیمت وسوسه برانگیز میباشند حتی ممکن است شما حاضر باشید تمام پول خود را خرج کنید تا یک بار آنرا امتحان کنید و بالعکس مواد خوراکی را میتوانید در این مطلب ببینید که اگر رایگان هم جلوی شما بگذارند حاضر به امتحان کردن آن نباشید. مواد خوراکی گران قیمت در نقاط مختلف جهان به سختی تهیه میشوند و معمولا کم یاب اند. اما بسیاری از افراد ثروتمند بدون توجه به بالا بودن قیمت بلیط هواپیما برای خوردن آنها حاضر به رزرو بلیط میباشند و مسافت زیادی را برای خرید یا خوردن آن طی میکنند. برای آشنایی با این مواد غذایی کم یاب و گران قیمت با ما همراه باشید.